Kattsnack #7

Status
Stängd för vidare inlägg.
En praktisk fundering när Morris kommer hem till mig om två veckor. Bor i en trea och hennes toalåda står i gästrummet/tredjerummet. Ska jag börja med att släppa henne därinne med stängd dörr så hon vet var hon har sin toalett, eller ska hon få tillgång till hela lägenheten direkt?
Hur har ni gjort?

Hyfsat kavata katter låter jag hitta lådan. Är jag eller de osäkra så låter jag lådan vara i rummet de anser som tryggast och flyttar den sen.

Men de brukar om de är rumsrena leta upp lådan när de behöver. Tom Lukas gjorde det utom allra första gången då blev det en olycka. Men han är ju ett specialfall.

Andra natten över och jag tror att vi alla sov lite bättre än igår. Balder har sovit precis jämte mig hela natten och det gjorde han igår också. Iris kommer och går lite men vill gärna ligga nära när hon dyker upp. Hon är lite mer självständig medans Balder svansar efter mig typ hela tiden. 😊

Han morrar fortfarande åt henne när hon kommer för nära och även mot vissa leksaker när han leker. Vid maten är det däremot lugnt så när Iris ville trycka ner näsan i samma skål imorse så sa han inget. ❤️

Robotdammsugaren går på golvet en meter därifrån. Jag tror han får anses som rätt botad även om han inte är lika chill som damerna som inte ens flyttar sig för den.

IMG_20200830_115527.webp

Morrandet verkar ha gått över nu. Tidigare i förmiddags halvlåg jag i soffan och tänkte att, nej om jag skulle ta och åka till stallet en sväng. Precis då kom Iris och snugglade in sig vid min axel och strax efter kom Balder och la sig på mitt bröst. Inget morr eller fräs.
Nu när jag kom hem från stallet så mötes jag av två nyvakna småfjun och jag blev så glad när Balder plötsligt gick fram till Iris och buffade henne på nosen och inget morr eller fräs då heller. Ungefär som att han sa: -Kolla matte, vi är kompisar. :heart

Morrandet verkar ha gått över nu. Tidigare i förmiddags halvlåg jag i soffan och tänkte att, nej om jag skulle ta och åka till stallet en sväng. Precis då kom Iris och snugglade in sig vid min axel och strax efter kom Balder och la sig på mitt bröst. Inget morr eller fräs.
Nu när jag kom hem från stallet så mötes jag av två nyvakna småfjun och jag blev så glad när Balder plötsligt gick fram till Iris och buffade henne på nosen och inget morr eller fräs då heller. Ungefär som att han sa: -Kolla matte, vi är kompisar. :heart
Ååh, mitt hjärta smälter :love::love:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Katt Jag sitter med världens ångest över att behöva flytta min älskade lilla katt, från hans trygga revir. Han kom till mig för 5 år sedan...
Svar
10
· Visningar
570
Senast: startpompe
·
Övr. Katt Jag tror min katt börjar bli lite understimulerad nu på vintern. Hon är ensamkatt eftersom mobbat ut andra katter i tidigare hem. Och nu...
Svar
2
· Visningar
464
Senast: escodobe
·
Katthälsa Vår 17-åriga bondkatt har det senaste året börjat jama på ett väldigt ovanligt sätt. Hon utger ett mörkare och högre ljud än sina...
Svar
8
· Visningar
863
Övr. Hund Ja, jag får tyvärr inse att jag (hittills) lyckats med konsten att misslyckas med allt jag föresatt mig att lyckas med när jag skaffade...
Svar
9
· Visningar
1 658
Senast: Rugge
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka