Jag kastades ner i ett avgrundshål när Sauron gick bort, fick ett depressivt skov och borde säkert ha sökt hjälp eller åtminstone sjukskrivit mig ett tag. Det är egentligen först nu jag kan hålla honom i minnet en stund utan att jag tappar det. Som jämförelse - när det var som värst låg jag liksom och kramade urnan och grät på golvet(värdigt, jag vet), nu när jag skriver det här och tänker tillbaka är det bara stilla tårar. Bryter fortfarande ihop ibland men det blir bättre. Jag försöker att inte känna skam kring det, han var min speciella hjärtekatt som gick bort alldeles för tidigt och under något traumatiska omständigheter, precis som Millie för dig
@MarieJ ❤ Nån gång måste man ju försöka limma ihop sina skärvor så att säga, för mig var steg ett att tvinga mig att inte tänka på vad jag kunde gjort annorlunda eller vad som blev fel på slutet. Det är bara taskigt mot mig själv och gör ingen skillnad på nåt. Steg två var att börja titta på bilder(det gick inte alls tidigare) och tänka på allt det fina han tillförde mitt liv, bara det bra och det fina. Jag försöker inte sluta vara ledsen utan omrikta känslorna till ett fint och varmt minne. Längre än så har jag ärligt talat inte kommit än, sex månader senare.
tillägg: nu när jag är lite upprörd efter att ha tänkt tillbaka och skrivit det här kommer jag aktivt tänka bort det en stund, slå på en serie och distrahera mig. Allt annat(tex att vältra sig i sorg, fortsätta tänka tillbaka, titta på bilder) vore - just nu - självplågeri som inte hjälper nån.