Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Naturligtvis främmande folk som kladdat ner min pälsMen man måste tvätta sig noga efter ha säkert blivit smittad med något av de där läskiga människorna hälsar Alice![]()
Älva blev så överraskad så att hon ryckte till när de försökte ta blodprov, så hennes blodkärl sprack. Så de var tvugna att RAKA OCH STICKA ANDRA BENET OCKSÅ!Alice hoppade just upp på bordet och jag tänkte bara snegla över till hennes ben då hon slickat på det. Poff, hennes ben är full av päls igen
Alltså, hennes päls är så tjock att den lagt sig över biten de rakade bort för att ta blodprovHon ser helt normal ut igen, jag undrade om jag tagit miste på ben men såg på fotot ovan att det var rätt ben
![]()
Det är faktiskt corona där ute!Naturligtvis främmande folk som kladdat ner min päls![]()
Stackars Älva. Alice blev bara lite mera kränkt när hon rakades DÄR BAK ocksåÄlva blev så överraskad så att hon ryckte till när de försökte ta blodprov, så hennes blodkärl sprack. Så de var tvugna att RAKA OCH STICKA ANDRA BENET OCKSÅ!Så hon har en stor, pälslös fläck på vardera framben. Hennes krage täcker det dock ganska bra.
![]()
Jag är ganska lugn men är lite ledsen över att det är njurarna igen, hade önskat att man kunde ha en katt som inte får problem med dem.
Plus att de rekommenderade specialfoder om hon har kronisk njursjukdom. Och det känns lite synd då hon äter ett ganska bra foder nu som hon tycker om.
Hon verkar må som vanligt så jag hoppas att det är något som vi upptäckt tidigt.Som pepp fick min siames Y diagnos njursvikt när han var 6 år. Sattes på medicinskt foder (hills k/d) och Vets prognos var "ett fint sista halvår".
Y dog 12 år gammal efter att ha mått som den prins han var sina 6 år efter diagnos. Fick aldrig helt normala njurvärden igen och var lite tunn men annars mådde han super på specialfoder. Det var dock njurarna som tog honom tillslut, de kraschade från dag till annan och han fick somna dagen efter.
Men håller tummarna det bara är en tillfällig förhöjning av värdet ❤
Hon verkar må som vanligt så jag hoppas att det är något som vi upptäckt tidigt.
Min förra katt hade en stor urinsten som fick opereras ut vid typ 3 årsåldern och efter det så levde hon i sex år till med specialfoder innan njurarna till slut kollapsade. Så som du säger så tror jag att man kan ge dem många år till, känns dock sorgligt att de kanske troligen inte får bli så himla gamla att man hade ändå fått fundera på avlivning.