Kattsnack #6

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag tackar för mig.
Hur man än känner, tycker, gör eller inte gör, skriver eller inte skriver så känner man sig usel.
Det gäller inte alla, absolut inte (tack till er som stöttat på ett fint sätt) men det är flera som har väldigt svårt med empati och acceptansen att inte alla gör som just dom.

Jag tackar för mig.
Hur man än känner, tycker, gör eller inte gör, skriver eller inte skriver så känner man sig usel.
Det gäller inte alla, absolut inte (tack till er som stöttat på ett fint sätt) men det är flera som har väldigt svårt med empati och acceptansen att inte alla gör som just dom.
På ett forum kan man inte räkna med enbart medhåll eller klapp medhårs.

Jag tackar för mig.
Jag vet allt för väl hur orolig och dåligt du mår just nu men ingen menar något illa med det de skriver även om du blir ledsen av svaren. Jag tycker du ska ta en paus och gosa med din vackra katt en stund och försöka njuta av att hon just nu mår bra istället för att sitta här och bli ännu mer ledsen.

Jag håller tummarna att proverna visar på något som går att behandla och att ni får svar helst i morgon. :heart

@MarieJ Jag är en annan som vet hur det känns att gå sönder av en älskad katts problem och kämpa och kämpa till sista blodsdroppen. Glädjen när man tror att man vet vad problemet är och hur den ska lösas efter noggrann undersökning och utredning av veterinärer. Och trots att de hade helt fel och jag fortfarande är bitter över det, så måste man ändå lita på vad de säger, inte anonyma användare på ett internetforum. Vad alla användare här har gemensamt är kattkärlek, hur man sedan väljer att behandla sin katt är din och veterinärernas beslut.

Trots Nikitas mående den sista tiden hon levde skulle jag aldrig lagt in henne eftersom jag vet hur hon skulle hatat det om det inte var akut som när hon började matvägra och jag fick reda på hennes levervärden på fredag em och åkte in med henne på lördag morgon. Jag skulle inte heller avlivat henne så länge det fanns hopp (dvs veterinären trodde hon var foderallergiker) att hon kunde botas. Andra skulle ta ett annat beslut och avliva när hon slickade sig kal på magen och jag hade en tratt på henne och hon fick hypoallergent foder. Däremot var det verkligen hypoallergent och hon fick inte så mycket som en Dreamies hur mycket hon än tiggde.

Hon var en mycket kräsen katt så jag köpte fyra olika sorter för att se om hon ville äta iaf ett. Vilket hon faktiskt gjorde fram till slutet. Jag tycker som @Mia_R krama och gosa Millie och älska henne hur lång tid du än får ha henne kvar.

Jag tackar för mig.
Jag tycker det vore tråkigt om du ”försvann” och vill gärna höra hur det går för dig och Millie. Jag förstår däremot helt hur du känner, jag har reagerat länge på (och förstår inte varför) hur tråkig ton många har i sina svar till dig.....
Krya på kisse ❤️

Suck, jag försöker klippa klor på Megara, som verkligen inte uppskattar aktiviteten ifråga. Eftersom hon ligger bredvid mig väntar jag tills hon sover djupt och försöker smyga och plocka med en tass för att sedan snabbt trycka ut en klo och klippa. :angel:

Megara blänger extremt surt, tuggar lite (på mig) och lägger sig sedan tillrätta igen med alla fyra tassarna mycket omsorgsfullt indragna under sig.

Älskade kisse Margit somnade in i morse. Margit var mammas katt men mycket hos mig och vi var så glada att hon som inte gillade andra katter accepterade Rut på en gång. Bästa kissarna. Ursch vilket tomrum, vad saknad hon är redan. Rut är hos mamma nu och tar hand om henne :heart

Älskade kisse Margit somnade in i morse. Margit var mammas katt men mycket hos mig och vi var så glada att hon som inte gillade andra katter accepterade Rut på en gång. Bästa kissarna. Ursch vilket tomrum, vad saknad hon är redan. Rut är hos mamma nu och tar hand om henne :heart

Så sorgligt, jag beklagar er förlust :( :heart

Ok, Lina ska nog inte ha torrfoder. Hon åt så fort att allt kom upp igen. I matskålen.
Det är ju så himla smidigt med torrfoder när man åker bort, bara för kattvakten att hiva upp en deciliter och så är det klart. Istället för att rota runt i mitt något stökiga kylskåp och diska skålar och greja.
Men men, är man kattvakt så är man. Då ingår disktjänst från och med nu.

Sune har inte kräkts på 2,5 vecka! 💕
Efter rekommendation från vet ska han fortsätta med skon/allergifodret 1,5 vecka till och sedan börja vänja in hans vanliga mat.
om det går bra var det kanske bara en inflammation som fått läka ut. Om inte så får vi fortsätta utredningen då.
känns så skönt att han fått slippa kräkningarna nu ett tag!

Stackars Paddan.
Senaste veckan har jag sovit med dubbla kuddar för att hosta mindre. Hon sover alltid på min kudde ovanför mitt huvud och det går inte när det blir så högt. Varje kväll har hon trampat runt och jamat missnöjt över detta 💔
I natt sov jag med en kudde som vanligt och hon har legat och spunnit lyckligt hela natten 😍

Kvällspromenad med hundarna i går och då skulle katten naturligtvis med. Hon går lös hela vägen nu och blir väldigt upprörd om hon hamnar på efterkälken, då skriker hon med sin högsta bengalröst och springer ikapp :p
Blev skräckslagen då några i närheten fyrade av raketer :crazy: men hon reagerade bara på ljudet utan att bli rädd, så himla tur! Gick raskt hem och idag får hon nog hålla sig inne.
Jag köpte även en gps till henne i julklapp så den har hon på sig på promenaderna, om hon skulle råka avvika, toppenbra är den! Men trots den så får det bli innedag idag, har en ny kattmyntagrej hon ska få iaf 😆 och lite oxfilé :p

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Katt Med risk för att bli påhoppad🙈, men tror ni det kan finnas en katt/kattras som är så stor eller har en sånt beteende som gör att rävar...
Svar
19
· Visningar
987
Övr. Katt Jag sitter med världens ångest över att behöva flytta min älskade lilla katt, från hans trygga revir. Han kom till mig för 5 år sedan...
Svar
10
· Visningar
572
Senast: startpompe
·
Övr. Katt Jag har en katt som är sjuk, som antagligen inte blir så mycket bättre. Vi ger henne ett sista försök med en ny medicin, men blir hon...
Svar
6
· Visningar
460
Senast: Krålus
·
Övr. Katt Har lite beslutsångest gällande hur jag ska göra. Har en 14-årlig katt som sover hela dagarna, vilket inte är så konstigt med tanke på...
Svar
1
· Visningar
320
Senast: Sassy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Orolig katt i bil
  • Akvarietråden V
  • Uppdateringstråd 31