Kattsnack #6

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag åkte hem tidigare från nyårsfirandet för att kunna vara hemma med Älva vid tolvslaget. Inte för att Älva någonsin visat något tecken på rädsla för fyrverkerierna, men för att jag vill vara med henne OM IFALL ATT. Det fanns ingen anledning till oro, kan jag meddela. Älva blev på ett väldans bushumör när jag kom hem, och har inte ägnat en tanke på fyrverkerierna som smäller precis utanför. Jag ångrar ändå inte att jag åkte hem för att vara med henne. Det finns ingen jag hellre firar in det nya decenniet med än Älva. :love: :heart

Gott nytt år, alla katter och kattägda på Katt! :heart🥳

Det har varit lite bekymmer med hunden här hemma över nyår pga fyrverkerierna men hundens olycka är kattens lycka säger Alice :o:angel: The asshole, aka Alice, har fått vara drottning över stan för en kväll utan någon jäkla hund - tillrättavisat matte som kliat på helt fel fel fel ställen, busat lite grann, legat i den blåa fåtöljen TVÅ gånger, varit framme typ hela tiden och fullkomligt skitit i alla fyrverkerier :cool: way too cool liksom.
Så hon hälsar föraktfullt att för hennes del kan man få skjuta fyrverkerier varje vecka :angel::cautious:

Jag åkte hem tidigare från nyårsfirandet för att kunna vara hemma med Älva vid tolvslaget. Inte för att Älva någonsin visat något tecken på rädsla för fyrverkerierna, men för att jag vill vara med henne OM IFALL ATT. Det fanns ingen anledning till oro, kan jag meddela. Älva blev på ett väldans bushumör när jag kom hem, och har inte ägnat en tanke på fyrverkerierna som smäller precis utanför. Jag ångrar ändå inte att jag åkte hem för att vara med henne. Det finns ingen jag hellre firar in det nya decenniet med än Älva. :love: :heart

Gott nytt år, alla katter och kattägda på Katt! :heart🥳
Gott nytt år själv.

Vissa kan inte ha det varmt nog...
received_2760007637452062.webp

Här sköts det ganska friskt vid tolvslaget (också Roslagen) men tack och lov håller sig merparten till just tolvslaget, Luna gömde sig under sängen i vanlig ordning men rädslan blir aldrig långvarig utan hon kommer alltid fram igen så fort det har tystnat och då är hon som vanligt :heart Självklart tråkigt att se henne rädd över huvud taget men jag tror det sitter i sedan hon var hemlös då hon säkerligen har fått tillbringa i alla fall ett nyår utomhus utan en trygg plats att vara på.

Här sköts det ganska friskt vid tolvslaget (också Roslagen) men tack och lov håller sig merparten till just tolvslaget, Luna gömde sig under sängen i vanlig ordning men rädslan blir aldrig långvarig utan hon kommer alltid fram igen så fort det har tystnat och då är hon som vanligt :heart Självklart tråkigt att se henne rädd över huvud taget men jag tror det sitter i sedan hon var hemlös då hon säkerligen har fått tillbringa i alla fall ett nyår utomhus utan en trygg plats att vara på.

Stackars Luna. Men skönt hon avreagerar fort. Jag var lite orolig över Lukas av samma anledning. Han fick två bitar aptus relax men tveksamt om de hade någon större effekt. Han var dock tack och lov helt obrydd.

Här i Roslagen sköts det inte ett fyrverkeri men det lät ändå relativt mycket från människor ;) samt djur. Megara njuter av stort hus och ffa sin älskling Misty, hunden.

Guld värt med att hon är så cool att resa med, samt även gillar hundar !

kl
Inga av mina katter har varit rädda för smällare/fyrverkerier utanför bostaden. Svante och Olof bryr sig inte de heller - kan däremot vara nyfikna och hoppa upp i fönstret för att intresserat kolla 🐱.

Jag var borta från 19 igårkväll till i morse kl 09.30. De mötte mig med gäspningar och kurr när jag kom hem i morse och sen ville de ha mjukmat ☺ (Foderautomaterna hade redan gett frukost på vanligt klockslag vid 7.00 och de ger dem vid 21.00 också så här går det ingen nöd på nån 😌)

Stackars Luna. Men skönt hon avreagerar fort. Jag var lite orolig över Lukas av samma anledning. Han fick två bitar aptus relax men tveksamt om de hade någon större effekt. Han var dock tack och lov helt obrydd.
Ja jag har testat tidigare år att stänga in oss i badrummet med hög volym på tv:n och annat men lägenheten är så fruktansvärt lyhörd så det spelar inte så stor roll och då hon avreagerar så fort så får hon göra som hon vill :heart Man lider med dom och önskar att man kunde förklara att det inte är något farligt men jag är samtidigt tacksam att hon inte reagerar värre 🙏

Missia firade nyårsafton med att döda en råtta (duktig kisse!). Hon fick gå ut tidigt på kvällen när vi skulle äta middag så hon skulle kunna ta en sväng innan det började smälla. När jag släppte in henne kutade hon inte in i full fart som vanligt utan klev innanför dörren och tittade mot den så jag öppnade helt och såg kadavret på dörrmattan :D

Hon hade fått ihjäl den men halvt tandlös som hon är så hade hon inte lyckats äta den. Hon var dock enormt stolt och fick en massa Dreamies (min gäst hade med sig en påse till henne), rökta räkor samt älgfilé :up:

Numera är hon berörd av fyrverkerierna men hon blir inte hysterisk och det smälls inte så farligt här så det känns hanterbart.

Det smällde lite enstaka smällare under kvällen här, också Roslagen, och de brydde sig kisse inte om vid 12 slaget brakade de lös fullständigt och hon sprang in under soffan. Hundarna däremot låg kvar i soffan och sov.
När det efter ca 10 min lugnat sig så Kom hon fram och var som vanligt, så inga rädslor som hänger kvar iaf.
på förmiddagen idag hängde hon med på en långpromenad i skogen med hundarna och mig :D :heart

Trassel och mammas katt har blivit väldigt bra kompisar nu när vi varit här på besök under en lämgre tid. Känns så hemskt att behöva ta med henne hem sen där hon kommer va ensam katt.:cry:

Stackars Ping har blod i urinen och trängningar. Igen!
3e gången nu. Har såklart varit hos veterinär vid alla tillfällen och vi har testat både antiinflammatoriskt och antibiotika. Har dock inte kunnat ta urinprov bland annat då hon haft så liten blåsa vid båda tillfällen..

Ska in igen nu vid lunchtid, idag får lilla kissen sitta i buren hela fm så hoppas jag att det kommer finnas tillräckligt med urin i blåsan för att de ska kunna få ut ett urinprov. Tänker att det antingen är någon urinsten eller kanske att det behövs annan antibiotika..

Ping hade bakterier i urinen. Kör en till kur med antibiotika och antiinflammatoriskt och så skickar de iväg för odling och restistensbestämning.

Förra gången fick vi antibiotika i pastaform vilket hon INTE uppskattade. Bad om att få tabletter nu, det brukar vara jättelätt att få i henne med liquid snacks men denna tablett måste lukta/smaka värre än annat för den gick inte ned frivilligt 😉

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Katt Med risk för att bli påhoppad🙈, men tror ni det kan finnas en katt/kattras som är så stor eller har en sånt beteende som gör att rävar...
Svar
19
· Visningar
989
Övr. Katt Jag sitter med världens ångest över att behöva flytta min älskade lilla katt, från hans trygga revir. Han kom till mig för 5 år sedan...
Svar
10
· Visningar
572
Senast: startpompe
·
Övr. Katt Jag har en katt som är sjuk, som antagligen inte blir så mycket bättre. Vi ger henne ett sista försök med en ny medicin, men blir hon...
Svar
6
· Visningar
460
Senast: Krålus
·
Övr. Katt Har lite beslutsångest gällande hur jag ska göra. Har en 14-årlig katt som sover hela dagarna, vilket inte är så konstigt med tanke på...
Svar
1
· Visningar
320
Senast: Sassy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Dressyrsnack nummer 18
  • Släpande bakben