Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag menar den som ser ut så här.Menar du med vita kanter? Japp.
Behöver du fylla skålen upp till kanten? Räcker det inte att fylla den typ en bit upp? Vi har en relativt stor skål åt katterna men fyller inte ens 1/4 av den, på det sättet behöver vi inte hälla ut så mycket vatten men katterna når ändå ner till vattnetFörutom problemet att jag har självvattnare (med trångt litet hål) så skulle det bli långt mera vatten från den stora glasskålen än vad som skulle få plats i en blomkanna eller i krukväxterna som i sin tur skulle drunkna om jag skulle tömma glasskålen varje dag
Men bra tips annars! Om man har flera krukväxter än jag eller en mindre vattenskål![]()
Nja, jag tror inte att vatten dunstar så mkt i vanlig inomhustemperatur..Jag tänker att vattnet dunstar ju i luften också, hur vet man om det vatten som försvunnit har druckits upp eller dunstat? Tex min stora glasskål, jag tvivlar starkt på att Alice druckit ur hela den men vattnet dunstar ju till slut ur den även om det tar ett tag såklart.
Beropar tillfällig sinnesförvirringJag menar den som ser ut så här.
![]()
Nej inte hela vägen såklart men mindre än hälften-1/3 ser så lite ut...Behöver du fylla skålen upp till kanten? Räcker det inte att fylla den typ en bit upp? Vi har en relativt stor skål åt katterna men fyller inte ens 1/4 av den, på det sättet behöver vi inte hälla ut så mycket vatten men katterna når ändå ner till vattnet![]()
Ett tag som sagtNja, jag tror inte att vatten dunstar så mkt i vanlig inomhustemperatur..
Stallkatten dricker gärna av vattnet som står på gödselstackenEtt tag som sagtdet kan hända att den stora skålen fått stå framme med vatten ett bra tag
*kl*
Alltså, på sommaren så föredrar katten att dricka ur de där hinkarna som stora björkgrenar får stå i - stillastående och troligen smutsigt vatten - framför skålarna med färskt vatten..
Borde kanske stoppa ned en liten björkkvist![]()
Jag var inte förvirrad!Jag menar den som ser ut så här.
![]()
Beropar tillfällig sinnesförvirring
Vit strimma i mitten var det ju ja *host*
Ugh påminn mig inte, Alice kunde (tror inte att hon har gjort det på ett tag ...Jag har kattfontän i keramik, lattekopp på skrivbordet där jag byter vatten två ggr om dagen så hon bara behöver stå upp för att dricka och vad hon verkligen vill göra är att slicka golvbrunnen (det plastiga gallret) särskilt efter att jag duschat och det finns tvålrester och schampo.
Megara gillar också ampelliljor men bara de gröna och vita, bara grönt är oätligt. Men och andra sidan så äter hon verkligen och vad som helst som kan rädda min kablar så...
Tror att du menar min bild av min ampelliljaDet finns med vita strimmor i kanten med. Såg nån lagt upp bild.
Mina katter ratar alla sorter ampellilja.
Men dricker fint så ingen hjälp där tyvärr.
Hur kokar du buljongen, inget salt alls eller lite?@Asko tycker även man ser rätt bra på bajset om de får i sig vettigt med vätska.
Jag har ett stort kärl och ett mindre på olika ställen till mina. Byter vatten morgon och kväll.
Sen ger jag mina kokt kyckling och vit fisk som komplement till torrfodret och de dricker obegränsat med buljong med det, så de får i sig bra med vätska . Svante gillar även att dricka direkt ur kranar.
Mina gillar ampelliljor.
Hur kokar du buljongen, inget salt alls eller lite?