Det börjag allvarligt gå för långt! Megara spinner aldrig vad händer? Hon gosar med Misty och när hon kommer till mig så spinner hon fortfarande!![]()
Hon trivs nog och uttrycker det på alla sätt
![Cat face :cat: 🐱](https://cdn.jsdelivr.net/joypixels/assets/8.0/png/unicode/64/1f431.png)
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Det börjag allvarligt gå för långt! Megara spinner aldrig vad händer? Hon gosar med Misty och när hon kommer till mig så spinner hon fortfarande!![]()
Stackars Ping har blod i urinen och trängningar. Igen!
3e gången nu. Har såklart varit hos veterinär vid alla tillfällen och vi har testat både antiinflammatoriskt och antibiotika. Har dock inte kunnat ta urinprov bland annat då hon haft så liten blåsa vid båda tillfällen..
Ska in igen nu vid lunchtid, idag får lilla kissen sitta i buren hela fm så hoppas jag att det kommer finnas tillräckligt med urin i blåsan för att de ska kunna få ut ett urinprov. Tänker att det antingen är någon urinsten eller kanske att det behövs annan antibiotika..
Troligen stressrelaterat efter de två operationerna som var inklämda på så kort tid..Men fy fasen så trist. Har detta kommit i samband med kastreringen?
Hoppas verkligen att ni har hittat rätt antibiotika nu och att det går över snabbt
Det är ju inget konstigt att man inte ser katterna dricka, men märker du om det går åt ngt vatten?Jag funderar lite på om Alice dricker för liteHon äter torrfoder men får en påse blötfoder till middag varje dag, dock så äter hon aldrig upp allt på en gång utan äter lite i taget under kvällen så vätskan hinner ju torka upp lite. Hon har en vattenskål (i keramik/porslin) i ett fönster där hon druckit lite men jag tycker inte att jag har sett henne göra det så mycket på sistone ... sedan har hon en stor glasskål på golvet men hon drack aldrig ur den så jag slutade fylla på då det kändes som slöseri med vatten. Kanske får prova att ta fram den äldre plastskålen och ställa den där glasskålen står och se om hon gillar den bättre helt enkelt
Min förra katt dog av att hennes njurar kollapsade så Alice får ju gärna dricka bättre
Jag provade även med att hälla lite extra vatten på hennes blötfoder, hon blev inte glad över att jag spädde ut hennes sås![]()
Jag tänker att vattnet dunstar ju i luften också, hur vet man om det vatten som försvunnit har druckits upp eller dunstat? Tex min stora glasskål, jag tvivlar starkt på att Alice druckit ur hela den men vattnet dunstar ju till slut ur den även om det tar ett tag såklart.Det är ju inget konstigt att man inte ser katterna dricka, men märker du om det går åt ngt vatten?
Jag har hört flera gånger från veterinärer nu nyligen att det är helt normalt att man typ aldrig ser katten dricka. Om ägaren ofta ser katten dricka så misstänker vet snarare att katten dricker onormalt mycket.
Du måste ju hälla ut det gamla vattnet och byta till rent och friskt varje dag. Bättre att hon får behålla glasskålen än att du byter till plastskål. Testa att blanda blötfodret med en lite skvätt vatten istället för torrfodret, typ 1 msk.Jag tänker att vattnet dunstar ju i luften också, hur vet man om det vatten som försvunnit har druckits upp eller dunstat? Tex min stora glasskål, jag tvivlar starkt på att Alice druckit ur hela den men vattnet dunstar ju till slut ur den även om det tar ett tag såklart.
Jag byter varje dag i skålen som står i fönstret såklart, men den stora glasskålen är ärligt så stor att jag får dåligt samvete av att hälla bort så mycket vatten varje dagDu måste ju hälla ut det gamla vattnet och byta till rent och friskt varje dag. Bättre att hon får behålla glasskålen än att du byter till plastskål. Testa att blanda blötfodret med en lite skvätt vatten istället för torrfodret, typ 1 msk.
Häll kattens gamla vatten i en blomkannaJag byter varje dag i skålen som står i fönstret såklart, men den stora glasskålen är ärligt så stor att jag får dåligt samvete av att hälla bort så mycket vatten varje dagPlus noll visat intresse från kattens sida.
Och så menade jag såklart blötfodret, inte torrfodret, när jag skrev att jag provat fylla på med lite vatten i hennes mat, hon blir lite sur på mig då![]()
Förutom problemet att jag har självvattnare (med trångt litet hålHäll kattens gamla vatten i en blomkannaså kommer det till nytta
Blommor vill väl gärna ha rumsvarmt vatten
Låt sen kannan stå framme så sitter katten snart och dricker ur blomkannan genom att doppa tassen det gjorde mina![]()
Skaffa fler blommorFörutom problemet att jag har självvattnare (med trångt litet hål) så skulle det bli långt mera vatten från den stora glasskålen än vad som skulle få plats i en blomkanna eller i krukväxterna som i sin tur skulle drunkna om jag skulle tömma glasskålen varje dag
Men bra tips annars! Om man har flera krukväxter än jag eller en mindre vattenskål![]()
Jag tror att jag hellre provar gamla skålen och/eller tittar efter en lite mindre glasskålSkaffa fler blommoroch en annan kanna
![]()
Blommor är fint ampelliljor är dessutom goda enligt en del katterJag tror att jag hellre provar gamla skålen och/eller tittar efter en lite mindre glasskål![]()
Jag har en ampellilja och de är inte det minsta smakliga hälsar AliceBlommor är fint ampelliljor är dessutom goda enligt en del katter
Är den strimmig? Det är de strimmiga som är goda.Jag har en ampellilja och de är inte det minsta smakliga hälsar Alice![]()
Menar du med vita kanter? Japp.Är den strimmig? Det är de strimmiga som är goda.
Alice kanske föredrar en grönMenar du med vita kanter? Japp.
Är den strimmig? Det är de strimmiga som är goda.
Den här får dö förstAlice kanske föredrar en grön![]()