Kattsnack #6

Status
StÀngd för vidare inlÀgg.
ok 👍 Jag kĂ€nner lite annorlunda men förstĂ„r tĂ€nket . Finns ju ingen info om att katten â€Ă€r pigg” Ă€ter, gĂ„r pĂ„ lĂ„dan osv just nu.
VÀldigt nyfiken pÄ vad du kÀnner. Vad hade du gjort?
VeterinÀren har sagt att vi ska invÀnta provsvar och sen fÄr vi ha ett samtal efter det.
VeterinÀren idag hade ingen annan Äsikt utan tyckte att det var vettigt att prova med magmedicin (min frÄga och önskemÄl) och antibiotika hennes förslag. Och sÄ lÀnge hon inte fÄr högre feber, Àter och gÄr pÄ toa sÄ mÄr hon bÀttre av att vara hemma Àn inlagd. Ingen tycker heller att hon ska avlivas just nu.
SÄg utökat svar nu!

VÀldigt nyfiken pÄ vad du kÀnner. Vad hade du gjort?
VeterinÀren har sagt att vi ska invÀnta provsvar och sen fÄr vi ha ett samtal efter det.
VeterinÀren idag hade ingen annan Äsikt utan tyckte att det var vettigt att prova med magmedicin (min frÄga och önskemÄl) och antibiotika hennes förslag. Och sÄ lÀnge hon inte fÄr högre feber, Àter och gÄr pÄ toa sÄ mÄr hon bÀttre av att vara hemma Àn inlagd. Ingen tycker heller att hon ska avlivas just nu.

Jag hade som sagt lagt in katten igen utifrÄn lÀget . Du skrev om du skulle ge upp/hur lÄngt kan man gÄ osv. Jag har reflekterat flera gÄnger ang det. Finns liksom ingen sanning eller RÀtt/Fel i sak . Man mÄste bedöma sjÀlv, och alla bedömer sjÀlva .

Jag hade som sagt lagt in katten igen utifrÄn lÀget .
Ok men pÄ vilka grunder? Vad kan dom göra dÀr som inte vi kan göra hemma? Nu tycker ju inte dom heller att det Àr aktuellt sÄ jag Àr helt trygg med det. Min oro blir ju inte mindre för att jag inte ser henne.

Ok men pÄ vilka grunder? Vad kan dom göra dÀr som inte vi kan göra hemma? Nu tycker ju inte dom heller att det Àr aktuellt sÄ jag Àr helt trygg med det. Min oro blir ju inte mindre för att jag inte ser henne.

Alla vÀljer och bedömer som sagt olika .

Alla vÀljer och bedömer som sagt olika .
Japp och jag litar pÄ veterinÀren. (Du hade alltsÄ tvingat dom att ta emot din katt trots att dom inte rekommenderar det?)Hade dom sagt att du bör lÀgga in din katt sÄ hade jag sjÀlvklart gjort det. Men nÀr dom sÀger att vi gör ett bra jobb och Àr bÀst för vÄr katt och att dom ÀndÄ inte kan göra mer sÄ litar jag pÄ det.

Japp och jag litar pÄ veterinÀren. (Du hade alltsÄ tvingat dom att ta emot din katt trots att dom inte rekommenderar det?)Hade dom sagt att du bör lÀgga in din katt sÄ hade jag sjÀlvklart gjort det. Men nÀr dom sÀger att vi gör ett bra jobb och Àr bÀst för vÄr katt och att dom ÀndÄ inte kan göra mer sÄ litar jag pÄ det.

Jag tror det @mackan reagerade pÄ var att du nÀmnt avlivning. Att om katten Àr sÄdan att man övervÀger avlivning sÄ Àr lÀgga in ett vettigt alt. Dock sÄ tolkar jag dig som du tÀnker tanken avlivning inte utifrÄn lÀget nu utan om hon blir sÀmre?

Jag tror det @mackan reagerade pÄ var att du nÀmnt avlivning. Att om katten Àr sÄdan att man övervÀger avlivning sÄ Àr lÀgga in ett vettigt alt. Dock sÄ tolkar jag dig som du tÀnker tanken avlivning inte utifrÄn lÀget nu utan om hon blir sÀmre?
Jag tÀnker avlivning utifrÄn att det pÄ sikt inte Àr ok att hon blir sjuk, frisk, sjuk, frisk osv. Vi vet inte hur allvarligt det Àr men ont har hon ju oavsett. Jag Àr ganska hÄrd med att djuret inte ska lida under lÀngre tid. (Och varje gÄng hon har ont önskar jag att jag kunde ta hennes smÀrta) Ett tag blev ju skoven fÀrre och dÄ var det en sak. Men nu verkar det tvÀrtom.

Kan man ge en katt som gÄr pÄ hypoallergent foder fisk?
Millie Àr van att Àta mkt mjukmat men tycker verkligen inte om Hills z/d mjukmat.

Tacksamheten jag kÀnner gÄr inte att beskriva.
Millie Àr pigg. Oöm i magen och har normaltemp.
Sur pÄ mjukmatskletet men tuggar glatt i sig torrfodret och dricker för egen maskin.
Nu tillÄter jag mig att andas en liten stund.

Kan man ge en katt som gÄr pÄ hypoallergent foder fisk?
Millie Àr van att Àta mkt mjukmat men tycker verkligen inte om Hills z/d mjukmat.
Om det Àr misstÀnkt födoÀmnesallergi sÄ börja inte laborera med annan mat förrÀn du vet vad som Àr problemet. Min ena katt var överkÀnslig för fisk sÄ jag undviker det generellt numera.

Om det Àr misstÀnkt födoÀmnesallergi sÄ börja inte laborera med annan mat förrÀn du vet vad som Àr problemet. Min ena katt var överkÀnslig för fisk sÄ jag undviker det generellt numera.
Ja jag kÀnde sÄ ocksÄ men tÀnkte att jag frÄgar.
Min katt Àr van att Àta mjukmat med torrfoder som komplement men Hills z/d mjukmat Àr som klister.

Katten mycket upprörd över att hon fick vara ute för lÀnge (hon Àr utekatt, har massor av överskottsenergi sÄ hon har hittat pÄ en massa hyss inkl riva ner saker och det Àr plusgrader ute) :laugh:

Upprördheten gick dock över nÀr hon fick Dreamies :grin: #lÀttmutad

VÄr katt har idag ramlat omkull flera gÄnger. :( Han har sett groggy ut och ramlat Ät sidan. EfterÄt har han satt sig upp och sett opÄverkad ut. Han Àr till Ären.. Vi har haft honom i 8 Är och dess innan bodde han pÄ katthem, de gissade att han var mellan 4-6 Är.
Jag och mannen diskuterade hur vi ska tackla detta och utredning hos veterinÀr kÀnns inte som ett alternativ pga hans Älder. Men nÀr tar man beslutet om avlivning?
Det hÀr kom sÄ plötsligt..:(
Nu Àr vi ocksÄ nojjiga över att slÀppa ut honom. Men att hÄlla honom inne skulle inte gÄ heller, prÀglad utekatt som han Àr..
Hur har det gÄtt?

Jag menar, hon Àter det inte.
Och jag Àr medveten om hur viktigt det Àr men jag tycker ÀndÄ synd om henne.

Hon klarar sig utan mjukmat. Och som andra skrivit inget alls förutom allergimaten, inte en enda godisbit.

Om du gör smÄ smÄ "bitar" av hillsmaten kanske det gÄr bÀttre. HÀr ville ingen ha den i början. Nu Àter till och med krÀsna ragdollen det. Enda av tvÄ mjukfoder.. Mina föredrar den rumsvarm. Men det Àr en himla skum konsistens ja, men smÄ klickade bitar gjorde det lÀttare hÀr.

Status
StÀngd för vidare inlÀgg.

Liknande trÄdar

Övr. Katt Med risk för att bli pĂ„hoppad🙈, men tror ni det kan finnas en katt/kattras som Ă€r sĂ„ stor eller har en sĂ„nt beteende som gör att rĂ€var...
Svar
19
· Visningar
984
Övr. Katt Jag sitter med vĂ€rldens Ă„ngest över att behöva flytta min Ă€lskade lilla katt, frĂ„n hans trygga revir. Han kom till mig för 5 Ă„r sedan...
Svar
10
· Visningar
572
Senast: startpompe
·
Övr. Katt Jag har en katt som Ă€r sjuk, som antagligen inte blir sĂ„ mycket bĂ€ttre. Vi ger henne ett sista försök med en ny medicin, men blir hon...
Svar
6
· Visningar
460
Senast: KrÄlus
·
Övr. Katt Har lite beslutsĂ„ngest gĂ€llande hur jag ska göra. Har en 14-Ă„rlig katt som sover hela dagarna, vilket inte Ă€r sĂ„ konstigt med tanke pĂ„...
Svar
1
· Visningar
320
Senast: Sassy
·

Bukefalos, HĂ€stnyheter, Radannonser

AllmÀnt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

HĂ€strelaterat

Tillbaka