Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈

NÀr katten följer med till toaletten:
Du behöver inte följa efter

Tyst! Shhh! Jag kommer snart! MÄste du ligga precis utanför dörren? Jag kommer inte ut!

NÀr katten inte följer med till toaletten:
Men? Var Ă€r du?! đŸ„ș

Logiskt đŸ€·â€â™€ïž
IMG_4893.jpeg
 
Disa ska Ă„ka pĂ„ kollo idag och en vecka framĂ„t, stĂ€llde fram buren igĂ„r och poff sĂ„ var en liten kattdam spĂ„rlöst borta. đŸ«  sĂ„ nu stryker jag och hussen runt hĂ€r hemma och försöker packa men samtidigt vara inconspicuous :laugh: hon ska bo hos min kompis som hon kĂ€nt sen hon var kattunge sĂ„ hon kommer ha det jĂ€ttebra, men usch vad jobbigt det Ă€r att lĂ€mna bort henne đŸ˜© min lilla bulldozer :heart
 
Katt levererad, hann krĂ€kas trots att det Ă€r 10 min promenad och husse bar buren i famnen i stĂ€llet för i gungigt handtag đŸ˜« har trott att hon Ă€r bilĂ„ksjuk men det verkar ju kanske vara stress dĂ„ snarare... stackarn. Men hon hĂ€mtar sig ju fort tack och lov :)
 
NĂ€r Oscar flyttade hit var han vĂ€ldigt mager som ni sĂ€kert minns. Men med fri tillgĂ„ng pĂ„ mat och rn vĂ€ldigt hungrig katt sĂ„ ordnade det upp sig rĂ€tt snabbt och han blev lite tjock istĂ€llet 😆
Men det har ordnat upp sig av sig sjĂ€lvt faktiskt. NĂ€r hsn insĂ„g att man inte behöver vara hungrig och kĂ€mpa för maten började han Ă€ta mindre, slutade skrika sĂ„ fort nĂ„gon klev in i köket osv. Nu Ă€r han slank och fin! Äter fortfarande med god aptit men mosar inte i sig, kan lĂ€mna mat och hetsĂ€ter inte torrfoder. Han Ă€ter sin blötmat tre gĂ„nger per dag och snacksar lite torrisar ibland.
 
Är Onsior och Metacam utbytbara med varandra? Glömt bestĂ€lla Onsior till Tuva, men har Metacam hemma. Kan jag ge det istĂ€llet tills Onsior kan levereras?
 
Lillbus har en ”jag vill inte Ă€ta annat Ă€n churus dag” vilket krĂ„nglar till det för dĂ„ behöver mat stĂ„ framme inatt. Men Sune ska ju helst Ă€ta sitt gastro ett tag till, Ă€ven om han lyckats norpa Ă„t sig lite annat redan.

Àr sÄn tur va nÄgra timmar kvar till sovdags Àven om jag redan nu Àr tokigt trött.
Nicke sover just nu lÀngst upp i trÀdet. Jag har lagt en liten hög torrisar dÀr uppe och hoppas han plötslig fÄr ett sug.

Sune mĂ„r bĂ€ttre. Dricker mer normalt som han gjort förr, jĂ€mfört med vad jag sett under hela sommaren. SĂ„ kanske hade han ont ett tag innan han blev sĂ„ akut dĂ„lig. Önskar sĂ„ man kunde prata med dem.
 
Lillbus har en ”jag vill inte Ă€ta annat Ă€n churus dag” vilket krĂ„nglar till det för dĂ„ behöver mat stĂ„ framme inatt. Men Sune ska ju helst Ă€ta sitt gastro ett tag till, Ă€ven om han lyckats norpa Ă„t sig lite annat redan.

Àr sÄn tur va nÄgra timmar kvar till sovdags Àven om jag redan nu Àr tokigt trött.
Nicke sover just nu lÀngst upp i trÀdet. Jag har lagt en liten hög torrisar dÀr uppe och hoppas han plötslig fÄr ett sug.

Sune mĂ„r bĂ€ttre. Dricker mer normalt som han gjort förr, jĂ€mfört med vad jag sett under hela sommaren. SĂ„ kanske hade han ont ett tag innan han blev sĂ„ akut dĂ„lig. Önskar sĂ„ man kunde prata med dem.
Äntligen han snaskande upp högen jag la dĂ€r uppe :)
 

Liknande trÄdar

Tjatter Eftersom allmÀnna pÄtryckningar gjort sig hörda, efterlysningstrÄd startats och anmÀlningar har börjat ramla in redan innan trÄden...
89 90 91
Svar
1 817
· Visningar
73 967
Senast: Jeps
·
Tjatter PÄ allmÀn begÀran kommer hÀr Ärets upplaga av Secret Easterbunny Ni som varit med i Secret Santa eller Secret Easterbunny tidigare vet...
26 27 28
Svar
555
· Visningar
24 562
Senast: zassoo
·
Tjatter Nu Ă€r det dags - hĂ€r kommer Ă„rets upplaga av Secret Santa! 🎅 Ni som har varit med tidigare har koll pĂ„ lĂ€get, men lĂ€s Ă€ndĂ„ igenom...
115 116 117
Svar
2 323
· Visningar
101 928
Övr. Katt Det hĂ€r Ă€r en fristĂ„ende fortsĂ€ttning pĂ„ min trĂ„d om att kastrera hemlös katt. Den katten, S, Ă€r numera kastrerad, vaccinerad och...
Svar
11
· Visningar
2 209
Senast: Otherside
·

Bukefalos, HĂ€stnyheter, Radannonser

AllmÀnt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

HĂ€strelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp