Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈

Nervös för imorgon. TÀnk om veterinÀren tycker vi har försökt tillrÀckligt och jag fÄr Äka hem utan katt. Jag Àr lite instÀlld pÄ det tyvÀrr, att Äka hem utan henne.
Men samtidigt har hon varit vÀldigt pigg sista dagarna. Inte kutat rygg lika mycket och busat runt med de andra.
 
PÄ vÀg hem frÄn veterinÀren. Med kisse :heart
Vi ska testa Solensia. Fick första sprutan idag. HÄll tummarna att det hjÀlper henne!

Även hĂ€r har det tĂ€nkts pĂ„ er, och hĂ„llits tummar, tassar och tĂ„r att det Ă€r nĂ„got som kan hjĂ€lpa. Vad bra att du kan börja ge henne Solensia och sĂ„ hoppas vi innerligt att det fungerar đŸ˜»
 
PÄ vÀg hem frÄn veterinÀren. Med kisse :heart
Vi ska testa Solensia. Fick första sprutan idag. HÄll tummarna att det hjÀlper henne!
Jag har ocksĂ„ tĂ€nkt jĂ€ttemycket pĂ„ er! Underbart att höra att du fĂ„r Ă„ka hem med kise. đŸ©· Vi hĂ„ller alla tassar, tummar och tĂ„r för Tuva!
 
Senast Àndrad:
Det Àr dÄlig sprutt i katternas fontÀn.. Har tagit isÀr den och gjort rent men det hjÀlpte bara lite.
Vad kan det vara? Är en fontĂ€n frĂ„n miaustore.
 
Det Àr dÄlig sprutt i katternas fontÀn.. Har tagit isÀr den och gjort rent men det hjÀlpte bara lite.
Vad kan det vara? Är en fontĂ€n frĂ„n miaustore.

Mest troligt Ă€r det pumpen. NĂ€r min slutade fungera började jag med att skruva isĂ€r den och rengöra. NĂ€r det inte fungerade köpte jag en ny för nĂ„gra hundralappar frĂ„n miau. La ocksĂ„ ta till ett pumpskydd. Den gick inte pĂ„ garantin eftersom fontĂ€nen var sju Ă„r gammal 😄

Köpte ocksÄ en manick sÄ den bara gÄr NÀr sensorn gÄr igÄng

https://miaustore.com/se/extra-delar.html
 
Katterna Ă€r inte glada till nedgraderingen frĂ„n villa till lĂ€genhet. đŸ˜ŸđŸ˜Ÿ
Inte ok đŸ˜Ÿ

Som Lucifer nĂ€r han flyttade frĂ„n hus med löplina pĂ„ tomten till liten 1,5a och ny husse (gamla husse var iofs en misshandlare av bĂ„de katt och matte) men dĂ„ sĂ„g det ut sĂ„hĂ€r nĂ€r han haft sin panik över den lilla ytan och försökte ta sig upp överallt đŸ˜Ÿ
IMG_0270.jpeg
 
Inte ok đŸ˜Ÿ

Som Lucifer nĂ€r han flyttade frĂ„n hus med löplina pĂ„ tomten till liten 1,5a och ny husse (gamla husse var iofs en misshandlare av bĂ„de katt och matte) men dĂ„ sĂ„g det ut sĂ„hĂ€r nĂ€r han haft sin panik över den lilla ytan och försökte ta sig upp överallt đŸ˜ŸVisa bifogad fil 151436
Nu Ă€r det en trea med möjligheter att springa runt mellan hall, v-rum och ett av sovrummen + jag kan bygga klĂ€ttervĂ€ggar, men det Ă€r inte samma sak. 😿
 
Nu Ă€r det en trea med möjligheter att springa runt mellan hall, v-rum och ett av sovrummen + jag kan bygga klĂ€ttervĂ€ggar, men det Ă€r inte samma sak. 😿
Springa runt Ă€r kul, var sĂ„ i lilla 1,5an och nĂ€r Sune kom sĂ„ var det oĂ€ndligt kul att jaga varandra runt i all oĂ€ndlighet. Och med klĂ€ttervĂ€ggar blir det nog toppen nĂ€r de vant sig. đŸ˜ș
 
Springa runt Ă€r kul, var sĂ„ i lilla 1,5an och nĂ€r Sune kom sĂ„ var det oĂ€ndligt kul att jaga varandra runt i all oĂ€ndlighet. Och med klĂ€ttervĂ€ggar blir det nog toppen nĂ€r de vant sig. đŸ˜ș
Vi Ă„ker hem en knapp vecka i morgon, sen ska hon till deras förtret Ă„ka kattbur igen, nĂ€r man kan fixa mat sĂ„ kan matte Ă„ka sjĂ€lv i den dumma buren. Varm mat Ă€r gott, vatten och kattlĂ„da sĂ„ Ă€r hon sjĂ€lvförsörjande! đŸ˜ș

Jag ska packa ihop ett av klĂ€ttertrĂ€den och ta med nĂ€sta gĂ„ng, om mattemoster kommer upp kan bĂ„de katter och hundar vara hemma medan matte Ă„ker med hĂ€starna. đŸ˜Œ
 
Ungdomarna har börjat utforska vÀrlden mer och mer ute pÄ gÄrden, en favoritsyssla Àr att smyga pÄ och skrÀmma de stackars hönorna. Stora klagomÄl nÀr jag Äker till jobbet och de inte fÄr följa med ut pÄ morgonen, men de fÄr vÀnja in sig lite mer att gÄ ut nÀr jag Àr hemma först.

IMG_5010.jpeg
 

:nailbiting:

Megara kom springande nÀr Ros började jama gick runt skÀrm och högtalare och var mycket fundersam.
 
  • Gilla
Reactions: kma
Sune har nog blivit helt frisk igen, han Ă€r iaf ett matvrak och springer upp pĂ„ lĂ„ngpelaren i klöstrĂ€det igen. Och pĂ„ natten runt 3 tiden Ă€r det en vĂ€ldans fart hĂ€r hemma 😾 Nicke Ă€r inte sen att hĂ€nga pĂ„ om man sĂ€ger sĂ„.

Nicke var ju extra kinkig med maten nĂ„n vecka. Tror förklaringen kan ha varit pĂ€ls i magen. För han bajsade ut pĂ€ls-korvar. SĂ„ fick Churu hairball en per dag och nu kommer ingen mer pĂ€ls. Boven tror jag Ă€r Sune, han fĂ€ller mycket för att vara Burma och de tvĂ€ttar ju onekligen varandra en del. SĂ„ nu till Sunes förtret Ă€r det ”borstning” pĂ„ schemat. Har en handske som faktiskt fĂ„r bort mycket av hans lösa pĂ€ls. Nicke fĂ€ller i princip inget alls.
 
Jag kĂ€nner lite dĂ„ligt samvete för Alice 😅 jag behövde Ă„ka ned med bilen till sommarstugan för att hĂ€mta upp mamma, sĂ„ jag Ă€r pĂ„ vĂ€g nu. Vi Ă„ker hem imorgon igen sĂ„ det Ă€r bara över en natt. Ingen kattvakt fanns tillgĂ€nglig sĂ„ jag stĂ€llde fram en extra kattlĂ„da och har sĂ€kert hĂ€llt upp tredubbel ransonering av hennes torrfoder :angel: Plus sĂ„klart hennes blötfoder innan jag Ă„kte ivĂ€g. SĂ„ hon svĂ€lter absolut inte men jag kĂ€nner lite dĂ„ligt samvete för att vi sover tillsammans varje natt 😭 hon har aldrig varit sjĂ€lv över en natt.

Jag vet att hon klarar sig men mattehjĂ€rtat vĂ€rker lite 😅
 

Liknande trÄdar

Tjatter Eftersom allmÀnna pÄtryckningar gjort sig hörda, efterlysningstrÄd startats och anmÀlningar har börjat ramla in redan innan trÄden...
89 90 91
Svar
1 817
· Visningar
74 167
Senast: Jeps
·
Tjatter PÄ allmÀn begÀran kommer hÀr Ärets upplaga av Secret Easterbunny Ni som varit med i Secret Santa eller Secret Easterbunny tidigare vet...
26 27 28
Svar
555
· Visningar
24 611
Senast: zassoo
·
Tjatter Nu Ă€r det dags - hĂ€r kommer Ă„rets upplaga av Secret Santa! 🎅 Ni som har varit med tidigare har koll pĂ„ lĂ€get, men lĂ€s Ă€ndĂ„ igenom...
115 116 117
Svar
2 323
· Visningar
102 113
Övr. Katt Det hĂ€r Ă€r en fristĂ„ende fortsĂ€ttning pĂ„ min trĂ„d om att kastrera hemlös katt. Den katten, S, Ă€r numera kastrerad, vaccinerad och...
Svar
11
· Visningar
2 220
Senast: Otherside
·

Bukefalos, HĂ€stnyheter, Radannonser

AllmÀnt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

HĂ€strelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp