Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈

Torkel har idag testat Àventyret "klÀttra för högt upp i ett trÀd utan att fundera pÄ hur man tar sig ner". Jag var sÀker pÄ att krÀftskivan i kvÀll skulle behöva innehÄlla ett moment av kattrÀddning, men efter drygt tvÄ timmars olyckligt jamande dök han lyckligtvis upp i vardagsrummet. Utan andra men Àn lite stukat sjÀlvförtroende.
 
Torkel har idag testat Àventyret "klÀttra för högt upp i ett trÀd utan att fundera pÄ hur man tar sig ner". Jag var sÀker pÄ att krÀftskivan i kvÀll skulle behöva innehÄlla ett moment av kattrÀddning, men efter drygt tvÄ timmars olyckligt jamande dök han lyckligtvis upp i vardagsrummet. Utan andra men Àn lite stukat sjÀlvförtroende.

Han fÄr gÄ klÀtterkurs hos Isis :D Den katten Àr helt galen, jag har aldrig sett en katt klÀttra (och ta sig ner utan problem) som hon gör O_o
 
En extra kattlÄda blev utmÀrkt! Kom hem till 1x kiss och 1x bajs i bÄda lÄdorna utan nÄgot extra skrap för att tÀcka över pga obehag :up:
 
  • Gilla
Reactions: kma
PĂ„ grund av đŸ’© fick det bli ett bad ikvĂ€ll. Gick förhĂ„llandevis bra! Inte sĂ„ sura miner efterĂ„t. Men kanske inte sĂ„ glada heller 😅

IMG_5122.jpeg
 
Juno Àr verkligen en speciell katt. NÀr man tror att allt Àr kattsÀkrat och hon omöjligen kan hitta pÄ nÄgot nytt bus... ja, dÄ kommer hon och visar att jojomÀn, det kan hon visst det!

Nu hittade jag henne bakom sovrumsdörren. PĂ„ dörren har jag hĂ€ngt krokar för klĂ€der. NĂ„got av plaggen hade ett band som stack ut lite. "Wow, kul!" tyckte Juno och hoppade, flera gĂ„nger i rad, en och en halv meter upp i luften för att försöka fĂ„nga bandet. đŸ«  Hade inte Älva kommit och stört sĂ„ hade hon nog inte gett upp. 😅
 
Jag har heller aldrig blivit jump scared sĂ„ mĂ„nga gĂ„nger av en katt som jag har blivit av Juno. Hon har ett jamande som nĂ„r imponerande volymer, men hon kan förflytta sig blixtsnabbt och ljudlöst. Jag sĂ€tter hjĂ€rtat i halsgropen nĂ€r jag gĂ„r genom lĂ€genheten och plötsligt har en katt framför fötterna som vrĂ„lar ett glatt "HEEEEJ!!!" millisekunden innan jag ser henne. 😂
 
Jag ska ivĂ€g med jobbet i ett par dagar och har dĂ€rför fĂ„tt skicka mina katter att bo med min mamma till pĂ„ söndag. Nu Ă€r det sĂ„ fruktansvĂ€rt tomt hĂ€r hemma. 😭 Jag kan rĂ€kna pĂ„ en hand antalet nĂ€tter vi har spenderat isĂ€r. Saknar dem redan jĂ€ttejĂ€ttemycket. 💔
 
NĂ€r jag kom in i köket sĂ„g jag att Oscar hade hoppat upp pĂ„ en köksstol och klĂ€mt sig ner bredvid Prada ❀
Hon Ă€r inte alls lika mycket för nĂ€rhet som han Ă€r men hon Ă€r sĂ„ snĂ€ll och vĂ€nlig sĂ„ hon lĂ„ter honom hĂ„llas, sĂ„ fint att han har en snĂ€ll tjej hĂ€r hemma 😊
1000028148.jpg
 
Kattlogik, lilleman traskar förbi mig i soffan sÄ jag skopar upp och ska mysa. De spretas med alla ben Ät alla hÄll Ä han ska NER. SlÀpper sÄklart ner honom.

10 sekunder senare, ÄÄÄÄ matte sitter du i soffan. Skuttar upp Ä ska stÄngas Ä slÄr en kullerbytta Ä krÀver gos.
:banghead: :love:
 
Kattlogik, lilleman traskar förbi mig i soffan sÄ jag skopar upp och ska mysa. De spretas med alla ben Ät alla hÄll Ä han ska NER. SlÀpper sÄklart ner honom.

10 sekunder senare, ÄÄÄÄ matte sitter du i soffan. Skuttar upp Ä ska stÄngas Ä slÄr en kullerbytta Ä krÀver gos.
:banghead: :love:

Det Àr Megara. Gosgosgos NU!

Jag: *försöker gosa* Megara: đŸ˜Ÿ
 
Kattlogik, lilleman traskar förbi mig i soffan sÄ jag skopar upp och ska mysa. De spretas med alla ben Ät alla hÄll Ä han ska NER. SlÀpper sÄklart ner honom.

10 sekunder senare, ÄÄÄÄ matte sitter du i soffan. Skuttar upp Ä ska stÄngas Ä slÄr en kullerbytta Ä krÀver gos.
:banghead: :love:

Det Àr Megara. Gosgosgos NU!

Jag: *försöker gosa* Megara: đŸ˜Ÿ

Det Àr faktiskt hÀrligt med min galning... gos Àr alltid ok :love:
 
Vi bytte torrfoder ett tag sedan frÄn bozita till GranngÄrdens egna foder. Efter nÄgra veckor blev honkatten helt maniskt nÀr det kom till mat. Hon kan lÀtt Àta 5-6 pÄsar blötmat pÄ en dag.

Nu har Holger börjat slicka bort pÀls frÄn bakbenen. SÄ igÄr tog vi en tur till veterinÀren och diskuterade lite om hur vi skulle börja. Holger Àr livrÀdd för veterinÀrer vilket vi förklarade sÄ vi kom dÀrifrÄn 1000 spÀnn fattigare med veterinÀrfoder han Àtit förut. VÀxer inte pÀlsen ut ska vi Äterkomma.

Vi ska ÄtergÄ till bozitas foder med tiden. Bara vi ser att Holger mÄr bra först.
 
Imorgon hÀmtar vi kattunge :D
MÄste stÀda innan dess. Och göra iordning en till kattlÄda. FörsÀkra gick tydligen inte utan chipnr sÄ det fÄr vi ta imorgon.

Namn kvarstÄr att besluta. Vi har massa förslag men Àr inte överens.
 
Moa Ă€r plötsligt halt pĂ„ ena frambenet. HĂ€nde pĂ„ typ 10 min? Hon kom upp till mig vid hĂ€ngmattan och jag kollar alltid sĂ„ hon springer normalt. Det gjorde hon, sen lĂ„g hon dĂ€r under, efter en stund gick jag ivĂ€g och hon lĂ„g kvar, plötsligt kommer hon gĂ„ende jĂ€ttehalt đŸ˜« blir sĂ„klart jĂ€tterĂ€dd att hon skulle blivit biten av en huggorm eller nĂ„t men vet liksom inte nĂ€r det skulle skett, bĂ„de jag och mamma va i nĂ€rheten av henne. Hittar heller inget bett eller ens nĂ„t som skulle kunna va det. Hon beter sig som vanligt och blev skitsur att jag sa hon fick va inne nu
 
  • HjĂ€rta
Reactions: kma
Det Àr nÄgot som lurpassar pÄ kattungen.
Den förföljer honom dessutom i klöstrÀdet, runt runt samma pelare som han sjÀlv.
NĂ€r han vĂ€l fĂ„r tag pĂ„ den Ă€r det hans egen svans som blir biten 😂
 

Liknande trÄdar

Tjatter Eftersom allmÀnna pÄtryckningar gjort sig hörda, efterlysningstrÄd startats och anmÀlningar har börjat ramla in redan innan trÄden...
89 90 91
Svar
1 817
· Visningar
74 167
Senast: Jeps
·
Tjatter PÄ allmÀn begÀran kommer hÀr Ärets upplaga av Secret Easterbunny Ni som varit med i Secret Santa eller Secret Easterbunny tidigare vet...
26 27 28
Svar
555
· Visningar
24 611
Senast: zassoo
·
Tjatter Nu Ă€r det dags - hĂ€r kommer Ă„rets upplaga av Secret Santa! 🎅 Ni som har varit med tidigare har koll pĂ„ lĂ€get, men lĂ€s Ă€ndĂ„ igenom...
115 116 117
Svar
2 323
· Visningar
102 113
Övr. Katt Det hĂ€r Ă€r en fristĂ„ende fortsĂ€ttning pĂ„ min trĂ„d om att kastrera hemlös katt. Den katten, S, Ă€r numera kastrerad, vaccinerad och...
Svar
11
· Visningar
2 220
Senast: Otherside
·

Bukefalos, HĂ€stnyheter, Radannonser

AllmÀnt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

HĂ€strelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp