Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈

😁
1000026955.jpg
 
Finns det andra chip-matskÄlar Àn Surefeed? Behöver egenligen flera stycken och det blir ju lite dyrt..
 
Jag fick tyvÀrr ta bort min röda kattfarbror för en och en halv mÄnad sedan. Han var 14 Är och hade Àtit sÀmre under en period och varit tröttare Àn vanligt, och efter nÄgra försök pÄ djurkliniken med foderbyte och smÀrtstillande sÄ hamnade vi hos en veterinÀr som kÀnde igenom honom ordentligt och tyckte sig kÀnna en knöl i magen. Troligtvis magcancer löd domen.

I och med att han ÀndÄ var sÄpass gammal, inte tÄlde det vanliga narkosmedlet och dÀrtill hade en vÀldigt dÄlig prognos tyckte varken jag och veterinÀren att det skulle göras fler undersökningar. Det fick rÀcka.

Det som var skönt mitt i allt var att veterinĂ€ren sa till mig att det var en bra tid att ta bort honom. Han var fortfarande en glad katt men det var ocksĂ„ det bĂ€sta jag skulle fĂ„ av honom innan det var definitivt slut och jag tyckte inte att hans bĂ€sta var tillrĂ€ckligt bra lĂ€ngre 💔

Det hĂ€r Ă€r frĂ„n hans sista tid, nĂ€r han inte ville Ă€ta sin vanliga kattmat men kastade sig glatt över kycklingen frĂ„n min plocksallad ❀

IMG_20240511_103919_edit_4615554400812886.jpg
 
Jag fick tyvÀrr ta bort min röda kattfarbror för en och en halv mÄnad sedan. Han var 14 Är och hade Àtit sÀmre under en period och varit tröttare Àn vanligt, och efter nÄgra försök pÄ djurkliniken med foderbyte och smÀrtstillande sÄ hamnade vi hos en veterinÀr som kÀnde igenom honom ordentligt och tyckte sig kÀnna en knöl i magen. Troligtvis magcancer löd domen.

I och med att han ÀndÄ var sÄpass gammal, inte tÄlde det vanliga narkosmedlet och dÀrtill hade en vÀldigt dÄlig prognos tyckte varken jag och veterinÀren att det skulle göras fler undersökningar. Det fick rÀcka.

Det som var skönt mitt i allt var att veterinĂ€ren sa till mig att det var en bra tid att ta bort honom. Han var fortfarande en glad katt men det var ocksĂ„ det bĂ€sta jag skulle fĂ„ av honom innan det var definitivt slut och jag tyckte inte att hans bĂ€sta var tillrĂ€ckligt bra lĂ€ngre 💔

Det hĂ€r Ă€r frĂ„n hans sista tid, nĂ€r han inte ville Ă€ta sin vanliga kattmat men kastade sig glatt över kycklingen frĂ„n min plocksallad ❀

Visa bifogad fil 150837
Åh sĂ„ sorgligt! :cry: Jag beklagar, han verkade verkligen vara en speciell personlighet. :heart
 
Men vad som Ă€r lite roligare Ă€r att jag redan har ny katt. Eller ja, katter 😁

Jag hade tĂ€nkt vara kattlös ett tag men efter att min förra katt gick bort skrev en av tjejerna frĂ„n stans katthem och beklagade sorgen. Jag passade dĂ„ pĂ„ att nĂ€mna för henne att jag kan tĂ€nka mig en ny katt frĂ„n dem, och gĂ€rna en Ă€ldre (😍) sĂ„ att hon kunde ha mig i tankarna om det skulle dyka upp nĂ„gon.

Det visade sig att de hade ett förtjusande kattpar som vĂ€ntat pĂ„ sitt nya hem i nĂ„gra mĂ„nader och som ville flytta pĂ„ en gĂ„ng 😁
Deras förra Àgare hade tyvÀrr gÄtt bort i sjukdom och katterna som Àr 7 & 9 Är var pÄ grund av deras Älder inte sÄ lÀtta att omplacera.
Av nÄgon anledning vill de flesta ha mycket yngre katter men jag Àlskar och föredrar kattfarbröder och katttanter som Ätminstone Àr medelÄlders.

Samma vecka som min förra katt fick somna in fick de hĂ€r gosingarna flytta in 😍 det Ă€r en stor och snĂ€ll hane och en liten och bestĂ€md hona, inte syskon men vĂ€ldigt bra vĂ€nner. De tog över hemmet direkt sĂ„ fort de kom hit och numera kan jag inte gĂ„ nĂ„gonstans utan att bĂ„da kommer tassande och kollar vad jag gör 😂

Ni fĂ„r sjĂ€lva gissa vem som Ă€r vem 🙄😂
IMG_20240728_090301.jpg
 
Jag och katten Àr ovÀnner. För ett tag sedan var han dÄlig i magen sÄ fick skonkost (kokt kycklingfilé, stavmixad och blandad med extra vatten).
Magen Ă€r ok igen men kattkrĂ€ket Ă€ter ju inte nu utan cirkulerar bara och vĂ€ntar pĂ„ kokt kyckling
:mad::cautious: köpte lite blötmat som han blev alldeles till sig av första portionerna, nu slickar han mest -och cirkulerar i köket och kommer springande om man öppnar frysen (kan ju vara kyckling pĂ„ g). StĂ€llde fram hans ”gamla” torrfoder, och dĂ„ Ă„t han, men bara en gĂ„ng.

Vem Àr mest envis av oss?
 
Min katt, Athos, gillar inte kattmat nÄgot vidare men om man blöter upp den och sen lÄter den stÄ tills den börjar lukta obehagligt dÄ Àr den tydligen helt okej att Àta. NÄgon slags motsvarighet till surströmming kanske?

En gÄng hade han slÀpat in en kaninunge han lyckats döda och gömt den i kÀllaren och Ät sen upp den under nÄgra veckor, hittade resterna efter att ha levt med stanken ett bra tag men inte hittat orsaken.

MÀrks att katters matsmÀltning inte Àr lika kÀnslig för bakterier som mÀnniskans.
 
Senast Àndrad:

Liknande trÄdar

Tjatter Eftersom allmÀnna pÄtryckningar gjort sig hörda, efterlysningstrÄd startats och anmÀlningar har börjat ramla in redan innan trÄden...
89 90 91
Svar
1 817
· Visningar
74 167
Senast: Jeps
·
Tjatter PÄ allmÀn begÀran kommer hÀr Ärets upplaga av Secret Easterbunny Ni som varit med i Secret Santa eller Secret Easterbunny tidigare vet...
26 27 28
Svar
555
· Visningar
24 611
Senast: zassoo
·
Tjatter Nu Ă€r det dags - hĂ€r kommer Ă„rets upplaga av Secret Santa! 🎅 Ni som har varit med tidigare har koll pĂ„ lĂ€get, men lĂ€s Ă€ndĂ„ igenom...
115 116 117
Svar
2 323
· Visningar
102 113
Övr. Katt Det hĂ€r Ă€r en fristĂ„ende fortsĂ€ttning pĂ„ min trĂ„d om att kastrera hemlös katt. Den katten, S, Ă€r numera kastrerad, vaccinerad och...
Svar
11
· Visningar
2 220
Senast: Otherside
·

Bukefalos, HĂ€stnyheter, Radannonser

AllmÀnt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

HĂ€strelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp