Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈

Sune har för övrigt fĂ„tt vĂ€ldans god aptit igen sen sin dipp under bukspottkörtelinflammationen i juli. Nu mĂ„ste han faktiskt gĂ„ ner lite vilket inte Ă€r populĂ€rt speciellt inte med tanke pĂ„ att lillbus fĂ„r Ă€ta sĂ„ mycket han vill. VĂ€ldigt orĂ€ttvist! đŸ˜Ÿ

Köpte förresten RC kitten för att ge till Nicke som han totalvĂ€grar. Han vill ha RC ageing 12+ och RC sterilised ibland. Är helt omöjligt fasa in honom pĂ„ annat, sĂ„ gett upp den tanken.
Men idag kom husse med churus meal topper som Ă€r komplett med alla vitaminer och nĂ€ringsĂ€mmen , han kan inte leva pĂ„ det för blir lite vĂ€l dyrt. Men han kan definitivt fĂ„ nĂ„gra stycken per dag som en variant pĂ„ blötmat och dĂ„ stĂ€llet för vanliga churus som han fĂ„tt hittills (samma pris). Är mycket stor skillnad i mĂ€ngden kalorier (fetthalt frĂ€mst) och han fĂ„r ju gĂ€rna lĂ€gga pĂ„ sig lite.
 
Har hĂ€nt ett nĂ„gra gĂ„nger nu nĂ€r Sune blivit vĂ€ldigt pigg igen att han jagat svansen, han Ă€r 12. Han har börjat med hyss ocksĂ„ som att hoppa upp i hyllorna och putta ner saker. đŸ˜ș Medan lillbus lugnar ner sig pĂ„ den fronten.

Burmor Àr ju kÀnda för att ha kvar sitt leksinne tills de dör i princip.
 
Burmor Àr ju kÀnda för att ha kvar sitt leksinne tills de dör i princip.
Ja Lucifer hade kvar det nÀstan in i det sista. Minns bara nÄgra dagar innan han fick somna in nÀr han lekte med löven som prasslade och flög ute pÄ promenaden. Och favvoleksakerna var spÀnnande nÀr man hade bara pyttelite extra energi och Àven nÄgon jakt pÄ Sune dÄ och dÄ. Hans livsglÀdje som var sÄ tydlig gjorde det svÄrt att veta de sista veckorna.
 
Kyra sitter ute Àven nÀr det regnar. Sen kommer hon in sur som Àttika.
Idag blÄste det sÄ pÀlsen stod Ät alla hÄll.
Undrar om hon kommer vara ute Àven i vinter?
 
Sune har för övrigt fĂ„tt vĂ€ldans god aptit igen sen sin dipp under bukspottkörtelinflammationen i juli. Nu mĂ„ste han faktiskt gĂ„ ner lite vilket inte Ă€r populĂ€rt speciellt inte med tanke pĂ„ att lillbus fĂ„r Ă€ta sĂ„ mycket han vill. VĂ€ldigt orĂ€ttvist! đŸ˜Ÿ

Köpte förresten RC kitten för att ge till Nicke som han totalvĂ€grar. Han vill ha RC ageing 12+ och RC sterilised ibland. Är helt omöjligt fasa in honom pĂ„ annat, sĂ„ gett upp den tanken.
Men idag kom husse med churus meal topper som Ă€r komplett med alla vitaminer och nĂ€ringsĂ€mmen , han kan inte leva pĂ„ det för blir lite vĂ€l dyrt. Men han kan definitivt fĂ„ nĂ„gra stycken per dag som en variant pĂ„ blötmat och dĂ„ stĂ€llet för vanliga churus som han fĂ„tt hittills (samma pris). Är mycket stor skillnad i mĂ€ngden kalorier (fetthalt frĂ€mst) och han fĂ„r ju gĂ€rna lĂ€gga pĂ„ sig lite.

Har du prövat att blanda den med hans vanliga mat och se om han Ă€ter upp den dĂ„? Nikita fick torrisar blandat med Sheba och Bozita men hon lyckades fiska fram dem pĂ„ nĂ„got sĂ€tt sĂ„ blötmaten var kvar och torrisarna uppĂ€tna đŸ˜Œ
 
Nu Ă€r mina Ă€lskade tjejer hemma igen! đŸ©·đŸ„č Jag har fĂ„tt gosa med dem bĂ„da och de verkar nöjda med att vara hemma med mig igen. đŸ©·
SjĂ€lv blev jag sjuk med feber och allt inom ett dygn frĂ„n att de Ă„kte hemifrĂ„n. Jag ser det som ett tecken pĂ„ att vi inte borde vara isĂ€r. đŸ„ș
 
Har du prövat att blanda den med hans vanliga mat och se om han Ă€ter upp den dĂ„? Nikita fick torrisar blandat med Sheba och Bozita men hon lyckades fiska fram dem pĂ„ nĂ„got sĂ€tt sĂ„ blötmaten var kvar och torrisarna uppĂ€tna đŸ˜Œ
Man kan inte blanda dĂ„ gĂ„r ju inget att Ă€ta. đŸ˜Ÿ Inte ens de tvĂ„ sorter han tycker om fĂ„r blandas, de ska ligga i varsin hög bredvid varandra pĂ„ en lickymat för ibland kan det vara sĂ„ att man mĂ„ste kolla vilken som Ă€r god just nu och dĂ„ kan man Ă€ta tre bitar av den ena för att sedan inse att nej jag ska nog ha den andra idag. đŸ˜ș
Inte alls krÀsen och knepig med mat :meh:

Sune plockar ut det som Àr godast om man blandar för att sedan kankse Äterkomma och Àta resten för mat Àr ju gott.
 
SÄ fort Megara har fÄtt mat sÄ gÄr hon omkring och jamar högt. Funderar om hon har ont men hon Àr ju vÀldigt matglad och piper och springer före ut i köket sÄ man hÄller pÄ att stupa pÄ nÀsan. En annan förklaring tÀnker jag Àr att hon tycker portionen Àr otillrÀcklig. GÄr jag ut i köket kommer hon springande och vill ha mer.
 
SÄ fort Megara har fÄtt mat sÄ gÄr hon omkring och jamar högt. Funderar om hon har ont men hon Àr ju vÀldigt matglad och piper och springer före ut i köket sÄ man hÄller pÄ att stupa pÄ nÀsan. En annan förklaring tÀnker jag Àr att hon tycker portionen Àr otillrÀcklig. GÄr jag ut i köket kommer hon springande och vill ha mer.
Megara anser att slaven gör ett för dĂ„ligt jobb. Är det hĂ€r det enda jag fick? Det Ă€r ju skam! Det Ă€r skandal! Jag Ă€r en mager, stakars svĂ€ltande katt som aldrig har fĂ„tt nĂ„gon mat i hela mitt enbarmliga liv
.

(SĂ€ger den som uppgivet sa till katt- och hundvakten att hunden har jag vĂ€l lyckats uppfostra ganska sĂ„ vĂ€l, men katten 
 ja, dĂ€r har jag gett upp. Varav pensionatĂ€garen sĂ€ger att katter Ă€r mer eller mindre omöjliga att uppfostra.

Du uppfostrar hunden. Katten uppfostrar dig

 
Vi ska hÀmta kisse redan till helgen! Blir nÀstan nervös ju :nailbiting:
MÄste ta tag i att kattungesÀkra, ifall hon Àr ett yrvÀder nÀr hon flyttar. Hon Àr vÀldigt lugn och sansad nu, hemma dÀr hon föddes. Vem vet hur det blir i en flytt..
 
Katterna har fÄtt trÀffats nu. GÄr riktigt bra tycker jag, lite frÀs nÀr han kommer för nÀra men lugnt sÄdant. De Àr nyfikna bÄda tvÄ.

Humla (Àldsta) hÄller sig en hel del pÄ övervÄningen Àven nu, hoppas det gÄr över snart.

Ungen beter sig som han Àger hela vÀrlden och inga regler kan tÀnkas gÀlla honom :cool: men i riktig knÀkattsversion och sover i min armhÄla.
 
Lillan lĂ„ter hĂ€lsa att alla katter borde ha en stor soffa. JĂ€ttestor. Det Ă€r LIFE! 😎

BortskĂ€md? Min katt? Naah, alltsĂ„, hon Ă€r helt övertygad om att vi köpte soffan Ă„t henne :rofl: 🙄 Riktigt sĂ„ illa Ă€r det faktiskt inte pĂ„ riktigt..
 
SÄ vart man den dÀr kattastoftÀnkande matten igen.
Sune har ju varit jÀttepigg och matglad. Men igÄr morse krÀktes han upp allt och inatt vaknade jag av att han krÀktes. I em krÀktes han igen. Han har fÄtt behÄlla mat mellan gÄngerna han dricker och har ju Àtit sjÀlvmant. Men nu blir det strikt skonkost igen ifall det Àr bukspottkörteln som spökar.

Han har fÄtt laktulos nu ikvÀll för han har varit lite trög och kommit hÄrda kluttar.

Men blir det inte bÀttre fÄr jag ringa albano och frÄga hur jag ska göra. Om han kanske behöver dropp och smÀrtis igen.
 
Bytt ut den klösmöbeln i sovrummet mot en klöspelare. Eftersom jag Ă€r allergisk tĂ€nker jag att det kan vara bĂ€ttre med nĂ„got som har mindre textilier och mindre hĂ„r. Ingen av mina klumpedunsar kommer att kunna ta sig upp i bĂ€dden Ă€ndĂ„ 😆
Paisley Ă€r vĂ€ldigt nöjd 😁
1000028770.jpg
 
Bytt ut den klösmöbeln i sovrummet mot en klöspelare. Eftersom jag Ă€r allergisk tĂ€nker jag att det kan vara bĂ€ttre med nĂ„got som har mindre textilier och mindre hĂ„r. Ingen av mina klumpedunsar kommer att kunna ta sig upp i bĂ€dden Ă€ndĂ„ 😆
Paisley Ă€r vĂ€ldigt nöjd 😁
Visa bifogad fil 152743

Var köpte du den? Megara har klöst sönder sina pÄlar och jag letar efter nÄgot nytt dÀr hon kan ligga ovanpÄ.
 

Liknande trÄdar

Tjatter Eftersom allmÀnna pÄtryckningar gjort sig hörda, efterlysningstrÄd startats och anmÀlningar har börjat ramla in redan innan trÄden...
89 90 91
Svar
1 817
· Visningar
74 167
Senast: Jeps
·
Tjatter PÄ allmÀn begÀran kommer hÀr Ärets upplaga av Secret Easterbunny Ni som varit med i Secret Santa eller Secret Easterbunny tidigare vet...
26 27 28
Svar
555
· Visningar
24 611
Senast: zassoo
·
Tjatter Nu Ă€r det dags - hĂ€r kommer Ă„rets upplaga av Secret Santa! 🎅 Ni som har varit med tidigare har koll pĂ„ lĂ€get, men lĂ€s Ă€ndĂ„ igenom...
115 116 117
Svar
2 323
· Visningar
102 113
Övr. Katt Det hĂ€r Ă€r en fristĂ„ende fortsĂ€ttning pĂ„ min trĂ„d om att kastrera hemlös katt. Den katten, S, Ă€r numera kastrerad, vaccinerad och...
Svar
11
· Visningar
2 220
Senast: Otherside
·

Bukefalos, HĂ€stnyheter, Radannonser

AllmÀnt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

HĂ€strelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp