Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈

Var och trĂ€ffade mammas nya kattunge idag, Weasley 14 veckor. SĂ„ himla söt som alla kattungar Ă€r. Är mest chockerad över att jag fick absolut 0 sug efter en egen 😅
Fick du med dig alla kroppsdelar hem?
Eller Àr du en bit av ett finger, eller tÄ fattigare? (Obs skÀmt)

Jag hĂ„ller med dig, Ă€r glad att min Ă€r 4 Ă„r. Förhoppningsvis dröjer det mĂ„nga Ă„r innan det Ă€r dags för ny katt

 
Fick du med dig alla kroppsdelar hem?
Eller Àr du en bit av ett finger, eller tÄ fattigare? (Obs skÀmt)

Jag hĂ„ller med dig, Ă€r glad att min Ă€r 4 Ă„r. Förhoppningsvis dröjer det mĂ„nga Ă„r innan det Ă€r dags för ny katt

Konstigt nog Àr alla fingrar kvar! Han var enbart gosig och spann som bara den. Det var husse som riskerade tÄrna vid bus.

Är ocksĂ„ glad att mina Ă€r vuxna. Kattungar Ă€r charmiga men i lagom dos.
 
Prada Ă€r borta 😔
Det Àr helt sjukt och finns ingen rimlig förklaring.
Jag jobbar kvÀll denna vecka. I mÄndags var alla katter hemma nÀr jag Äkte till jobbet. NÀr jag kom hem pÄ natten sÄg jag bara Oscar men det Àr inget ovanligt.
PÄ tisdagen Äkte jag ut till stallet pÄ morgonen som vanligt. NÀr jag kom hem igen reagerade jag pÄ att jag inte sett Prada alls. Kollade pÄ hennes vanliga stÀllen, ropade, letade, letade Ànnu mer.
Hon var spÄrlöst försvunnen. SÄ pÄ nÄgot sÀtt har hon försvunnit under den tiden jag var pÄ jobbet.
Balkongdörren var stÀngd, ytterdörren lÄst, tvÄ fönster i vÀdringslÀge, dvs omöjligt att komma ut.
Jag bor I lÀgenhet med trapphus. Jag har haft Prada i 5,5 Är, hon vill verkligen inte vara ute och har aldrig varit i nÀrheten av att försöka rymma.
Jag har letat ute utan resultat, har stÀllt upp portdörren ifall hon skulle varit ute men ingen katt.
Jag kan se tvÄ alternativ. NÄgon har gÄtt in i fel lÀgenhet, hon blev skrÀmd och smet. NÄgon har gÄtt in och medvetet tagit henne.
BÄda alternativen kÀnns helt orimliga men fakta kvarstÄr. Prada Àr försvunnen.
 
Prada Ă€r borta 😔
Det Àr helt sjukt och finns ingen rimlig förklaring.
Jag jobbar kvÀll denna vecka. I mÄndags var alla katter hemma nÀr jag Äkte till jobbet. NÀr jag kom hem pÄ natten sÄg jag bara Oscar men det Àr inget ovanligt.
PÄ tisdagen Äkte jag ut till stallet pÄ morgonen som vanligt. NÀr jag kom hem igen reagerade jag pÄ att jag inte sett Prada alls. Kollade pÄ hennes vanliga stÀllen, ropade, letade, letade Ànnu mer.
Hon var spÄrlöst försvunnen. SÄ pÄ nÄgot sÀtt har hon försvunnit under den tiden jag var pÄ jobbet.
Balkongdörren var stÀngd, ytterdörren lÄst, tvÄ fönster i vÀdringslÀge, dvs omöjligt att komma ut.
Jag bor I lÀgenhet med trapphus. Jag har haft Prada i 5,5 Är, hon vill verkligen inte vara ute och har aldrig varit i nÀrheten av att försöka rymma.
Jag har letat ute utan resultat, har stÀllt upp portdörren ifall hon skulle varit ute men ingen katt.
Jag kan se tvÄ alternativ. NÄgon har gÄtt in i fel lÀgenhet, hon blev skrÀmd och smet. NÄgon har gÄtt in och medvetet tagit henne.
BÄda alternativen kÀnns helt orimliga men fakta kvarstÄr. Prada Àr försvunnen.
Vad lÀskigt! Har nÄgon annan din nyckel, inte för att jag ser nÄgon rimlighet att nÄgon gÄtt in utan din vetskap. Hon sitter inte fast pÄ nÄgot mÀrklig stÀlle som under soffan pÄ nÄn avsats man inte vet om.


:heart
 
Prada Ă€r borta 😔
Det Àr helt sjukt och finns ingen rimlig förklaring.
Jag jobbar kvÀll denna vecka. I mÄndags var alla katter hemma nÀr jag Äkte till jobbet. NÀr jag kom hem pÄ natten sÄg jag bara Oscar men det Àr inget ovanligt.
PÄ tisdagen Äkte jag ut till stallet pÄ morgonen som vanligt. NÀr jag kom hem igen reagerade jag pÄ att jag inte sett Prada alls. Kollade pÄ hennes vanliga stÀllen, ropade, letade, letade Ànnu mer.
Hon var spÄrlöst försvunnen. SÄ pÄ nÄgot sÀtt har hon försvunnit under den tiden jag var pÄ jobbet.
Balkongdörren var stÀngd, ytterdörren lÄst, tvÄ fönster i vÀdringslÀge, dvs omöjligt att komma ut.
Jag bor I lÀgenhet med trapphus. Jag har haft Prada i 5,5 Är, hon vill verkligen inte vara ute och har aldrig varit i nÀrheten av att försöka rymma.
Jag har letat ute utan resultat, har stÀllt upp portdörren ifall hon skulle varit ute men ingen katt.
Jag kan se tvÄ alternativ. NÄgon har gÄtt in i fel lÀgenhet, hon blev skrÀmd och smet. NÄgon har gÄtt in och medvetet tagit henne.
BÄda alternativen kÀnns helt orimliga men fakta kvarstÄr. Prada Àr försvunnen.
Åh nej! đŸ˜„ Vilken mardröm!
Hon kan inte ha kommit in i nÄgot skÄp eller en byrÄ bakvÀgen och sedan fastnat sÄ att hon inte kan gÄ ut sjÀlv?

HÄller alla tassar, tummar, och tÄr för att hon dyker upp hel och hÄllen!
 
Vad lÀskigt! Har nÄgon annan din nyckel, inte för att jag ser nÄgon rimlighet att nÄgon gÄtt in utan din vetskap. Hon sitter inte fast pÄ nÄgot mÀrklig stÀlle som under soffan pÄ nÄn avsats man inte vet om.


:heart

Jag bor I en tvÄa, det finns inte sÄ mÄnga stÀllen att försvinna pÄ. Har kollat överallt minst 10 gÄnger. Hon Àr en rÀtt verbalt katt dessutom.

En vÀn har en nyckel, skulle aldrig gÄ in och ta en katt.
 
Jag bor I en tvÄa, det finns inte sÄ mÄnga stÀllen att försvinna pÄ. Har kollat överallt minst 10 gÄnger. Hon Àr en rÀtt verbalt katt dessutom.

En vÀn har en nyckel, skulle aldrig gÄ in och ta en katt.
Har sjÀlv försökt tÀnka stÀllen nu man kan gömma sig i min tvÄa, men det Àr ju inte sÄ mÄnga och en verbal katt kÀnns Ànnu mer orimligt att hon sitter fast hemma nÄnstans speciellt sÄ lÀnge.
vÀdringsfönstrena hur ser de ut? Men det kanske Àr helt totalt omöjligt att komma ut dÀr.
FrÄgat grannarna?
 
  • Gilla
Reactions: Sel
Prada Ă€r borta 😔
Det Àr helt sjukt och finns ingen rimlig förklaring.
Jag jobbar kvÀll denna vecka. I mÄndags var alla katter hemma nÀr jag Äkte till jobbet. NÀr jag kom hem pÄ natten sÄg jag bara Oscar men det Àr inget ovanligt.
PÄ tisdagen Äkte jag ut till stallet pÄ morgonen som vanligt. NÀr jag kom hem igen reagerade jag pÄ att jag inte sett Prada alls. Kollade pÄ hennes vanliga stÀllen, ropade, letade, letade Ànnu mer.
Hon var spÄrlöst försvunnen. SÄ pÄ nÄgot sÀtt har hon försvunnit under den tiden jag var pÄ jobbet.
Balkongdörren var stÀngd, ytterdörren lÄst, tvÄ fönster i vÀdringslÀge, dvs omöjligt att komma ut.
Jag bor I lÀgenhet med trapphus. Jag har haft Prada i 5,5 Är, hon vill verkligen inte vara ute och har aldrig varit i nÀrheten av att försöka rymma.
Jag har letat ute utan resultat, har stÀllt upp portdörren ifall hon skulle varit ute men ingen katt.
Jag kan se tvÄ alternativ. NÄgon har gÄtt in i fel lÀgenhet, hon blev skrÀmd och smet. NÄgon har gÄtt in och medvetet tagit henne.
BÄda alternativen kÀnns helt orimliga men fakta kvarstÄr. Prada Àr försvunnen.
Men sÄ hemskt! Jag hoppas, hoppas, hoppas hon kommer till rÀtta sÄ fort som möjligt!
 
Har sjÀlv försökt tÀnka stÀllen nu man kan gömma sig i min tvÄa, men det Àr ju inte sÄ mÄnga och en verbal katt kÀnns Ànnu mer orimligt att hon sitter fast hemma nÄnstans speciellt sÄ lÀnge.
vÀdringsfönstrena hur ser de ut? Men det kanske Àr helt totalt omöjligt att komma ut dÀr.
FrÄgat grannarna?

Det bor inte sÄ mÄnga i huset, ingen har sett henne.
De Àr lÄsta i ett lÀge med kanske 3 cm springa.
Helt omöjligt att ta sig ut dÀr och vÀldigt osannolikt att hon ens skulle försöka.
NÀr balkongdörren Àr öppen gÄr hon omvÀgar förbi.
Hon Àr liten och tunn, har epilepsi och ingen vana att vara ute. KÀnns helt osannolikt att hon skulle överlevt ute i flera dagar.
Men det vÀrsta Àr att jag inte vet vad som har hÀnt och hur det hÀnde.
 
Det bor inte sÄ mÄnga i huset, ingen har sett henne.
De Àr lÄsta i ett lÀge med kanske 3 cm springa.
Helt omöjligt att ta sig ut dÀr och vÀldigt osannolikt att hon ens skulle försöka.
NÀr balkongdörren Àr öppen gÄr hon omvÀgar förbi.
Hon Àr liten och tunn, har epilepsi och ingen vana att vara ute. KÀnns helt osannolikt att hon skulle överlevt ute i flera dagar.
Men det vÀrsta Àr att jag inte vet vad som har hÀnt och hur det hÀnde.
Det Àr den vÀrsta mardrömmen att inte veta vad som hÀnt henne. Jag hoppas pÄ mirakel. :heart
 
HÄller tummar och tassar hÀrifrÄn ocksÄ @Bison! :( Jag trodde en gÄng att en katt som nyss flyttat hit hade rymt genom en orimligt liten fönsterspringa och försvunnit, men han hade gömt sig lÀngst in under en sÀng sÄ han kom ju fram igen. Mindre konstigt med en sÄdan hÀndelse nÀr han fortfarande var lite rÀdd och förvirrad varför han skulle bo hÀr, men ofattbart och hemskt att en hemmastadd katt bara Àr borta frÄn en dag till en annan.
 
HÄller tummar och tassar hÀrifrÄn ocksÄ @Bison! :( Jag trodde en gÄng att en katt som nyss flyttat hit hade rymt genom en orimligt liten fönsterspringa och försvunnit, men han hade gömt sig lÀngst in under en sÀng sÄ han kom ju fram igen. Mindre konstigt med en sÄdan hÀndelse nÀr han fortfarande var lite rÀdd och förvirrad varför han skulle bo hÀr, men ofattbart och hemskt att en hemmastadd katt bara Àr borta frÄn en dag till en annan.
Jag hade borta en fosterkatt i nÀstan en hel vecka efter att jag tog med henne hem till förÀldrarnas hus. Jag var stensÀker pÄ att nÄgon slÀppt ut henne, men till sist fick mamma syn pÄ henne en natt nÀr hon gick upp för att kissa. Vi vet Àn idag inte var hon gömde sig. :heart
Men det var ju igen inte en hemmastadd och trygg katt.
Lilla Prada. :(
 
Prada Ă€r borta 😔
Det Àr helt sjukt och finns ingen rimlig förklaring.
Jag jobbar kvÀll denna vecka. I mÄndags var alla katter hemma nÀr jag Äkte till jobbet. NÀr jag kom hem pÄ natten sÄg jag bara Oscar men det Àr inget ovanligt.
PÄ tisdagen Äkte jag ut till stallet pÄ morgonen som vanligt. NÀr jag kom hem igen reagerade jag pÄ att jag inte sett Prada alls. Kollade pÄ hennes vanliga stÀllen, ropade, letade, letade Ànnu mer.
Hon var spÄrlöst försvunnen. SÄ pÄ nÄgot sÀtt har hon försvunnit under den tiden jag var pÄ jobbet.
Balkongdörren var stÀngd, ytterdörren lÄst, tvÄ fönster i vÀdringslÀge, dvs omöjligt att komma ut.
Jag bor I lÀgenhet med trapphus. Jag har haft Prada i 5,5 Är, hon vill verkligen inte vara ute och har aldrig varit i nÀrheten av att försöka rymma.
Jag har letat ute utan resultat, har stÀllt upp portdörren ifall hon skulle varit ute men ingen katt.
Jag kan se tvÄ alternativ. NÄgon har gÄtt in i fel lÀgenhet, hon blev skrÀmd och smet. NÄgon har gÄtt in och medvetet tagit henne.
BÄda alternativen kÀnns helt orimliga men fakta kvarstÄr. Prada Àr försvunnen.
En katt kan ta sig ut frÄn fönster i vÀdringslÀge om den vill, det brukar vÀl ÀndÄ vara ett antal centimeter glipa? Vet katter som fastnat dÀr ocksÄ.
Ledsen för att hon Àr borta och hoppas att hon kommer hem igen :(
 
En katt kan ta sig ut frÄn fönster i vÀdringslÀge om den vill, det brukar vÀl ÀndÄ vara ett antal centimeter glipa? Vet katter som fastnat dÀr ocksÄ.
Ledsen för att hon Àr borta och hoppas att hon kommer hem igen :(

Det Ă€r helt omöjligt, jag fĂ„r inte ens igenom mina fingrar 😅
Hon Àr den lugnaste och den som Àr absolut minst intresserad av livet utanför lÀgenheten.
Det som gör allt sÄ konstigt, att det Àr hon som Àr borta.
Vill man dock ta en katt Àr hon enklast pga orÀdd för mÀnniskor.
Men vem skulle gÄ in och ta en katt och sen lÄsa dörren?
1000029129.jpg
 
Det Ă€r helt omöjligt, jag fĂ„r inte ens igenom mina fingrar 😅
Hon Àr den lugnaste och den som Àr absolut minst intresserad av livet utanför lÀgenheten.
Det som gör allt sÄ konstigt, att det Àr hon som Àr borta.
Vill man dock ta en katt Àr hon enklast pga orÀdd för mÀnniskor.
Men vem skulle gÄ in och ta en katt och sen lÄsa dörren?
Visa bifogad fil 153167
Okej den dÀr springan Àr nog vÀldigt svÄr att ta sig igenom!
Det kÀnns rÀtt osannolikt att nÄgon skulle tagit henne och lÄst igen. Men förstÄr att du börjar tÀnka sÄ nÀr hon Àr borta. Har hon inte smitit ut nÀr du sjÀlv gÄtt ut utan att mÀrka det? Min ena hund smet in i en garderob en gÄng utan att jag mÀrkte det, fattar fortfarande inte hur jag inte kunde se eller höra eller mÀrka. Min fru kom hem efter en timme och letade och letade och hittade henne till slut i garderoben stackarn.
 
Okej den dÀr springan Àr nog vÀldigt svÄr att ta sig igenom!
Det kÀnns rÀtt osannolikt att nÄgon skulle tagit henne och lÄst igen. Men förstÄr att du börjar tÀnka sÄ nÀr hon Àr borta. Har hon inte smitit ut nÀr du sjÀlv gÄtt ut utan att mÀrka det? Min ena hund smet in i en garderob en gÄng utan att jag mÀrkte det, fattar fortfarande inte hur jag inte kunde se eller höra eller mÀrka. Min fru kom hem efter en timme och letade och letade och hittade henne till slut i garderoben stackarn.

Hon lÄg i klöstrÀdet i hallen nÀr jag Äkte till jobbet.
Var inte i nÀrheten nÀr jag kom hem, hon Àr dessutom den som Àr minst intresserad av att gÄ ut i trapphuset. Hon kan gÄ ut om de andra tvÄ Àr dÀr ute, men Àr snabbast in och skulle illvrÄla om hon hamnade bakom en stÀngd dörr.
Vi har bott hÀr i snart 4 Är, alla scenarion jag kan tÀnka mig kÀnns sÄ himla olikt henne.
Att Oscar skulle kunna fly ut i panik om tex nÄgon frÄn bostadsbolaget skulle rÄka gÄ in hÀr kÀnns helt rimligt, men inte Prada.
Paisley hade sÀkert kunna knö sig ut genom ett fönster om det var tillrÀckligt öppet och hon var tillrÀckligt motiverad.
Prada Àr extremt försiktigt och ointresserad av vÀrlden utanför.
 

Liknande trÄdar

Tjatter Eftersom allmÀnna pÄtryckningar gjort sig hörda, efterlysningstrÄd startats och anmÀlningar har börjat ramla in redan innan trÄden...
89 90 91
Svar
1 817
· Visningar
74 167
Senast: Jeps
·
Tjatter PÄ allmÀn begÀran kommer hÀr Ärets upplaga av Secret Easterbunny Ni som varit med i Secret Santa eller Secret Easterbunny tidigare vet...
26 27 28
Svar
555
· Visningar
24 611
Senast: zassoo
·
Tjatter Nu Ă€r det dags - hĂ€r kommer Ă„rets upplaga av Secret Santa! 🎅 Ni som har varit med tidigare har koll pĂ„ lĂ€get, men lĂ€s Ă€ndĂ„ igenom...
115 116 117
Svar
2 323
· Visningar
102 113
Övr. Katt Det hĂ€r Ă€r en fristĂ„ende fortsĂ€ttning pĂ„ min trĂ„d om att kastrera hemlös katt. Den katten, S, Ă€r numera kastrerad, vaccinerad och...
Svar
11
· Visningar
2 220
Senast: Otherside
·

Bukefalos, HĂ€stnyheter, Radannonser

AllmÀnt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

HĂ€strelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp