Stackars Alice har ju haft besvÀr med nÄgon analkörtel tvÄ gÄnger förut. Dumma matte fattade inte att samma sak var pÄ gÄng igen! Nu nÀr hon tappade lite aptit. Hann Äka ivÀg till veterinÀren för en gratis tandkoll utifall det var nÄgon tand, sÄg fint ut och kommentaren var att hon kan ha blivit bekvÀm dÄ hon fortfarande Ät sitt Àlskade blötfoder glatt.
Ă
kte hem med en katt som efter det genast höjde sin aptit. MÀrkligt men nÄvÀl tÀnkte jag.
Men efter ett tag sÄ började hennes aptit sjunka igen. Dock Ät hon fortfarande sitt blötfoder glatt och tjatade efter det varje dag.
Matte kliade sig i huvudet och sÄg bara smÄ bajskluttar i kattlÄdan, men tÀnkte att det kan ju bero pÄ att hon har Àtit mindre

Tills jag igÄr Àntligen fick se att en analkörtel hade spruckit

Ringde till vetten imorse och de kunde ta emot mig samma dag utifall det var nÄgon infektion.
BÄde goda och dÄliga nyheter.
God nyhet, det verkade inte vara djupt sÄ det skulle nog inte behövas drÀnage (tackolov! Det upprepar vi inte gÀrna!).
DÄlig nyhet, det behövde spolas rent.
God nyhet, de kunde raka bort tovor samtidigt.
DÄlig nyheter, hon fick stanna i ett par timmar och utsÀttas för dumma dumma mÀnniskor, slutade med dregel och att hon gömde sig hos dem medan hon ÄterhÀmtade sig.
Det vÀrsta - hon behövde ha tratt!

Som tur Àr sÄ hade jag förra gÄngen spenderat pengar pÄ en i tyg, som inte anvÀndes. Men satte pÄ den idag och det verkar som att hon trivs bÀttre med den.
Dock sÄ tror jag inte att hon kommer att Àta med den pÄ... Som tur Àr sÄ har jag snÀll chef och fÄr jobba hemifrÄn imorgon.
Hon har fÄtt slippa tratten under kvÀllen medan jag hÄllit ett öga pÄ henne, och hon har Àtit. Samt inte vidrört baken! Jag hoppas att det beror pÄ att det var ett drÀnage dÀr förra gÄngen och dÀrför ville hon komma Ät dÀr. Men nu nÀr det inte Àr nÄgot dÀr sÄ kanske hon inte kÀnner lika stark lust att slicka dÀr.
SÀtter nog pÄ tratten under natten men hoppas pÄ att kunna ta av den imorgon och se hur hon agerar under dagen.
Och dumma matte ska komma ihĂ„g nĂ€sta gĂ„ng "ANALSĂCKARNA, ANALSĂCKARNA, ANALSĂCKARNA"