Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Lucifer drömde ofta mardrömmar, tror jag, efter veterinärbesök. Han låg och morrade i sömnen och vaknade ibland abrupt mitt i och blev lugn först när jag klappade honom. Han morrade aldrig annars hemma.Det har hänt några gånger (inte jättemånga, men ändå fler än en) att Juno ligger och sover bredvid mig i soffan och sedan vaknar upp och är upprörd och jamar, jamar, jamar. Då får jag avbryta det jag gör och klappa henne och prata med henne tills hon lugnar ner sig. Det känns verkligen som att hon söker tröst då. Min teori är att hon drömmer en mardröm, men vad drömmer katter mardrömmar om?
Det har som sagt bara hänt ett fåtal gånger, men det gör ändå ont i mattehjärtat när hon jamar efter mig.
Åh, men såklart! Hon har blivit skrämd av lösspringande hundar när vi har varit ute. Värst var det våren 2021, då alla (nyblivna iom Covid?) hundägare blev sååå förvånade när deras lösa hundar började rusa mot katten de fick syn på. Juno blev aldrig skadad, men en gång slet hon sig ur både famn och sele i ren panik och satte fart rätt upp i ett träd. Sedan dess har hon alltid varit väldigt rädd för hundar. Innan dessa incidenter tyckte hon de var spännande.Lucifer drömde ofta mardrömmar, tror jag, efter veterinärbesök. Han låg och morrade i sömnen och vaknade ibland abrupt mitt i och blev lugn först när jag klappade honom. Han morrade aldrig annars hemma.
Kan det vara något hon blivit rädd för nån gång. Hon går väl ute i koppel ibland? Kan det ha hänt ngt då?
Jag tror katter kan ha mardrömmar på ungefär samma sätt som vi, om dom varit med om något som gjort dom stressade, och det behöver inte va i närtid utan kan vara som liten som sitter kvar. Mina egna tankar bara.
Låter rimligt att hon kan drömma om det ibland.Åh, men såklart! Hon har blivit skrämd av lösspringande hundar när vi har varit ute. Värst var det våren 2021, då alla (nyblivna iom Covid?) hundägare blev sååå förvånade när deras lösa hundar började rusa mot katten de fick syn på. Juno blev aldrig skadad, men en gång slet hon sig ur både famn och sele i ren panik och satte fart rätt upp i ett träd. Sedan dess har hon alltid varit väldigt rädd för hundar. Innan dessa incidenter tyckte hon de var spännande.
Hon är en så himla glad och positiv katt annars - alltid nyfiken och framåt och väldigt orädd. Det måste vara läskiga hundar hon drömmer om när hon blir sådär. Min älskade lilla vän!
Wohoo! Hoppas hoppasFått bonqat utskrivet (det behövdes inte något vetbesök). Så nu ska jag snart ge henne en droppe och sedan se om jag kan klippa klor!
Spännande!Fått bonqat utskrivet (det behövdes inte något vetbesök). Så nu ska jag snart ge henne en droppe och sedan se om jag kan klippa klor!