Kattsnack 10

Det var fruktansvärt 😭
Värre än när Ruben fick somna in, han hade fått leva ett långt och innehållsrikt liv, Kantarells hade knappt börjat.

Han blev så himla glad när han såg oss, kurrade konstant och ville bli klappad. Det gjorde så himla ont när han såg upp på mid med sina stora ögon och lilla rosa läpp, ska vi åka hem nu matte?
Han hade gått ner ett halv kilo i vikt, bara päls och ben ❤️
Han låg mellan mig och sambon och spann, somnade in så lugnt och stilla.

Fick hemska skuldkänslor över att inte ha gjort tillräckligt för honom. Men sond och ännu mer tid på djursjukhuset kändes inte rätt. Kantarell var alltid hungrig, han älskade mat, att sitta på balkongen på kvällarna. Jag ville inte se honom så dålig igen som han var i söndags när vi åkte in.

Nu är han begravd under ett träd på sambons föräldrars lilla gård. Han som älskade att vara ute och titta på fåglar 💔
Jag hoppas du kan känna dig lugn i ditt beslut. Du har gjort allt du kan för lille Kantarellen.

Har varit en fruktansvärd dag med mycket skuldkänslor och ångest.
Saknar honom så himla mycket 😭
Varken jag eller sambon har kunnat jobba, jag kommer stanna hemma i morgon också. Jag orkar inte svara på frågor, vill inte prata om Kantarell.
Tycker så synd om Paisley som går runt och ropar och inte har någon att leka med 💔

Beklagar verkligen din sorg Bison, förstår att det känns jättetungt och jag hade inte heller orkat prata om det eller svara på en massa frågor. Fina Kantarell, ni gjorde allt för honom och nu slipper han lida mera :heart Tänker på när Jenny Strömstedt bröt ihop i TV pga dom hade tagit bort sin katt nyligen, om det var förra året, tror folk i allmänhet kanske fick bättre förståelse då för hur stor plats en katt faktiskt kan ta i sina människors liv.

Jag vet att jag kommer bryta ihop fullständigt den dagen någon av våra måste vandra vidare. Det måste vara okej att göra, att få tid att sörja. Stor kram till dig! :heart

Så himla tacksam för min chef som är så förstående och peppande ❤️
Sambon har varit och tatuerat in Kantarells smeknamn idag. Han är tatuerad på händerna sen innan så texten smälter in fint i samma stil.
Min tuffa mc-kille som är så himla mjuk och blödig när det kommer till våra djur ❤️
IMG_20230914_184306.webp

Katterna får bo i källaren med snickarna är här och byter fönster.
Tycker så synd om dem! Och om mig. Men mest om dem.
Vi kissar lider med er. Häromdagen kom matte och skakade med godispåsen. Egentligen visste vi att det var lurendrejeri på gång men vad gör man inte för godis. Jodå det slutade med att hon stängde in oss en halv evighet i sovrummet...

Katterna ger nya kattmaten totalt 8 tassar i betyg. Latz double delicious. :d

Alla pratar så mycket om Latz och hur fantastiskt det är att jag funderar på om Megara skulle gilla det (eller ja, det är en onödig fråga) men hon kanske skulle få smaka en påse.

Megara hälsar att det är utomordentlig idé eftersom hon känner sig diskriminerad när hon inte får och alla andra får 😾

Alla pratar så mycket om Latz och hur fantastiskt det är att jag funderar på om Megara skulle gilla det (eller ja, det är en onödig fråga) men hon kanske skulle få smaka en påse.

Megara hälsar att det är utomordentlig idé eftersom hon känner sig diskriminerad när hon inte får och alla andra får 😾
Det finns massor med latz här. Det var så gott att man kunde döda för det. Nu är det kattgift.

Nån som ger Latz till katt med känslig mage?
Min stora har känslig mage. Äter Gourmet blötmarkerna idag och det fungerar bra. Men, det är bara en smak som passar (den inte alls bortskämda) damen.
Funderar på att försöka med något annat märke.
Mjau, Bozita och Sheba hälsar katterna är oätbara.

Liknande trådar

Hundträning Hej på er! Vill egentligen bara bolla med er om ni tror jag kan få bukt med valpens beteenden eller om jag ska byta inställning dvs lära...
2
Svar
24
· Visningar
8 100
Senast: Migo
·
Katthälsa Har en katt hemma som jag tycker är för tunn. Det är en fertil hona 2 år som är tänkt för avel. Veterinär tyckte i våras att hon var...
Svar
7
· Visningar
1 382
Senast: cirkus
·
Övr. Hund Hej allihopa! Jag är helt ny här och blev tipsad om detta forum då jag använder positiva metoder när jag tränar min tjej. Jag pluggar...
2
Svar
32
· Visningar
12 689
Senast: Milosari
·
Katthälsa Misse blir två år i sommar, går in och ut som han vill. Storjägare och äter sina byten. Om det rör sig ska det dödas, har det dödats ska...
3 4 5
Svar
92
· Visningar
11 944

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka