Kattsnack 10

Finns det något (tam) djur där individerna kan vara så glupska och så kräsna att de hellre svälter än äter fel slags mat? Eller ja, äter all mat olämplig eller ej.

Prada hade antagligen svultit ihjäl.
Labradorer är väl rätt kända för att kunna äta ihjäl sig om de skulle få 😅

Prada hade antagligen svultit ihjäl.
Labradorer är väl rätt kända för att kunna äta ihjäl sig om de skulle få 😅

Jag har haft en svälter-hellre-ihjäl-än-äter-äcklig-mat och en labbe. Samma katteri och är släkt med varandra. Så var lite förbluffande att gå från en katt man fick truga och bjuda på nya smaker och sorter. Oroa sig för att om jag inte ger henne rätt mat kommer hon att sluta äta.

Till en katt som kan äta hur mycket som helst av vad som helst. Som älskar att slicka på min citronsorbet - jag trodde i min enfald att katter inte tycker om citron för det har jag, men inte Megara, läst.

Jag har haft en svälter-hellre-ihjäl-än-äter-äcklig-mat och en labbe. Samma katteri och är släkt med varandra. Så var lite förbluffande att gå från en katt man fick truga och bjuda på nya smaker och sorter. Oroa sig för att om jag inte ger henne rätt mat kommer hon att sluta äta.

Till en katt som kan äta hur mycket som helst av vad som helst. Som älskar att slicka på min citronsorbet - jag trodde i min enfald att katter inte tycker om citron för det har jag, men inte Megara, läst.

Kantarell och Prada var också släkt. Prada äter inget, Kantarell åt det mesta, även citronsorbe 😁

Juno går omkring och låter konstigt (eller ja, konstigare än vanligt 😁). Ni vet, så där djupt och oroväckande. Det är för att hon har fångat en fisk. Inte en riktig fisk, men en tygfisk som har legat på köksgolvet hur länge som helst. Idag fångade hon den. Så duktig! Då vill hon såklart gå runt och stolt visa upp sitt byte.

Va heldag på badhuset igår, kom hem å blev attackerad. Båda grabbarna är helt galna när man vare å badat. Dom tuggar på en. Å ska "döda" fötterna. Även armarna när man sätter sig ner.

Märkt det förr påmin mor när hon kommit hot efter att ha varit på vattengympan.

Nå fler som märkt nått sånt?

Va heldag på badhuset igår, kom hem å blev attackerad. Båda grabbarna är helt galna när man vare å badat. Dom tuggar på en. Å ska "döda" fötterna. Även armarna när man sätter sig ner.

Märkt det förr påmin mor när hon kommit hot efter att ha varit på vattengympan.

Nå fler som märkt nått sånt?
Lille Skrutt blir väldigt besatt av mitt hår efter badhuset, han ska alltid upp och tugga på det. 😼

Liknande trådar

Hundträning Hej på er! Vill egentligen bara bolla med er om ni tror jag kan få bukt med valpens beteenden eller om jag ska byta inställning dvs lära...
2
Svar
24
· Visningar
8 100
Senast: Migo
·
Katthälsa Har en katt hemma som jag tycker är för tunn. Det är en fertil hona 2 år som är tänkt för avel. Veterinär tyckte i våras att hon var...
Svar
7
· Visningar
1 382
Senast: cirkus
·
Övr. Hund Hej allihopa! Jag är helt ny här och blev tipsad om detta forum då jag använder positiva metoder när jag tränar min tjej. Jag pluggar...
2
Svar
32
· Visningar
12 689
Senast: Milosari
·
Katthälsa Misse blir två år i sommar, går in och ut som han vill. Storjägare och äter sina byten. Om det rör sig ska det dödas, har det dödats ska...
3 4 5
Svar
92
· Visningar
11 944

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka