Kattsnack 10

Vi bor i ett gammalt hus med gamla dörrar, dvs lyhört mot trapphuset. Harry vaknar när tidningsbudet kommer vid 03, brukar dock inte säga något. När grannen åker till jobbet 03.15 däremot och klampar nerför trappan vill han gärna springa till dörren och gruffa. Därför har vi ställt ett kompostgaller i dörröppningen, då stannar han vid det och hoppar upp i sängen igen, kan man inte springa till dörren kan det kvitta. Mycket trevligare för vår nattsömn.

Tjejerna är dock inga hoppare och tar sig inte över ett kompostgaller så det har varit en del missnöje från deras sida. Nu har vi klippt upp ett hål, lagom till små katter men för litet för en dum liten hund. Med mycket lockande har tjejerna lärt sig att det går bra att gå genom rutan.
Alla nöjda 😊

Försöker komma bort från importerade foder så nu har jag beställt Bozita torrfoder till tjejerna. Paisley kommer äta, förhoppningsvis även Prada.
Känns så dumt att köpa foder som tillverkas långt bort och fraktas långa sträckor när det faktiskt finns svensktillverkade.

Jag har varit i Finland och hämtat hem en av våra uppfödningar som ska få träffa en av de andra uppfödningarna. SÅ jag hoppas på matchning och kattungar vad det lider. Han är helt underbar att resa med - sov vid fotänden hela natten. Så duktig

Försöker komma bort från importerade foder så nu har jag beställt Bozita torrfoder till tjejerna. Paisley kommer äta, förhoppningsvis även Prada.
Känns så dumt att köpa foder som tillverkas långt bort och fraktas långa sträckor när det faktiskt finns svensktillverkade.
Vi har försökt med svenska foder men det är ääääääckllllllligt svarar kräskatterna.

Ibland blir jag lite sådär småtokig. Sune ska till veterinären imorgon och jag provade att fånga urinprov i burk här om dagen, gick lätt då. Nu gick det till en början bra, han kissade i burken men innan jag han ta bort den så skulle han såklart rusa ur lådan så han skvätte i sand :banghead:
Nytt försök inatt/imorgon bitti när han troligtvis går och kissar igen.
Annars får de antingen ta på plats om UL är ledigt så de kan ta med nål eller så får jag åka in annan dag med prov.

Det ska aldrig vara lätt :meh:

Han lär dessutom vara kinkig på att inte få frukost. Ska bara va fastande 6h. Så antingen sätter jag klockan på 02:30 inatt eller så får han snällt vänta till vi kommer hem 🙀😾 (ska va där 08:45)

Junior börjar bli väl rund om magen, nu är de åtstramning som gäller. Även på Slaven kan det behövas åtstramning. 🙈 så vi får skärpa till oss hela familjen å så bjuda stora herrn på extra käk. Han röjer från morgon till kväll han!! Så där fastnar inte ett extra gram ens!

Ibland blir jag lite sådär småtokig. Sune ska till veterinären imorgon och jag provade att fånga urinprov i burk här om dagen, gick lätt då. Nu gick det till en början bra, han kissade i burken men innan jag han ta bort den så skulle han såklart rusa ur lådan så han skvätte i sand :banghead:
Nytt försök inatt/imorgon bitti när han troligtvis går och kissar igen.
Annars får de antingen ta på plats om UL är ledigt så de kan ta med nål eller så får jag åka in annan dag med prov.

Det ska aldrig vara lätt :meh:

Han lär dessutom vara kinkig på att inte få frukost. Ska bara va fastande 6h. Så antingen sätter jag klockan på 02:30 inatt eller så får han snällt vänta till vi kommer hem 🙀😾 (ska va där 08:45)
Senaste urinprovet lämnade vi på plats på Ultuna. Det var snack om ev UL men vi fick in en liten låda med kisspärlor och efter lite påfyllnad av sanden så kissade han snällt efter att ha druckit en slurk vatten. :up:

Senaste urinprovet lämnade vi på plats på Ultuna. Det var snack om ev UL men vi fick in en liten låda med kisspärlor och efter lite påfyllnad av sanden så kissade han snällt efter att ha druckit en slurk vatten. :up:
Kanske kan funka om han inte kissat hemma innan. :)

Nu har vi nått den tiden på året då det inte längre är skönt att ha balkongdörren öppen dygnet runt. För ett par år sedan hade det gett mig världens ångest; stackars katterna som inte kommer ut på balkongen, bäst att ha dörren öppen även om jag fryser till is... eller ha extremt missnöjda katter som inte kommer åt favoritrummet. Men nu har vi kattluckan. 🥰 Jag var lite rädd att tjejerna skulle ha glömt hur man använder den när de varit så bortskämda med öppen dörr, men det tog bokstavligen 20 sekunder från det att jag stängde dörren till Älva hade hittat luckan och tagit sig ut.

När jag jobbar dag väntar Paisley tålmodigt tills jag har åkt. Då springer hon in i sovrummet och hoppar upp hos husse, tassar och jamar tills han vaknar så de kan ha en gosestund innan han ska gå upp ❤️

Nu jobbar jag kväll och vid sju i morse vaknade jag av att Paisley satt i sängen och skrek 😅
Hon ville absolut inte bli klappad, hon var bara jättearg på mig som fortfarande var hemma och hade saboterat hennes gosestund och nu hade husse åkt 😾😾😾

Det kompenseras dock under kvällen när hon fick ha husse för sig själv ❤️

Det här är Paisley om jag skulle försvinna för gott 😆
5dqanb.webp

Liknande trådar

Hundträning Hej på er! Vill egentligen bara bolla med er om ni tror jag kan få bukt med valpens beteenden eller om jag ska byta inställning dvs lära...
2
Svar
24
· Visningar
8 100
Senast: Migo
·
Katthälsa Har en katt hemma som jag tycker är för tunn. Det är en fertil hona 2 år som är tänkt för avel. Veterinär tyckte i våras att hon var...
Svar
7
· Visningar
1 382
Senast: cirkus
·
Övr. Hund Hej allihopa! Jag är helt ny här och blev tipsad om detta forum då jag använder positiva metoder när jag tränar min tjej. Jag pluggar...
2
Svar
32
· Visningar
12 689
Senast: Milosari
·
Katthälsa Misse blir två år i sommar, går in och ut som han vill. Storjägare och äter sina byten. Om det rör sig ska det dödas, har det dödats ska...
3 4 5
Svar
92
· Visningar
11 944

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka