Kattpensionat?

Pontevecchio

Trådstartare
Ska i vår (maj) resa utomlands i ca 10 dagar. Tyvärr är mina vanliga kattpassare just då också bortresta så nu funderar jag på hur man löser det.

Har kollat lite på kattpensionat men frågan är om katterna kommer trivas?

Hur löser man det annars?

Någon som har förslag på hur man löser detta problem eller har erfarenheter av pensionat?

Sv: Kattpensionat?

Du ska leta upp ett pensionat som inte har burar, utan där katterna har en rumsliknande "box" med egen liten utegård till. Åk dit och titta innan du bestämmer dig, så att du både får se stället och känna ägaren på pulsen.

Jag har mina på ett sådant pensionat när jag reser bort och det fungerar bra. Det är dock ingen jätteyta de har så jag reser aldrig bort mer än två veckor i stöten.

Nej det här var för just denna resa då det tyvärr "sket ihop sig".

Tack för tipsen!

De jag tittat på har ungefär samma lösning. Mina katter är vana vid utevistelse så ser gärna att de har det.

Brukar de få kel och gos där du lämnar de? Mina är väldigt sällskapliga.

Utevistelsen är alltså en liten innätad box, ofta med en stam att klättra i och hyllor att ligga på. Inte mer.

Kel och gos är det man bör kolla upp med pensionatsägaren. Den jag har nu är tydlig kattälskare så där är jag inte det minsta orolig. Man får fråga, dessutom märker man nog på personen hur h*n är.

Liknande trådar

Övr. Hund Hej Min Corgi gick bort för ca 3år sedan och saknar en hund i mitt liv Bor på landet med barn 5,9,11 varannan vecka och några katter som...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
3 105
Senast: Maniac123
·
Katthälsa Känner att jag behöver ventilera lite. Jag har en honkatt ungefär 10 år gammal. Hon kommer från det lokala katthemmet och har bott hos...
Svar
10
· Visningar
1 977
Senast: Catsu
·
Kropp & Själ Hej! Jag har efter en sjukgymnast och otroped felbehandlat mig fått förlorad inkomst och sjukskrivning i 7 månader. Jag fick första...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
4 151
Senast: Sassy
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Många här har nog läst mina oändliga inlägg om min vikt, och jag har nu haft kontakt med en dietist och tänkte uppdatera lite i en...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
7 318
Senast: Kajsalisa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar