Katter i soptunnorna

Sv: Katter i soptunnorna

Har de kommit några kattungar? :laugh:

Jag väntar fortfarande spänt på Amoras avkommor...

Men ikväll har hon på ryggen lite pälsryckningar och svans viftar irriterat ibland. Får se om det bara är ännu ett lurendrejeri från hennes sida för att jag ska bli nervös... ;)

Jag har nu tecknat en försäkring till henne, så om 20 dagar är hon helförsäkrad med veterinärvård upp till 40 000kr så det bör ju täcka det mesta iaf.

Åhh vad spännande, hoppas det blir småkissar snart då! :D

Hur kan jag ha missat denna tråd?

Så underbar du är! :bow:
En jättestor eloge till dig för allt du gjort för Amora och de andra katterna ute! Jag har jobbat på katthem och har även privat hjälpt en del hemlösa eller utsatta katter, så mitt hjärta värms utav människor som du!

Jag tror att Amora kommer fixa sitt mammaskap galant, speciellt nu när hon vet att hon är i trygghet och har er!

Hoppas KKS kan stötta dig att så småningom få hjälpa de andra katterna ute också, hoppas ingen mer är dräktig.

Apropå skeptiska sambos som ändrar sig.... ;)
Jag och min sambo flyttade ihop för snart 3 år sedan. Efter ett år gick han med på att skaffa katt ihop, vi köpte två vuxna katter som varit vanvårdade. Frid och fröjd. Tills efter någon månad, då 2 vänner till oss hittade en katt ätandes ur sopor på en öde plats. De kunde inte ta in katten, men köpte mat åt honom, vilken han vräkte i sig, på 30 meters avstånd, han var jätterädd.

Mitt "rädda-katter-hjärta" blödde och efter många, långa diskussioner och svordomar gick sambon med på att okej, hemlösa katten kan få bo i vårt badrum ett par nätter, tills annat hem kan ordnas. Men sur var han.
Eftersom katten var så livrädd, skygg och hungrig och på en öde ö utan hus, var jag orolig för om han ens skulle gå att ha inomhus...

Efter 3 månaders matande och efter att vi till slut fick låna en fälla, så fick vi in honom iaf! Sambon var inte så nöjd med att det satt en fräsande, rädd katt bakom tvättmaskinen, men men.

Andra dagen efter vi fått in katten så satt jag och en kompis i badrummet och försökte locka ut honom från bakom tvättmaskinen hela dagen, utan framgång. Sen åkte vi iväg, sambon kom hem från jobbet, gick in och satte sig i badrummet och pratade lite med katten. Efter bara 10 minuter vågade sig katten fram till sambon, provade lite klapp och kel och gick sen rätt upp i knäet på honom! :eek:
Det mms:et han skickade till mig då glömmer jag aldrig...

Sedan den dagen är de två bästisar! :love:
Å då menar jag verkligen bästisar. Jag har aldrig sett på maken.
Det visade sig att katten troligen blivit dumpad därute och han var skadad. Hade vi inte fått in honom hade han nog dött trodde veterinären. Ingen har saknat katten, trots efterlysningar och givetvis blev han kvar här! Sambon som var så SUR över att jag skulle släpa hem en till katt, har hittat sin själsfrände. De två är oskiljaktiga. Katten visade sig snabbt vara tam, rumsren, tokkelig och har definitivt haft ett hem tidigare. Han var bara så himla rädd ute.

lsklingarna.jpg

Hoppas allt går bra med er fina Amora!
Jag önskar fler människor vore som du! Det är också fint att era barn får ta del utav detta och kan växa upp till lika fina djurvänner.
:bow:

Ingen har hittintills verkat dräktig, men jag tror de andra är hankatter. Det är en jag är tveksam på, men den är fortfarande smal iaf och jag hoppas innerligt att den fortsätter vara det.

Hehe De kan ändra sig rätt fort... Sambon är egentligen överförtjust i henne, men vill inte riktigt erkänna det. Men det lyser igenom. När han pratar om henne så har han ett leende på läpparna... :love:

Amora verkar så nöjd med tillvaron och verkar inte längt ut, vilket ajg trodde hon skulle göra.

Vad mysigt det låter med sambon och kissen!

Senast ändrad:

Ingen har hittintills verkat dräktig, men jag tror de andra är hankatter. Det är en jag är tveksam på, men den är fortfarande smal iaf och jag hoppas innerligt att den fortsätter vara det.

Hehe De kan ändra sig rätt fort... Sambon är egentligen överförtjust i henne, men vill inte riktigt erkänna det. Men det lyser igenom. När han pratar om henne så har han ett leende på läpparna... :love:

Amora verkar så nöjd med tillvaron och verkar inte längt ut, vilket ajg trodde hon skulle göra.

Vad mysigt det låter med sambon och kissen!

Det låter lovande! :D

Nej jag har erfarenheten att katter som levt ett slitsamt och tufft liv ute inte längtar ut när de väl fått komma in. Jag har haft/har 4 katter som levt ute men blivit lyckliga innekatter. En utav dem gick inte ens ut om man hade dörren på vid gavel hela dagen om sommaren. De har oftast bara hemska minnen från utetiden och jag tycker det är skönt för dem att vara innekatter. De VET hur bra de har fått det och att vara ute förknippas oftast med ångest, skräck, hunger eller lidande. (det finns förstås undantag, men enligt min erfarenhet är det Oftast så)

Så håll ni Amora inne med gott samvete.
Lycka till med födseln!

Jag skulle aldrig få för mig att släppa ut henne här, då vi har en rätt stor väg precis utanför och jag skulle inte förlåta mig själv om hon blev påkörd. Om hon inte klarar av att vara inne senare är det i så fall bättre för henne att omplaceras även om det skulle vara jobbigt för mig. Men kastreras ska hon göras trots att hon ska vara innekatt plus märkas och hela kitet. Man vet ju aldrig katten kan ju råka komma ut.

Men allt verkar lovande än så länge så förhoppningsvis förtsätter allt gå på detta hållet, så min prinssessa kan må bra och stanna hos mig. :love: Men det viktigaste är ju hennes välmående och än så länge har hon personliga hjälpredor och trivs ypperligt. :)

Nä, nu får du säga åt henne att det är dags!
Läser denna tråd varje dag och tror varje gång att jag ska få se bilder på ytte-pyttesmå kisseungar.

Nä, nu får du säga åt henne att det är dags!
Läser denna tråd varje dag och tror varje gång att jag ska få se bilder på ytte-pyttesmå kisseungar.

Tro mig jag har försökt, jag har till och med mutat med leverpastej, men det verkar inte hjälpa...

Jag har hur många olika ställen hon kan lägga kattungarna, då det ibland känns som hon inte är riktigt nöjd. Men hon bara fnyser föraktfullt åt mina försök... :mad: Jäkla misse... :D

Jag behöver snart få min ordentliga sömn. Jag ligger ju och är på helspänn på nätterna. Men hon är busig och verkar inte alls intresserad längre av att föda dem..

Men snart sart måste det vara dags! Hon är ju stor som ett hus...

Hur har det gått för dom andra katterna? Matar du dom fortfarande?

Jag har nu pratat med en som bor i ett hus precis vid oss, där jag sett den vita springa ofta. Tyvärr var den inte deras och de sa att katterna hörde inte hemma här, då alla grannarna hade halsband på sina.

Så troligtvis har de inget hem, men lappar sitter uppe. Men jag får väl så smått se mig om efter andra hem till katterna. Till en början kanske stödhem ifall ägarna ger sig till känna och som efter ett tag kan gå över i ägarskap.

Jag hoppas verkligen jag kan hitta hem till dem då han pratade om att ringa kommunen annars så de tar hand om dem.

Bilder på katterna kommer ikväll. då jag tog kort på dem inatt.

Håller tummarna för att det ska ordna sig för dem!

Jag hoppas det också. Den vita tror jag inte är några problem, den svartvita går nog då den troligtvis kommer bli ganska social tror jag, då den verkligen vill kela men vågar inte än. Det är den tredje stackaren jag oroar mig för framför allt. Den är den skyggaste.

Sitter i lite problem här... Den vita kan vara dräktig. Jag är inte säker, men jag tyckte spenarna kändes som Amoras när hon kom plus att det kändes som en spänd rundning under magen. Men jag tror inte hon är så långt gången än i så fall,vilket gör att det är svårt att säga-

Nu börjar det med andra ord bli lite akut för den katten att komma in och jag får absolut inte göra det för sambon... :mad: Jag har försökt övertala honom på alla sätt och vis, men han vägrar.

Positivt är att jag har fått klappa på den vite och svartvita nu.

Bilder på kissarna:

Den gråbrun och vita kissen (svår att färgbestämma):

Zorro006.jpg

Zorro007.jpg

Den vita:

Zorro017.jpg

Den svart vita:

Zorro013.jpg

Zorro012.jpg

Åhh men katterna då.. Man blir så ledsen av sånt här. :( Har du kontaktat något katthem gällande dem? Hoppas de kan fångas och få hem.

Åhh men katterna då.. Man blir så ledsen av sånt här. :( Har du kontaktat något katthem gällande dem? Hoppas de kan fångas och få hem.

Jag har kontakta djurens vänner vilka hänvisade mig till polisen.

KKS har jag ringt igen, då de sa att jag skulle höra av mig om någon blev dräktig, då de dräktiga är mest akuta. Så vi får se när de ringer. Jag letar just nu stödhem på vissa ställen. Då jag kan inte ge bort henne helt och hållet innan jag är säker på att hon inte har något hem. Lappar sitter ute, men ingen har svarat än.

Men jag kan ju inte sitta här och rulla tummarna heller och låta henne föda där ute om hon nu är dräktig.

Dumma dumma karlfan som inte förstår att jag behöver plocka in henne så länge... Jag är rätt arg och ledsen just nu. Jag vill hjälpa dem, men just nu känns det som om jag inte klarar ut situationen själv.

Har du ingen kompis, förälder, bekant som har ett rum över eller lite plats i sitt hjärta? Det behöver ju som sagt inte vara något permanent.
Är du aktiv på SKS forum? Där finns ett underforum som heter hittekattsakuten. Har du reggat dig på hittekatter ifokus och skrivit där?
Usch, mitt hjärta blöder för alla katter där ute. :(

Liknande trådar

Övr. Katt Jag gav i våras bort en katt åt en som frågade efter en ny, vuxen, katt då hennes förra blivit påkörd. Jag hade två som inte trivdes så...
Svar
19
· Visningar
2 643
Senast: Skjøldur
·
Katthälsa Jag med familj har bott utomlands i sambons hemland under en del av föräldraledigheten i 3,5 månader. Under tiden vi har varit borta så...
2
Svar
22
· Visningar
4 453
Senast: Kaching
·
Övr. Hund Har en renrasig hund av mindre ras som kom till oss för fyra år sedan direkt från uppfödaren. Hon var 14 månader när vi tog henne och är...
2
Svar
20
· Visningar
1 623
Senast: Otherside
·
Hundträning Vi har två hundar, en OEB och en OEB/Bully. Tikar, uppvuxna tillsammans, nu 1,5 och 1,3 år. De skulle ha kastreras efter första löp men...
10 11 12
Svar
220
· Visningar
16 166
Senast: Lhas
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka