Katter i soptunnorna

Sv: Katter i soptunnorna

Har du hört dig för med KKS eller någon annan förening som kan hjälpa till med katterna som går ute? Eller på andra kattforum?
Det är nog fullt med katter på många ställen men du kanske får tag på nån som kan ta in nån av katterna.

Har du hört dig för med KKS eller någon annan förening som kan hjälpa till med katterna som går ute? Eller på andra kattforum?
Det är nog fullt med katter på många ställen men du kanske får tag på nån som kan ta in nån av katterna.

Jag har hört av mig till KKS men det har inte hört av sig. De verkar inte bry sig. Jag får höra av mig till djurens vänner och se om dem kan hjälpa mig, annars vet jag ingen annan.

Jag hjälper själv till i omplaceringsverksamhet och kan säga att det är överfullt precis överallt :( igår ringde 5 personer angående omplacering av just katt och det är helt enkelt jättesvårt att hitta hem till dom. Vi har kölista på katt, vet inte hur andra organisationer funkar

Lycka till med kissarna!

Fina tjejen!
Det måste vara dags snart nu, spännande att se vad som kommer titta ut. :D

Jag hjälper själv till i omplaceringsverksamhet och kan säga att det är överfullt precis överallt :( igår ringde 5 personer angående omplacering av just katt och det är helt enkelt jättesvårt att hitta hem till dom. Vi har kölista på katt, vet inte hur andra organisationer funkar

Lycka till med kissarna!

Jag skulle tro det är likadant här och att man får ta de mest akuta fallen. Enligt KKS hemsida verkar det vara väldigt svårt att få plats med katterna. Dessa katterna får mat och är i bra skick så dessa katterna är inte akuta, men jag ska försöka se om jag kan hitta ägarna. Jag måste få tummen ur och skriva lappar om alla katterna för att se vilka som har eller inte har ägare. Jag har haft fullt upp tyvärr, dålig ursäkt jag vet. Jag får sätta mig och fixa det ikväll.

Jag har iaf tagit in än som skulle haft kattungar,så det blir ingen stor ökning förhoppningsvis iår. Dock har troligtvis alla kattsnuva. Amora var kraftigt infekterad. Men som sagt de andra är i mycket bättre skick än vad hon var och är.

Fina tjejen!
Det måste vara dags snart nu, spännande att se vad som kommer titta ut. :D

Jag tycker det borde vara dags snart, hennes mage är väldigt stor jämfört med huvudet och resten av kroppen. Hela magen gungar när hon går, mycket vackert måste jag säga... :D Jag är väldigt spänd och förväntansfull över kattungarna. Det ska bli kul att få följa med från början för första gången.

Dock är jag lite orolig att Amora ska smitta ungarna med kattsnuvan, så hon får gärna bli frisk först. Men veterinären sa att de kunde redan vara smittade via blodet.

Men men jag får hålla koll på dem sedan. Mjölkersättning är köpt ifall ifall Amora är svag efter förlossningen med tanke på sjukdom och allt eller om någon kattunge är svagare. Bättre ha hemma för säkerhetsskull, förhoppningsvis kommer den bara att stå i skafferiet.

Åh jag hoppas verkligen att du slipper nappa upp någon av ungarna, att mammakatt klarar av dem själv för det är verkligen ingen dans på rosor att nappa upp dem:crazy: även om man gör det med glädje om det behövs, för de är ju så underbara:love:

Jag gissar att hon faktiskt klara dem själv just eftersom hon har överlevt.
Det verkar som om de som överlever är starkare än genomsnittskatten, jag tänker på de hittekatter jag har haft, de har klarat saker som hade fått andra katter att lämna in:crazy:

Jag tänker särskilt på den "vildkatt" vi har nu, som jag lyckades fånga in när hon varit instängd någonstans och var så mager och uttorkad men som ändå klarade kastreringen och vi kunde släppa ut en lycklig katt när stygnen var tagna.
Det verkar hemskt att kastrera en så dålig katt, men vi hade utan framgång försökt fånga henne i två år och då tar man chansen istället för att hon skulle få ännu fler ungar och som vi om vi hittade dem i tid fick nappa upp. Hon lämnade dem nämligen åt sitt öde när de var runt två veckor, första gången hittade vi dem försent:(

En jättestor eloge till dej som gör så mycket för hemlösingarna:bow::bow::bow:

Och ha inte dåligt samvete för att du inte har fått upp lapparna än, det kan ingen kräva av dej att du ska strunta i allt annat och bara ha katterna i främsta rummet, du har ju familj och andra djur som behöver dej med.

Jag hoppas det med. Gudarna ska veta att det blir jobbigt annars med två barn varav den äldsta precis fyllt två... :crazy: Och alla de andra djuren. Men som sagt man gör det ju utan problem för att rädda ett djur.

Hon klarar det nog, hon verkar ju må bättre nu och snuvan har blivit bättre sedan hon kom in i värmen. Har hon överlevt därute så är nog detta en piss i havet.

Det är bättre kastrera om man kan än att en massa kattungar ska födas som inte har något hem eller som i ditt fall där mamman överger dem alldeles för tidigt.

Jag tycker inte jag gör någon speciell sak, jag gör det som behövs ingenting annat. Jag är uppfostrad med att man ska hjälpa andra som behöver det oavsett om det är djur eller människor. Tack mamma!:bow: Om alla bara skulle göra det som behövs hade inte så många lidit i världen.

Men det är skönt att höra att andra med har tagit hand om hittakatter. Det ger hopp för framtiden!

Fast jag har ju haft tid egentligen till att göra lapparna. Jag borde verkligen se till att göra det nu och inte sedan. Dock har jag inte sett dem lika ofta sedan jag började mata dem, men troligtvis är det för att de är mättare nu och inte behöver leta mat hela tiden. För maten är ju slut varje kväll jag lägger ny.

Senast ändrad:

Amoras snuva har bivit ännu lite bättre. Hon verkar må bra och verkar inte längta ut så jag hoppas det fortsätter på det hållet.

Jag köpte en 10kg säck med kattungefoder igår, så nu är man fattig, men bara det bästa är gott nog för gumman.:love:

Vi har inte haft några problem alls med henne förutom att hon kissade på min tröja, men den ska inte ligga på golvet egentligen så jag får skylla mig själv. Hon kelade med vår vovve igår så det går jätte bra även där.

Nu har kattkommando syd ringt mig. Jag fick prata med en jätte trevlig tjej där. De var rätt knöckfullt och vi tyckte båda lika att det viktigaste är att ta in de dräktiga honorna som det tyvärr finns väldigt många av.

Men jag ska kort sagt fortsätta göra som jag gör nu, mata dem och fösöka hålla koll så att ingen är dräktig, jag tror alla är hanar. Men som sagt tror är inte samma sak som vet. Jag ska annonsera för att se om dem har hem och även sedan annonsera efter hem till dem. Men de är i ett bättre utgångsläge iaf nu när de får mat och en fick ett hem hittintills iaf. Men förhoppningsvis kan de andra också få hem om de inte har något.

Jag måste säga att jag gillade verkligen tjejen jag pratade med, hon hade själv stödhem åt flera katter och hon var ärlig och verkade brinna för dessa katter.

Nu har kattkommando syd ringt mig. Jag fick prata med en jätte trevlig tjej där. De var rätt knöckfullt och vi tyckte båda lika att det viktigaste är att ta in de dräktiga honorna som det tyvärr finns väldigt många av.

Men jag ska kort sagt fortsätta göra som jag gör nu, mata dem och fösöka hålla koll så att ingen är dräktig, jag tror alla är hanar. Men som sagt tror är inte samma sak som vet. Jag ska annonsera för att se om dem har hem och även sedan annonsera efter hem till dem. Men de är i ett bättre utgångsläge iaf nu när de får mat och en fick ett hem hittintills iaf. Men förhoppningsvis kan de andra också få hem om de inte har något.

Jag måste säga att jag gillade verkligen tjejen jag pratade med, hon hade själv stödhem åt flera katter och hon var ärlig och verkade brinna för dessa katter.

De jag pratat med på KKs är jättetrevliga : ) Har ju en stödis därifrån och en som skulle varit stödis.. eh.. Men han fick stanna xD
Inga kissungar än??

De jag pratat med på KKs är jättetrevliga : ) Har ju en stödis därifrån och en som skulle varit stödis.. eh.. Men han fick stanna xD
Inga kissungar än??

Hon var som sagt jätte trevlig och hängiven. :bow:

Man fäster sig ju så lätt vid katterna och alla förtjänar ju faktiskt någon som älskar dem.

Nepp, hon har lurat mig hela veckan. Hon har haft oregelbundna sammandragningar sedan förra lördagen (!)... Allt för att jäklas med mig..:devil: Men veterinären sa att det var ingen fara, så jag får ju lita på henne. Kattungarna sparkar för fullt iaf och synligt. Det är så mysigt att känna dem sparka.

Dock känns det som om hon slickat sig jätte mycket idag och varit smått orolig så förhoppningsvis sätter det snart igång. Hon är lite sur udag om man klappar magen ibland så vi får se vad som händer inatt. Men hon brukar ju jäklas, så det är väl likadant idag med.

Amora mår bra annars. Hon är piggare och är rätt busig nu... :love: Hon är som sagt min älskling och hon vet om det... Hon har lindat hela familjen runt lillfingret. :D

Vad duktig du är! Amora är lyckligt lottad=)
Vad spännade att vänta kattungar =) Jag väntar oxå att min katt ska föda, vet inte när hon ska de. Men hon ser ut som din ungefär iaf=)

Vad duktig du är! Amora är lyckligt lottad=)
Vad spännade att vänta kattungar =) Jag väntar oxå att min katt ska föda, vet inte när hon ska de. Men hon ser ut som din ungefär iaf=)

Ähh jag är inte speciellt duktig, det var snarare duktigt av Amora att bli instängd i min trappuppgång och sätta igång och skrika. Hade hon inte gjorde det och jag inte hade fått känna på henne hade jag kanske inte märkt att hon var dräktig. Hade jag inte märkt det hade jag nog aldrig fått ta upp henne.

Amora är en smart kicka... :love: Viss hon har et bra nu med kärlek och en massa mat, men den som är mest lyckligt lottad är jag. Jag fick ju en underbar kisse som dessutom väntar småt så jag blir förunnad att få vara med från början.

Då får jag önska dig lycka till med blivande små! :)

hehehe, ni båda är duktiga^^ Hoppas att ungarna kommer snart och att allt går bra:D Hon verkar vara en underbar kisse :)

Tack så mkt =)

Hur går det?! Är jätte-nyfiken! Har det kommit några kattungar än? :)

Några kattungar har inte kommit än. Men det kan inte dröja länge nu... Hon har nog valt ut idag var hon ska föda och har legat där sedan middags.

Annars verkar hon må bra och verkar trivas som fisken i vattnet. Jag är störtförälskad i tanten och det hade blivit väldigt tomt utan henne om vi skulle mista henne.:love:

Min katt kom ifrån en tattarfamilj, som hade slängt ut henne. De hade slängt ut henne för att hon hade kissat inne någon gång, hon var då väldigt ung, högst 8månader. Men iallafall, jag hade sett henne några gånger innan ute, hon var väldigt tunn och skygg. Sedan någon vecka efter, var hon ännu tunnare, men nu var hon inte alls lika skygg - och mitt resonemang där är väl att hon försökte med allt för att få mat.

Så jag tog hem henne, och skrek som ett barn efter mat, så jag gav henne mat ut och hon vräkte i sig. Likadant hon var väldigt rund om just magen - och det visade sig att hon hade kattungar. (Förövrigt så behöll vi katten och hon är världens finaste nu)

Jag tycker du ska ringa någon katthem, eller kanske behålla den själv? Du kan ju alltid ta den till veterinären för att kolla så den är frisk, om du inte vill dra in ohyra alltså. Väldigt synd ifall den ska få kattungar och inte har någon tillsyn.

Hon är inne sedan över 2,5 vecka sedan... :D Amora ska helt klart behållas. Jag kan inte tänka mig lämna bort min kicka...

Hon har även varit hos veterinären, diagnsosticerad med mycket skabb och kraftig luftvägsinfektion. Dock är hon mycket bättre nu.

Jag väntar spänt på kattungarna nu, men hon verkar hålla sig tills hon spricker...

Jaha, så trevligt :D! Hoppas ni får det trevligt tillsammans, och att kattungarna kommer snart.

Liknande trådar

Övr. Katt Jag gav i våras bort en katt åt en som frågade efter en ny, vuxen, katt då hennes förra blivit påkörd. Jag hade två som inte trivdes så...
Svar
19
· Visningar
2 643
Senast: Skjøldur
·
Katthälsa Jag med familj har bott utomlands i sambons hemland under en del av föräldraledigheten i 3,5 månader. Under tiden vi har varit borta så...
2
Svar
22
· Visningar
4 453
Senast: Kaching
·
Övr. Hund Har en renrasig hund av mindre ras som kom till oss för fyra år sedan direkt från uppfödaren. Hon var 14 månader när vi tog henne och är...
2
Svar
20
· Visningar
1 623
Senast: Otherside
·
Hundträning Vi har två hundar, en OEB och en OEB/Bully. Tikar, uppvuxna tillsammans, nu 1,5 och 1,3 år. De skulle ha kastreras efter första löp men...
10 11 12
Svar
220
· Visningar
16 166
Senast: Lhas
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka