Katter i soptunnorna

Sv: Katter i soptunnorna

Jag sov inne hos Amora inatt. Jag gjorde det i och med att vi inte vet när hon ska föda och det är inte säkert jag märker om det blir några problem om jag sover i andra sidan av lägenheten.

Amora bajsade igår kväll så det var skönt att hon gjort allt, även om det varit bättre om hon gjort det i lådan. Jag märkte dock när jag ville locka henne till kattlådan att hon tyckte den var lite läskig, så jag tog bort den och ersatte den med hundplastbottnen som ska vara i hundburen. Den är inte så hög utan bara någon cm.

Hon hade bajsat igen under natten, även denna dock på mattan.

Vid halv fem började hon jama, hon hade ont i magen. Hon blev lugnare när jag klappade henne om magen, magen bubblade och hade sig. Efter ett tag somnade vi igen och imorse hade hon bajsat i "lådan".:bow::banana:

Hon var lite dålig i magen och en massa döda räliga maskar låg där i. :eek: Men skönt att hon blir av med dem.

Heh, det låter som någon håller på att bli kattägare ;)
Jag har själv en hemlösing här som jag baaara skulle vara stödhem åt.. Eh.. Sitter här med omplaceringskontraktet nu och har försäkrat den lilla galningen för 60k hahaha.

När kissungarna kommer vill vi ju se bilder! :love:

Heh, det låter som någon håller på att bli kattägare ;)
Jag har själv en hemlösing här som jag baaara skulle vara stödhem åt.. Eh.. Sitter här med omplaceringskontraktet nu och har försäkrat den lilla galningen för 60k hahaha.

När kissungarna kommer vill vi ju se bilder! :love:

Jag hoppas det, vi ska ju leta efter ägaren. Men innerst inne hoppas jag att hon inte har något hem så honf år stanna. För underbarare katt kunde jag inte hittat (med betoning på hittat ;).

Haha Grattis till den (nygamla) katten! :)

Meningen är att om hon stannar ska hon kastreras och vaccineras och försäkras. Jag glömde en annan viktig sak, hon ska ju naturligtvis märkas också.

Klart bilder kommer dessutom i massor... :love:

Jag hoppas det, vi ska ju leta efter ägaren. Men innerst inne hoppas jag att hon inte har något hem så honf år stanna. För underbarare katt kunde jag inte hittat (med betoning på hittat ;).

Haha Grattis till den (nygamla) katten! :)

Meningen är att om hon stannar ska hon kastreras och vaccineras och försäkras. Jag glömde en annan viktig sak, hon ska ju naturligtvis märkas också.

Klart bilder kommer dessutom i massor... :love:

Är hon så maskig och full med bebisar är nog ägaren långt borta. Jag får väll hålla tummarna för att hon inte har någon ursprunglig ägare (Haha, det låter lite fel men du förstår nog hur jag menar : ))

Åh, nu blir jag alldeles til mig, kattungar som är så underbara. Finns ju inget sötare än när de precis börjar stappla omkring. De ser ju lite ut som de nallat på whiskeyflaskan xD

Är hon så maskig och full med bebisar är nog ägaren långt borta. Jag får väll hålla tummarna för att hon inte har någon ursprunglig ägare (Haha, det låter lite fel men du förstår nog hur jag menar : ))

Åh, nu blir jag alldeles til mig, kattungar som är så underbara. Finns ju inget sötare än när de precis börjar stappla omkring. De ser ju lite ut som de nallat på whiskeyflaskan xD

De är nog det, jag vill dessutom veta att hon har det bra ju. Det låter illa, men jag förstår. Det lät minst lika illa det jag skrev. Men som sagt jag vill veta att hon har det bra och slipper vara med om sånt här mer.

Hehe, detta är första gången jag får vara med från början. Det är nervöst, men ska även bli kul. Ett hem har jag troligtvis till en redan, min mamma och där vet jag att den kommer få det jätte bra.

De är nog det, jag vill dessutom veta att hon har det bra ju. Det låter illa, men jag förstår. Det lät minst lika illa det jag skrev. Men som sagt jag vill veta att hon har det bra och slipper vara med om sånt här mer.

Hehe, detta är första gången jag får vara med från början. Det är nervöst, men ska även bli kul. Ett hem har jag troligtvis till en redan, min mamma och där vet jag att den kommer få det jätte bra.

Man är ju bara mänsklig, man fäster sig ju så lätt. De spinner lite och stryker sig mot ens ben och sen är det kört, helt plötsligt kan man inte tänka sig att behöva lämna dem ifrån sig. :rofl:

Heh, var beredd på 5 små illbattingar iallafall som klättrar i gardiner, försätter sig i prekära situationer (Vi hade t ex en som ramlade bakom födkorgen, mammekatten fick peta mig i ansiktet med tassen så jag vaknade så jag kunde hjälpa ungen) leker i kattlådan så det blir sand överallt osv osv. Men sen blir man ju nästan gråtfärdig när de börjar spinna och ska sova på en.

Jag tror lilla Amora har hittat ett bra hem! :love:

Nog har hon fångat mitt hjärta. Hon är så social och härlig. Till och med sambon gick dit in igår kväll och kelade lite med henne. Jag blev förvånad dels då han inte klagat och varit sur över katten, dels för att han själv mant gick in och kelade med henne (han gillar inte katter). Men jag tror att han trodde att hon skulle varit i bättre skick, då han kommenterade henne päls och att det fattades pälstussar och har gamla sår.

Vad sambon kommer uppskatta att ha kattungar, jag kommer älska det och Ronny avsky det.

Jag hoppas allt löser sig för Amora nu. Hon ska inte behöva leva ett så tufft liv mer.

Äh, lägg en spinnande liten hårboll på honom när de kommer, så kommer han nog smälta, noone can resist the power that is kittencuddles! ;)

Hehe, var inte så säker på det du. Tänk att få ett gäng såna här:

crazykat.jpg

fast det blir nog mer ett gäng såna här sötnosar:
kittens.jpg

:rofl:

Jag vill hellre ha de svarta... Röda ögon, tufft ju... :D De skulle passa in bland mina underbara djävulsbarn... ;):banana:

Amora har gått på "lådan" hela dagen. Det hjälpte att byta till en låda med bara ty 3cm hög kant och ha jord blandat med träpellets i. Nu är det som marken ute, vilket gör att det blir naturligt för henne att gå där.

Jag har satt lappar i affärerna nu. Lite ångest har jag allt. Jag vill ju att hon ska bli älskad nu och har man inte brytt sig om att skriva lappar, så kan man inte bry sig så mycket. Hade mitt djur försvunnit så hade jag gjort ALLT för att få tillbaka det. Dessutom är jag helt tokig i henne. Hon är en sådan härlig individ.

Sambon vill att hon ska stanna.. Jag blev rätt chockad faktiskt. Han brukar inte fästa sig så lätt vid djur, men han tycker hon har varit så lugn och trevlig. Två åringen har klappat henne idag,hon är så duktig och snäll.:love:

Sedan är ju frågan hur länge ska man vänta med lapparna innan man kan räkna sig som ägare? Jag tänker med tanke på märkning och sådant. Sambon sa att han trodde hon varit här sedan december ungefär. Jag mådde rätt dålig då, så jag hade inte så stor koll, det är först nu när jag är bättre som jag orkat ta tag i allt.

Amora har slickat sig jätte mycket idag. :confused: Jag tror allvarligt talat hon ÄR ren nu... Hon är väldigt kelen ikväll och verkar tycka livet är rätt bra. Hon ser iaf rätt nöjd ut.

Jag tänkte uppdatera lite om katterna som är ute. Jag ser inte dem riktigt lika ofta, men jag tror det är för att de kan äta sig mäta nu och behöver inte leta efter mat lika ofta. Vissa har kanske vandrat för att leta efter flickor...

Men maten äts upp iaf, men jag såg en ny katt igår när jag var ute med hunden. En katt jag skulle tippa på var ca 6 månader och svart, såg ut som en liten Amora... Risken finns ju att det kan vara hennes unge, vem vet. Men jag tycker det är hemskt en liten ska springa vid vägen. Dock var den iaf inte i soptunnorna, men den var rädd. Jag slängde åt den lite mat, vilket jag såg att den åt sen.

Den kan ju ha hem, men jag tycker det är oansvarigt då att ha en så liten ute utan halsband och dessutom har vi ju en STOR väg precis här.

Kattkommando syd har inte hört av sig till mig.

Annars har det gått bra med Amora. Hon och hunden har sniffat på varandra flera gånger och båda barnen har klappat henne nu. Sambon gillar henne som sagt och kelar med henne självmant.

:bow: Heder till dig som tar hand om katterna, tänk om fler kunde tänka som du gör?! Min sambo får nog passa sig om jag råkat hitta ett gäng övergivna katter... :angel: där det finns hjärterum finns det stjärterum!

Hur är det med Amora? Tror du att det börjar närma sig? Har hon blivit tjockare?

:bow: Heder till dig som tar hand om katterna, tänk om fler kunde tänka som du gör?! Min sambo får nog passa sig om jag råkat hitta ett gäng övergivna katter... :angel: där det finns hjärterum finns det stjärterum!

Hur är det med Amora? Tror du att det börjar närma sig? Har hon blivit tjockare?

Förhoppningsvis kommer fler och fler bry sig så inte djur behöver leva ett sånt liv, önsketänkande ja. Men man kan jun sträva efter en bättre värld iaf.

Som sagt jag hade samma filosofi, finns det hjärterum... Hehe sambon höll inte med, men efter mycket bråk gick sambon med på att ta in katten och nu gillar han henne. Så jag slipper gnället nu iaf.

Det jag tycker är mest synd är att jag inte kan ta upp fler av dem. Men jag matar dem iaf, men det känns inte tillräckligt egentligen. Det är inte kul se katterna gå där ute och vara hungriga. Men nu får de mat varje dag, så förhoppningsvis mår de bättre. De är iaf inte i soptunnorna så ofta nu.

Amora mår bra, hon är kelen och social och ser så nöjd ut. Jag tror det börjar bli närmare, tjockare är hon väl inte precis. Men hon har haft några sammandragningar igår och till och från hela dagen idag. Dock verkar hon itne besvärad så det är ju bara sammandragningar. Men jag börjar bli nervös...

Kl halv elva ska vi vara hos veterinären iag och kolla upp hennes snuva och hennes päls. Hon kanas ju päls på vissa ställen och har sårskorpor. Jag tror även hon har skabb. Men vi får nog ta lite i taget, då jag tror hon kommertycka detta är rätt jobbigt.

Så nu är vi tillbaka. Amora var jätte duktig. Hon bara myste hos veterinären. Jag var ju där så hon la sig tillrätta hos mig och var nöjd med att bli kelad.

Men hon hade en kraftig luftvägsinfektion och även förstärkta andningsljud från lugnorna. Hon har fått medicin nu. Hon hade också kraftig öronskabb och även det har vi fått medel emot.

Veterinären tyckte magen var stor. Dock var den fylld med mycket vätska, så det var svårt att känna fostrena, men hon tyckte hon kände ett huvud. Så vi år se vad det blir av det hela. Tiden får utvisa vad som händer. Om hon fick för många kattungar tyckte de att jag skulla avliva några iaf... Men det har ju inte jag hjärta till.

Vi kollade även om hon var chippad och det var hon inte.

De tyckte jag skulle sluta mata katterna där ute och ringa kommunen. Så de tog hand om det hela och troligtvis avlivade katterna.

Jag tror din sambo och jag är lite lika, jag tycker verkligen inte om katter, det är bara så, men jag tycker ju jättemycket om våra, alla tio:love:

Jag menar, jag klappar och gullar inte med andras katter, men kommer det en övergiven stackare så självklart får den ett hem...

Jag tycker om individerna:D sedan om det är en hund, katt, häst eller människa, det spelar inte så stor roll.

Det riktigt isade i mig när jag läser det du skriver:( det är så sorgligt att någon ska behöva rota i soptunnor efter mat, det är så tragiskt att folk inte ansvarar för de djur de har tagit på sig ansvaret för.

Lika mycket värmer det mitt hjärta att det finns sådana som du, som plockar in en vilt främmande katt och lägger tid och pengar på dess välmående.
Som bryr sig om att testa om det funkar att gå på låda om man byter och grejar lite, som bryr sig om att ta katten till veterinären:love::bow:

Hoppas också att ingen hör av sig om katten:cool: jag minns hur jag med fasa satte upp lappar och ringde runt till polis och dylikt när min första hittekatt hittade mej, visst ville jag att ägaren skulle höra av sig, visst ville jag få veta att han var en älskad katt som hade kommit på villovägar.
Men innerst inne så visste jag ju att han hade stulit mitt hjärta och att jag ville få ha honom kvar.
Det var aldrig någon som hörde av sig, han var nog utkastad:cry:
Han levde med oss i fyra år innan hans kropp inte orkade längre, han var så svårt misshandlad när han kom att jag trodde att han hade blivit överkörd men enligt veterinären var det gamla skador blandade med nya och hon var förundrad över att han hade överlevt vissa av dem.
Han kommer alltid ha en speciell plats i mitt hjärta och han blev den första i en lång rad av katter som hittade ett hem hos oss.

Hos mej, som inte ens tycker om katter:angel:

Det är väldigt synd att det ska behöva bli så här, men Amora verkar må ganska bra nu iaf. Hon ser alltid nöjd ut iaf. Hon har redan lärt sig att om man piper så kan man få mer mat...:D:o Jag har kunnat byta ut kattlådan nu till en vanlig, så nu är hon "helt" rumsren. Hon är en så duktig kicka. :love:

Jag hoppas verkligen jag får behålla henne, det är en så underbar katt.

Kl

Jag har valt att fortsätta mata katterna där ute. Jag tycker inte de ska behöva gå hungriga och äta sopor. De har ju ingen som bryr sig om dem. De kan ju iaf få mat då.

Jag har tagit nya bilder på Amora idag.

katten2002.jpg

katten2007.jpg

Liknande trådar

Övr. Katt Jag gav i våras bort en katt åt en som frågade efter en ny, vuxen, katt då hennes förra blivit påkörd. Jag hade två som inte trivdes så...
Svar
19
· Visningar
2 643
Senast: Skjøldur
·
Katthälsa Jag med familj har bott utomlands i sambons hemland under en del av föräldraledigheten i 3,5 månader. Under tiden vi har varit borta så...
2
Svar
22
· Visningar
4 453
Senast: Kaching
·
Övr. Hund Har en renrasig hund av mindre ras som kom till oss för fyra år sedan direkt från uppfödaren. Hon var 14 månader när vi tog henne och är...
2
Svar
20
· Visningar
1 624
Senast: Otherside
·
Hundträning Vi har två hundar, en OEB och en OEB/Bully. Tikar, uppvuxna tillsammans, nu 1,5 och 1,3 år. De skulle ha kastreras efter första löp men...
10 11 12
Svar
220
· Visningar
16 166
Senast: Lhas
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka