Kattbilder #10

IMG_20250211_101816.webp

Medstjälparna slår till igen 💕

Jag tror faktiskt inte hon är upp när jag inte ser :D Mina senaste katter har varit väldigt kräsna... jag kan utan problem tina kött/fläsk/kyckling/fisk på diskbänken utan att det blir någon provsmakning :laugh:

Däremot är det fritt fram på köksbordet, där bryr jag mig inte.
Hade i början att jag inte ville ha katten på köksbordet. Tyckte det gick strålande tills jag kollar in genom fönstret utifrån. Katten har puttat bort alla grejer för att få bästa sovplatsen mitt på bordet :cautious:

Efter det gav jag upp, så nu får katterna styra och ställa som de vill :angel:

Hade i början att jag inte ville ha katten på köksbordet. Tyckte det gick strålande tills jag kollar in genom fönstret utifrån. Katten har puttat bort alla grejer för att få bästa sovplatsen mitt på bordet :cautious:

Så tänker jag jämt när någon säger att deras katt inte få vara på vissa ställen.
Visst, visst, fungerar säkert jättebra när du är hemma 🙄
Mina får vara överallt förutom på diskbänken när jag lagar mat eller bakar. Fungerar jättebra med tjejerna, halvbra med Oscar. Har hänt ett antal gånger att mina kollegor fått plocka bort ett ljust katthår från en kaka innan de ska äta 😆

Så tänker jag jämt när någon säger att deras katt inte få vara på vissa ställen.
Visst, visst, fungerar säkert jättebra när du är hemma 🙄
Mina får vara överallt förutom på diskbänken när jag lagar mat eller bakar. Fungerar jättebra med tjejerna, halvbra med Oscar. Har hänt ett antal gånger att mina kollegor fått plocka bort ett ljust katthår från en kaka innan de ska äta 😆

Ingen av mina har fått vara på diskbänken och jag är helt säker på att dom inte är det när jag inte är hemma heller. Nuvarande katten går inte ens upp på vardagsrumsbordet

Jaa... det var ju det där med att välja sina strider (när det gäller katter är det lika bra att ge upp direkt :D).

Liknande trådar

Övr. Katt För några veckor sedan gick en av mina katter bort. Han var 15 år och hade börjat tackla av sedan en tid tillbaka, i början av januari...
Svar
0
· Visningar
205
Senast: EmelieW
·
Övr. Katt Har lite beslutsångest gällande hur jag ska göra. Har en 14-årlig katt som sover hela dagarna, vilket inte är så konstigt med tanke på...
Svar
1
· Visningar
367
Senast: Sassy
·
Katthälsa Jag har två innekatter, steriliserade honkatter, syskon från samma kull och födda 2017. De har bott hos mig sen de var åtta veckor...
Svar
11
· Visningar
1 041
Senast: Svartkatt
·
Hemmet Nu är det klart! 1 april börjar jag min nya tjänst i Härnösand. Det ser jag verkligen fram emot, efter alldeles för många år i Skåne...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
2 915
Senast: Mirtai
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka