Kattbilder #10

Räkmacka.webp

Nu är det räkmackan som han vill ha

IMG_9647.webp

Efter tandutdragningen i onsdags. Nu är han på husarrest och tycker det är pest och pina. Men det är skönt att han är pigg! Det var bara hörntanden som var dålig alla andra tänder såg fina ut på röntgen så det var skönt att höra.

Öh, nu förstår jag absolut ingenting.
Menar du verkligen att det är du som bestämmer hemma?

Jag tror du måste ta Isis till en kattpsykolog, hon har troligtvis drabbats av en personlighetsstörning och behöver hjälp att hitta sin identitet som katt.

😁

Hehe :D

Hon vet faktiskt att diskbänken är off limits hemma här och håller sig därifrån... men av någon anledning struntar hon i det hos husse och i fältkontoret :cautious: Husse är dessutom helt ok med katt på diskbänk så han hjälper ju inte till direkt :meh:

Hehe :D

Hon vet faktiskt att diskbänken är off limits hemma här och håller sig därifrån... men av någon anledning struntar hon i det hos husse och i fältkontoret :cautious: Husse är dessutom helt ok med katt på diskbänk så han hjälper ju inte till direkt :meh:
Nu känner jag mig betydligt lugnare angående Isis mentala hälsa. Hon låter som en riktig katt.

Frågan är, är hon uppe på diskbänken hemma hos dig när husse är hemma och du inte ser det? Är hon en ”riktig katt” och glatt hoppar upp på diskbänken när du vänder ryggen till?

(Jag försökte lära första katten att inte vara uppe på matbordet … nu står kattmaten också på matbordet, det blir enklast så…)

Nu känner jag mig betydligt lugnare angående Isis mentala hälsa. Hon låter som en riktig katt.

Frågan är, är hon uppe på diskbänken hemma hos dig när husse är hemma och du inte ser det? Är hon en ”riktig katt” och glatt hoppar upp på diskbänken när du vänder ryggen till?

(Jag försökte lära första katten att inte vara uppe på matbordet … nu står kattmaten också på matbordet, det blir enklast så…)

Jag tror faktiskt inte hon är upp när jag inte ser :D Mina senaste katter har varit väldigt kräsna... jag kan utan problem tina kött/fläsk/kyckling/fisk på diskbänken utan att det blir någon provsmakning :laugh:

Däremot är det fritt fram på köksbordet, där bryr jag mig inte.

Liknande trådar

Övr. Katt För några veckor sedan gick en av mina katter bort. Han var 15 år och hade börjat tackla av sedan en tid tillbaka, i början av januari...
Svar
2
· Visningar
486
Senast: MJLee
·
Övr. Katt Har lite beslutsångest gällande hur jag ska göra. Har en 14-årlig katt som sover hela dagarna, vilket inte är så konstigt med tanke på...
Svar
1
· Visningar
457
Senast: Sassy
·
Katthälsa Jag har två innekatter, steriliserade honkatter, syskon från samma kull och födda 2017. De har bott hos mig sen de var åtta veckor...
Svar
11
· Visningar
1 102
Senast: Svartkatt
·
Hemmet Nu är det klart! 1 april börjar jag min nya tjänst i Härnösand. Det ser jag verkligen fram emot, efter alldeles för många år i Skåne... 2 3 4
Svar
60
· Visningar
3 014
Senast: Mirtai
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka