Katt på diskbänk

Sv: Katt på diskbänk

Liten och liten, den är 52 kvm. Men köket är långsmalt med bara diskbänken som är lång, och sedan inget mer , finns ingen fönsterbräda. finns inga sittmöjligheter. Han har flera bänkar och tv bänk å fönsterbrädor att sitta på. och soffa och i sovrummet sängen
 
Sv: Katt på diskbänk

det var ju en ide att lägga flugpapper där, men jag vet inte hur det praktiskt skulle funka eftersom man lagar mat å sånt där. :/
 
Sv: Katt på diskbänk

Ska passa på att tillägga att jag blir så glad över att du frågar om alla saker du undrar/är osäker över, istället för att bara hitta på en egen lösning och köra på den. Man lär sig så himla mycket av att få veta hur andra gör/gjort och hur det fungerat.

Hehe jag går efter måttot "om man inte frågar får man ingenting veta, :laugh:"
 
Sv: Katt på diskbänk

Men usch vad drygt allt blev. Jag har ingen diskmaskin och diskar därför förhand, men jag orkar inte diska varje dag. utan brukar låta det ligga en dag i diskhon. Nu måste jag alltså diska varje grej flera gånger om dagen för att inget kan ligga där.

Nej, det räcker med att du sköljer av det ordentligt i hett vatten innan du lägger dit disken! :)
 
Sv: Katt på diskbänk

När våran katt var kattunge brände han sig på spisplattorna som var varma. Blev ett veterinär besök. Efter det har vi alltid kastruler med vatten på använda plattan.
Med vänlig hälsning
pudlan
 
Sv: Katt på diskbänk

Nä, precis. Det blir ju lite svårare eftersom diskbänken antagligen lockar mer än vad det gör att sitta på ett akvarium. Hoppas du hittar en bra lösning!
 
Sv: Katt på diskbänk

En av mina tre katter är oxå uppe på diskbänken/köksbänken. - Den hungrigaste :p Jag har precis som du ingen diskmaskin utan låter ibland disken stå i diskon.

Skäller på henne varje gång jag ser att hon är på diskbänken och det har hjälpt såtillvida att hon håller sig därifrån när jag är hemma... men när matte är borta kan man ju göra precis vad man vill :p

Jag har sett till att försöka plocka bort allt som kan vara gott så att hon inte har några frestelser däruppe. lämnar jag tex en stekpanna som jag inte orkar diska - oftast för att diskhon är full så lägger jag tex över en tallrik eller skärbräda. har jag disk i diskhon gör jag samma sak, sköljer av och ser till att något ligger högst upp så hon inte kommer åt det under.

Hon kommer antagligen aldrig sluta helt att hoppa upp.
 
Sv: Katt på diskbänk

Första tiden lyfte jag bara ner min katt när han hoppade upp på fel plats utan att säga någonting, och klappade när han var på golvet. Sen när han börjat koppla så lade jag till ett "ppsshht"-ljud, inte skrikande utan ganska lågt. Nu vet han att han inte får vara där, så om jag mot förmodan tar honom på bar gärning så säger jag bara "ppsshht" och han hoppar ner fort som blixten med skamsen blick ;). Min är "portad" från diskbänken, köksbordet och vardagsrumsbordet. Han sköter det 9 gånger av 10!
 
Sv: Katt på diskbänk

Nar jag hade katt la jag latt skrynklig aluminium folie pa hela diskbanken, so oavsett var katten hoppade upp hamnade han pa folien. Han var van att hoppa dit sa det tog 3-5 ganger innan han insag att det hemska han landade pa faktiskt alltid lag dar. Jag kunde till och med glomma mat framme utan att han hoppade upp.
Mitt nasta alternativ skulle bli flugpapper;)
 
Sv: Katt på diskbänk

Nar jag hade katt la jag latt skrynklig aluminium folie pa hela diskbanken, so oavsett var katten hoppade upp hamnade han pa folien. Han var van att hoppa dit sa det tog 3-5 ganger innan han insag att det hemska han landade pa faktiskt alltid lag dar. Jag kunde till och med glomma mat framme utan att han hoppade upp.
Mitt nasta alternativ skulle bli flugpapper;)

haha testade detta igår, klädde in hela bänken i folie, kommer in i köket och ser kattskrället sitta mitt på foliet och titta på mig med blicken "var detta det bästa du kunde komma på ?:rofl:
 
Sv: Katt på diskbänk

just nu har jag lagt för en stor skärbräda över diskhon som jag hade och det håller honom borta från disken iaf
 
Sv: Katt på diskbänk

Da aterstar flugpapper eller dubbelsidig tape (inte vanlig tape, men sadan som inte har sa starkt klister) som fastnar pa tassar och ben nar de hoppar upp. Det brukar inte ta lange forran de valjer att inte hoppa upp langre. Mina katter valde att overge sin favorit klovassar fotolj.:grin: Jag tror inte jag hade tapen dar mer an nagon vecka och trots att de klost pa fotolj elandet i flera ar slutade att overhuvudtaget hoppa upp i den. Men jag gjorde av med en hel del tape under den veckan.:p
Det maste vara tillrackligt for att det ALLTID ska fastna tape pa katten nar den hoppar upp sa man far slosa med tapen.
 
Sv: Katt på diskbänk

Jag brukar rekommendera dubbelhäftande tejp på ställen man inte vill ha sina katter på. Här hos mig finns inga kattförbjudna ställen längre.

Kan berätta att jag har induktionshäll så den blir aldrig så varm att katterna kan skada sig.
 

Liknande trådar

Katthälsa Vår 17-åriga bondkatt har det senaste året börjat jama på ett väldigt ovanligt sätt. Hon utger ett mörkare och högre ljud än sina...
Svar
8
· Visningar
774
Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i...
Svar
8
· Visningar
844
Senast: Stekspaden
·
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
7 074
Senast: Blyger
·
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
4 373

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp