Katt o heltidsjobb, hjälp!

SmizzSpeedy

Trådstartare
Har börjat nytt jobb o sover borta några dar på raken varannan vecka. Har min granne o mamma till hjälp nu med in o utsläpp men undrar hur ni gör som jobbar mycket. Har 3 katter och funderar på lucka i dörren. Berätta gärna hur ni löst vardagen!
 
Sv: Katt o heltidsjobb, hjälp!

Aj då. Hur löser du foder och så när du är borta? Eller du kanske ger fri tillgång på torrfoder? Har du utekatter så kan väl lucka vara ett vettigt alternativ men samtidigt är det ju bäst om någon i alla fall kan kolla till katterna när du är borta så länge ifall något skulle hända.
 
Sv: Katt o heltidsjobb, hjälp!

Aj då. Hur löser du foder och så när du är borta? Eller du kanske ger fri tillgång på torrfoder? Har du utekatter så kan väl lucka vara ett vettigt alternativ men samtidigt är det ju bäst om någon i alla fall kan kolla till katterna när du är borta så länge ifall något skulle hända.

Lagen om tillsyn minst 2 ggr/dygn gäller ju även utekatter. Bara en påfyllnad av ovan :)
 
Sv: Katt o heltidsjobb, hjälp!

Lucka i dörren (gärna med lås som bara släpper in just dina katter och inga andra), torrfoder och vatten framme samt daglig tillsyn 2 ggr/dag borde vara den smidigaste lösningen. Har dock inte haft samma problematik själv. När jag har åkt bort och inte kunnat ta med mig katterna har jag dock sett till att de fått tillsyn 2 ggr/dag.
 
Sv: Katt o heltidsjobb, hjälp!

De har tillsyn morgon o kväll så klart men det vore ju smidigt om de kunde gå in o ut som de vill, så att jag vet att de kommer in under natten tex, eftersom man tyvärr inte kan ställa klockan efter mina 3 busdjur :D
Jag kan ju inte kräva av mina katthjälpredor att de ska lyckas få in alla till kvällen. De har alltid fri tillgång till både mat o vatten o potta oavsett var jag befinner mig.
Det fina med det nya jobbet är ju att veckorna jag är hemma så har de mig dygnet runt :) Jobbar varannan vecka o de veckor jag jobbar gör jag 3 dagar o ledig 1 dag och sen 3 dagar igen.
Jag bor inte långt ifrån heller så jag kan ta en tur hem o kolla läget.
 
Sv: Katt o heltidsjobb, hjälp!

Vi har lucka till våra katter så dom kommer och går som dom vill. Problemet är väl att dom även drar med sig råttor, fåglar, ödlor mm ibland så nu under sommaren är luckan ställd så dom bara kan gå ut. Vill dom in får dom vänta på insläpp. Vintertid är den öppen åt bägge håll. PERFEKT :)
 

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
2 3 4
Svar
71
· Visningar
6 238
Senast: Rosett
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 103
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
4 395
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
34 200
Senast: Snurrfian
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp