Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
kl
Jag förstår dock ändå inte..
Min hund skulle aldrig sätta tänderna i en katt.
Kommer han nära en katt tittar han lite, slickar lite på den om den är snäll, nosar, skiter i den.
Ungefär.
Vad är det som gör hundarna benägna att slita sönder dem?
dom tycker väl inte att katter är värda något....![]()
tänk på ägaren av alla katter din hund dödar då. kanske en liten tjej som kommer hem och finner sin älskade kisse ihjälbiten av DIN hund!
![]()
Håller med.
Syrran!!
Om din hund nu gjort detta många gånger, VARFÖR har du den inte kopplad då??
Hur man kan se när sin hund biter ihjäl ett djur..
Jag skulle avlivat om jag hade katt själv ja. Den dagen min hund skadar katterna är hans sista.
Kommer dock aldrig hända för han har ingen jaktinstinkt och det är katterna som har övertaket.
Det är INTE okej att döda någon inom flocken, vilket katterna är!!! Min gammla hund, en doberman, jagade främmande katter men var bästis med familjens egna. Fick aldrig tag på någon så vet inte om hon skulle gjort något med dom, men antagligen inte.
Har man en hund som dödar andra djur så får man ha den kopplad 365 dagar i året. Och inte låta den bo ihop med katter.![]()
De kattägare som anser att katten är värdefull får väl hålla den inne.. Så länge man släpper katter vind för våg så får man nog räkna med att de går åt också.
Min katt, som tyvärr inte bor hos mig, betyder jättemycket för mig. Därför är han en innekatt.dom tycker väl inte att katter är värda något....![]()
Därför att katterna kommer till oss och blir ihjälbitna... Alla katter har blivit ihjäl bitna på vår gård... ingen annanstans..
Även om flertalet av de lösgående katterna är utekatter eller hemlösa katter så finns det ju innekatter som lyckas rymma. Men det kanske är OK att någon sådan katt också stryker med?
Men fortfarande!
Sak samma om jag har trädgård runt mitt hus, och en katt kommer in.
Hunden ska INTE bita ihjäl den för det.
Min katt, som tyvärr inte bor hos mig, betyder jättemycket för mig. Därför är han en innekatt.
Jag tycker det är konstigt att så många andra människor resonerar helt annorlunda och sedan blir förvånade när de hittar katten överkörd eller ihjälbiten.
Fast då har vi det där med ansvarsbiten. Om det hade varit en hund hade man fått på pälsen när det gäller det strikta ansvaret, som kattägare tycker jag att man också borde ha det. Och det är väl inte det första jag tänker på när jag ser alla överkörda katter längs vägarna...
Många tycker nog att det känns rätt taskigt mot katten att ha den inlåst på några kvadrat hela dess liv. Som att ha en hund som aldrig får komma ut, tex.
Våra får gå ut, såklart med risken att de blir påkörda. Men hellre några lyckliga år (de älskar att vara ute, ligga i solen, klättra i träd, leka i trädgården..) än att låsa in dem i 15. Men det är hur vi resonerar, och vi bor inte vid någon vidare trafikerad väg.
Jag tycker inte att det är OK att en hund biter ihjäl alla katter som kommer in på gården, men jag tycker för den sakens skull inte att det är OK att ha katter lösa hur som helst.
Har man en hund som dödar djur gång på gång får man hålla den därefter. Undantaget då tex. råtthundar eller andra hundar vars uppgift faktiskt ska vara att döda men då ska de ju vara rena och inte döda urskiljningslöst.