Katt+hund=vänner?

B

Brittan

hej jag undrar om det finns nån där ute som har katt och hund som leker med varandra? har en 9veckors valp som leker med min 1åriga kisse och dom verkar bli bästa vänner. nån fler som har det så??

Sv: Katt+hund=vänner?

Vi har en flatte och en liten kisse som varje dag utför sin lilla ritual som går ut på att tvätta varandras ögon och öron:love:

Inte LEKER,men accepterar och i viss mån,uppskattar varandra.

Inte här, men vi har en 10-årig tik och två katter som bor ihop sen mars/april 2007 och det funkar bra! :)

Vet flera hem där katt och hund leker och sover ihop utan större problem och nyckeln där är, tror jag, just att de träffats tidigt i livet.

Mina hundar leker med mina föräldrars yngsta katt (den äldre katten rör de inte, det är en surgubbe de..). Min äldsta hund (3år) har varit med sen katten va bebis.. de lekte som tusan.. va katten på ett bord så hoppa den ner me alla benen åt olika håll rakt ner på ryggen på hunden tex.. hunden lät även den lilla lilla kissen tro att han lyckades brotta omkull honom.. :D sen när jag skaffade valpen så har de oxå lekt.. nu börjar dock valpis bli lite för hårdhänt.. men det hindrar ändå inte katten från å springa rakt framför hundarna å locka med dom till en jakt.. tror dock att det kan bli jobbigt i bland med två stora hundar efter sig, men han har alltid nånstans å klättra upp så.. ;)

jag har en omplaceringshund som kom till mig när han var 2½, då hatade han katter.. katten var nästan ett år och hade aldrig sett en hund förut. nu är de bästa kompisar, leker, tvättar och går på promenad med varandra!
sen har vi en kattunge som välkomnats i gänget också :)

min två-åriga vovve blir över lycklig när han ser katterna.
den ena blir lika glad och kliver upp ur sin sovgrop i halmen och stryker sig mot honom och han slickar hela katten! :love:
sen leker de tafatt på gården :rofl:
den andra är inte lika glad men accepterar honom iaf:crazy:

Min valp o min kisse som är 9 mån, är lekfulla o busar ihopa sover i korgen.
2007-09-17004.jpg

Vet flera hem där katt och hund leker och sover ihop utan större problem och nyckeln där är, tror jag, just att de träffats tidigt i livet.

Hos oss behövde de inte träffas tidigt i livet, haha..
Katten var 8 år och rottweilern 8 månader när vi fick hem rottweilern. De är bästa vänner, ever. De leker alltid, vi har ett dagis här hemma hela dagarna :D, de delar filt och gosar tillsammans på köksgolvet. Det enda är när rottweilern får mat, då blir de lite oense, för rottisen vaktar maten för katten, men delar vatten, det gör dem ;)

Min hund tycker om att "jaga" och hänga i pälsen på våran ena långhåriga kisse. Katten brukar sitta och spana på hunden när hon är på gården och sen springer han förbi med världens fart och hunden far efter, sen rullar dom runt i snön och nosar runt efter någonting intressant.

Men hunden vet att hon absolut inte får jaga andras katter, bara sin egen misse! ;)

Här hjälper hon till med att slicka katten torr efter att han fått sig ett bad!

Min hund är 4 år och leker gärna med Whizkey , våran katt på 13 månader.

Dom jagar varandra ute och Whizkey går alltid med på promenad oavsett hur långt vi går , dom är världsbästisar.

Whizkey leker även gärna med Denver´s JRT tik på 2 år , där är det verkligen lek av det när dom två kommer igång , man skrattar så man ligger dubbelvikt emellanåt.:p

Oh ja, bästa kompisar, busar ihop och somnar i en hög tills nästa race. Har haft hund och katt i hela mitt liv, aldrig varit några problem. Hade en katt som blev överkörd. Schäfern varken åt eller drack, bara sörjde, så det var bara att skaffa ny katt, då åt han igen. Underbara djur.

Lady och min mammas katt var väligt goda... vänner:confused:

De kunde ligga och mysa med varandra
HPIM0851.jpg

Eller så kunde de...
ungernresa-06128.jpg

... göra annat
ungernresa-06127.jpg

ok, i mitt fall är det katten som ofta är lite för hårdhänt med hunden(chihuahua).. t.ex han sitter uppe på bordet och när hon går förbi slänger han sig på¨henne, så hon blir jätterädd.. men när båda är på golvet är det inga problem

Min hund har en "crush" på stallkatten.
Han är rädd för alla andra hundar som brukar vara i stallet, förutom min tik.
När det bara är hon där brukar han hoppa ned från sitt gömställe ovanför höboxen och så myser de.:rofl:

Våran hund och vår ena katt har jätte roligt ihop och leker ofta med varann. Däremot vår andra katt leker aldrig med hunden, fast dom accepterar varandra ändå.

Liknande trådar

Övr. Hund Hej, Vill kanske mest skriva av mig eller få lite tips kanske! Min kille är snart 1 år. Jag tycker vi har god kommunikation för det...
Svar
9
· Visningar
1 021
Senast: inverterad
·
Hundträning Mina hundar har aldrig varit intresserade av leksak som belöning när man tränar och tävlar, dom tittar bara på mig och väntar på den...
2
Svar
20
· Visningar
467
Senast: Lillefrun
·
Övr. Hund Hej Min Corgi gick bort för ca 3år sedan och saknar en hund i mitt liv Bor på landet med barn 5,9,11 varannan vecka och några katter som...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
3 820
Senast: Maniac123
·
Hundavel & Ras Konstig rubrik kanske, men.... Vi förlorade vår hund under julhelgen, hon blev nästan 16 år, så det var väntat. Men ändå är vi nog lite...
2 3
Svar
50
· Visningar
2 834
Senast: Digbil
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Löpband till hund?
  • Akvarietråden V