Katt+hund=vänner?

Sv: Katt+hund=vänner?

Min schäfertik blev "mamma" åt våran kattunge, Mira som våran kattunge heter började snutta på våran hund ilska och tillslut fick hon mjölk och kände sig som hennes mamma :p väldigt gulligt tyckte vi.

Här är en bild då våra sover tillsammans, tyvärr vaknade hunden då jag tog fram kameran. Den hade huvudet bredvid kattens:love:

17748560.jpg

Min katt och min hund praktiskt taget leker med varandra! Min hund kommer och kastar sig på katten sen slår kattem tillbaka. Dem har verkligen jätteroligt tillsammans.

När katten var liten hade jag schäfer. Då hoppade katten efter hundens svans och jagade den som en leksak. Man kunde även säga till hunden att "ta Mirre då", då blev han som extas och sprang efter katten.

Helt underbart! :love:

när vår hund var yngre och vi bara hade en katt så lekte de som bara den, fast på kattens villkor, när hon blev sur så var hon inte o leka med :devil:
nu har vi tre katter som alla går runt och stryker sig mot honom när de träffas, sover ihop, och följer med ut på promenad.
ibland så kan de leka lite smått i trädgården, men då den ena katten alltid ska lägga sig i allt, och är oftast lite hårdhänt så tycker vovven det kan bli lite obehagligt. kan tilläga att det är en shetland sheepdog av den större typen.

min Chow brukar jaga upp våra katter i trädena. Katterna är med på det.
Syrrans 5 månaders hund lecker verkligen med min katt. De hoppar och turas om att jaga varandra. Ser verkligen kul ut när de leker i höet.

Sen ligger de ofta tillsammans i en stor hög allesammans.

Våra katter följer alltid med när vi går på promenad, då ska de oftas stryka sig mot ena hunden hela tiden. Sen har de lärt sig att jag har hundgodis i ficka. brukar komma och tigga de med.

Liknande trådar

Övr. Hund Hej, Vill kanske mest skriva av mig eller få lite tips kanske! Min kille är snart 1 år. Jag tycker vi har god kommunikation för det...
Svar
9
· Visningar
1 021
Senast: inverterad
·
Hundträning Mina hundar har aldrig varit intresserade av leksak som belöning när man tränar och tävlar, dom tittar bara på mig och väntar på den...
2
Svar
20
· Visningar
466
Senast: Lillefrun
·
Övr. Hund Hej Min Corgi gick bort för ca 3år sedan och saknar en hund i mitt liv Bor på landet med barn 5,9,11 varannan vecka och några katter som...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
3 820
Senast: Maniac123
·
Hundavel & Ras Konstig rubrik kanske, men.... Vi förlorade vår hund under julhelgen, hon blev nästan 16 år, så det var väntat. Men ändå är vi nog lite...
2 3
Svar
50
· Visningar
2 834
Senast: Digbil
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka