Karma när det funkar som bäst

Sv: Karma när det funkar som bäst

Det finns nåt som heter Karma och vilka som förtjänar det o vilka som inte gör det kan inte jag stå för. men jag tycker definitivt att denna matadoren förtjänar det han blev utsatt för...sticker han in spjuten på tjuren kan han själv bli spetsad av tjurens horn....han måtte väl iallafall vetat vad han gav sig in på o vad för konsekvenser det kan bli

Så då tycker du att jag och många med mig förtjänar sjukdomar och svåra smärtor? Att vi förtjänar att inte kunna leva våra liv, inte kunna jobba, inte kunna ställa upp på våra barn, inte ens kunna göra enklaste sak själva? Inte ens kunna ha något som övriga kallar för liv? Hur kan ett nyfött barn förtjäna att få cancer? Hur kan ett nyfött barn födas dömd till ett liv i svåra smärtor? Vad har de gjort för fel? Eller är det arvssynd då?

Nä, din karma får du allt behålla för dig själv för skulle jag tänka så så hade jag inte orkat fortsätta kämpa.
 
Sv: Karma när det funkar som bäst

Tiny...jag har inte uppfunnit begreppet karma, och jag kan inte ta ansvar om någon blir illa till mods. Och det är synd att du tar det personligt , alla får naturligtvis tro som dom vill.


...och i just detta fallet så fick han tillbaks det han gav
 
Sv: Karma när det funkar som bäst

Tiny...jag har inte uppfunnit begreppet karma, och jag kan inte ta ansvar om någon blir illa till mods. Och det är synd att du tar det personligt , alla får naturligtvis tro som dom vill.


...och i just detta fallet så fick han tillbaks det han gav

Du kan väl ta ansvar för vad du skriver? Självklart tar jag det personligt när du skriver att
Det finns nåt som heter Karma och vilka som förtjänar det o vilka som inte gör det kan inte jag stå för
Då menar du ju att de som är sjuka och/eller har svåra smärtor förtjänar det. Sedan att det inte är du som är karma fattar väl alla men du tycker att det är rätt att någon skadas och till och med dödas. Vem är du att döma det? Jag hade nog passat mig om jag var du för om karma finns så gillar det nog inte heller att folk vill andra illa...
 
Sv: Karma när det funkar som bäst

Tiny...jag har inte uppfunnit begreppet karma, och jag kan inte ta ansvar om någon blir illa till mods. Och det är synd att du tar det personligt , alla får naturligtvis tro som dom vill.


...och i just detta fallet så fick han tillbaks det han gav

Jag skulle nog säga att karma ingår i ett trossystem som man kan välja att tro på eller inte. Om du tror på karma måste du ju ta ansvar för vad du tror på?
 
Sv: Karma när det funkar som bäst

Jag försvarar på inget vis tjurfäktning, men det måste vara något stört när man önskar en annan människa smärtsamma men för livet.
Ärligt talat så har jag inget över för sånna människor som för nöjes skull plågar ihjäl en annan varelse oavsett. Då får dom också ta konsekvenserna och om det är men för livet så gärna för mig. Det är inte friskt att medvetet tortera andra levanda varelser. Jag hoppas inte på att personen blir helt friskt så den kan fortsätta gå ut och tortera ihjäl andra levande varelser.
 
Senast ändrad:
Sv: Karma när det funkar som bäst

Det räcker med att trycka på länken utan att se filmen för att kunna läsa att matadoren dör efter att ha blivit spetsad av tjuren....
Nja, lyssnar man på vad det sägs så sägs det att dom tror han kommer bli helt återställd även om tillståndet är allvarligt.
 
Sv: Karma när det funkar som bäst

Och jag håller också med.

Jag tycker att tjurfäktning är så meningslöst som något bara kan bli. Att plåga ett djur för sitt eget höga nöjes skull. Inte ett dugg bättre än de som håller på med tuppfajter eller hetsar kamphundar eller de som drar benen av en spindel.
 
Sv: Karma när det funkar som bäst

Det finns nåt som heter Karma och vilka som förtjänar det o vilka som inte gör det kan inte jag stå för. men jag tycker definitivt att denna matadoren förtjänar det han blev utsatt för...sticker han in spjuten på tjuren kan han själv bli spetsad av tjurens horn....han måtte väl iallafall vetat vad han gav sig in på o vad för konsekvenser det kan bli

Matadoren kanske inte har klagat? Varför han blev matador vet jag inget om men antagligen beror det på kultur, uppfostran i det land man lever i. Vi bor i ett bra land som ändå har kommit ganska långt vad gäller den biten och djur.

Jag gillar inte heller tjurfäktning men det är antagligen inte så enkelt som att de som gör det eller de som gillar det är galningar eller idioter, det finns så mycket annat som påverkar. Och faktum är att om det bara fanns en tjur som skulle bli stucken säkert, ex i en box, så tror jag att få skulle vara intresserade att titta, kanske intresset ligger i om just matadoren klarar sig eller inte?

Och man behöver inte sticka ett svärd i nacken för att få en galen tjur, vi som föder upp småskaligt fick en tjur som blev livsfarlig bara av att lugnt följa med de andra för hagbyte.
 
Sv: Karma när det funkar som bäst

Ärligt talat så har jag inget över för sånna människor som för nöjes skull plågar ihjäl en annan varelse oavsett. Då får dom också ta konsekvenserna och om det är men för livet så gärna för mig. Det är inte friskt att medvetet tortera andra levanda varelser. Jag hoppas inte på att personen blir helt friskt så den kan fortsätta gå ut och tortera ihjäl andra levande varelser.



Men om det inte är för nöjes skull då?, är det då mer ok?
 
Sv: Karma när det funkar som bäst

Tiny...jag har inte uppfunnit begreppet karma, och jag kan inte ta ansvar om någon blir illa till mods. Och det är synd att du tar det personligt , alla får naturligtvis tro som dom vill.


...

Det där med Karma får mig att tänka på Livets ord- blir man sjuk får man skylla sig själv, antingen har man gjort något jävligt och har man inte det så får man Karma bara för man inte TROR tillräckligt eller på rätt sätt.
 
Sv: Karma när det funkar som bäst

Men om det inte är för nöjes skull då?, är det då mer ok?
Då kanske du kan förklara någon situation som kräver att man torterar och stressar djuret en lång stund innan det tas bort. Någon situation som kräver att man sticker hål på djuret och liknande.

För jag kan inte komma på någon, och nej, jämför inte med slakt, slakt ska ske med respekt, snabbt och så fort det bara går.
 
Senast ändrad:
Sv: Karma när det funkar som bäst

Då kanske du kan förklara någon situation som kräver att man torterar och stressar djuret en lång stund innan det tas bort. Någon situation som kräver att man sticker hål på djuret och liknande.

För jag kan inte komma på någon, och nej, jämför inte med slakt, slakt ska ske med respekt, snabbt och så fort det bara går.

Fast det är bara i din låtsasvärd slakt överlag är som du skriver, visst finns det men mycket av den är långvarig stress, sargade skadade djur, både stora sår o benbrott, en del dör innan av stressen osv osv- varför är inte det relevant??, plåga som plåga? Är det för att du som jag är med i systemet som det gör det hela mer acceptabelt?

Eller är det lättare att gå på en så ändå liten händelse som det ändå är med EN tjur på en arena än de miljontals djur som ändå bevisligen skadas svårt på ändå liknande sätt och får vänta länge innan de dödas i slaktindustrin? om de inte dör själva i plågor?
 
Sv: Karma när det funkar som bäst

För jag kan inte komma på någon, och nej, jämför inte med slakt, slakt ska ske med respekt, snabbt och så fort det bara går.

Daggamla kycklingar doppas i Kina i färgbad och säljs som leksaker till barn. Jo, levande.

De leks ihjäl. Kläms på tills de dör. Rosa och blåa och gröna eller lila.
 
Sv: Karma när det funkar som bäst

Du kan väl ta ansvar för vad du skriver? Självklart tar jag det personligt när du skriver att Då menar du ju att de som är sjuka och/eller har svåra smärtor förtjänar det. Sedan att det inte är du som är karma fattar väl alla men du tycker att det är rätt att någon skadas och till och med dödas. Vem är du att döma det? Jag hade nog passat mig om jag var du för om karma finns så gillar det nog inte heller att folk vill andra illa...

Nej, faktiskt kan jag inte ta ansvar över hur alla på forumet tar det jag skriver....Karma är ett vedergällt ord som faktiskt finns och vill du ha bort det så är det inte mig du ska ta det med...
 
Sv: Karma när det funkar som bäst

*kl*

Kan sitta och garva när jag läser om att tjurar fått övertaget, men blir ändå gladare av att läsa att fler och fler länder som har tjurfäktning har valt att sluta med tjurfäktning.
 
Sv: Karma när det funkar som bäst

Jag skulle nog säga att karma ingår i ett trossystem som man kan välja att tro på eller inte. Om du tror på karma måste du ju ta ansvar för vad du tror på?

ja, jag tror på Karma. Har jag inte gjort det ? men jag tar väl inte ansvar över hur andra tolkar/tar det ...
 
Sv: Karma när det funkar som bäst

Det där med Karma får mig att tänka på Livets ord- blir man sjuk får man skylla sig själv, antingen har man gjort något jävligt och har man inte det så får man Karma bara för man inte TROR tillräckligt eller på rätt sätt.

ja , det är din tolkning , den får du stå för
 
Sv: Karma när det funkar som bäst

Daggamla kycklingar doppas i Kina i färgbad och säljs som leksaker till barn. Jo, levande.

De leks ihjäl. Kläms på tills de dör. Rosa och blåa och gröna eller lila.

Jaha, ska jag på något vis ha menat på att det är okej? Allt som har med att tortera djur är fel. Som jag skrev som du uppenbart inte läste är att allt dödande av djur ska ske så snabbt och smärt och stressfritt som det är möjligt. Allt annat är fel, det finns liksom inget måste om att göra sånna sjuka "leksaker".
 
Senast ändrad:
Sv: Karma när det funkar som bäst

Daggamla kycklingar doppas i Kina i färgbad och säljs som leksaker till barn. Jo, levande.

De leks ihjäl. Kläms på tills de dör. Rosa och blåa och gröna eller lila.

Ja här i Sverige så häller vi dom bara i en avfallskvarn....
 

Liknande trådar

Utrustning Hej! Tänkte kolla, då jag gärna vill ha varierade åsikter kring mitt lilla dilemma jag har.. Min häst, hon är en väldigt egensinnig...
Svar
7
· Visningar
936
Kultur Här kommer ett rykande färskt bokbingo att påbörjas i juni. Boken måste vara avslutad inom perioden. För dig som eventuellt inte varit...
26 27 28
Svar
544
· Visningar
15 341
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 697
Senast: Anonymisten
·
Samhälle Jag tycker det är en intressant och framför allt viktig fråga för landets framtid vad som händer inom SD, men vill inte att ett sådant...
Svar
9
· Visningar
1 275
Senast: Smoothi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp