Du använder en gammal webbläsare. Den visar troligen inte denna och andra webbplatser på ett riktigt sätt. Du bör uppgradera eller använda en annan webbläsare.
Jaha du..det var ju verkligen två olika sorters hingstar Jag antar att det är till två olika ston du funderar på dom
Caruso har lämnat en hel del snygga avkommor här i halland, han har nästan bara lämnat gångartsavkommor. Tävlat själv högt i dressyr. Stor för att var welshponny. Avkommorna är dock inte jättestora överlag. De flesta har ett fint och piggt temperament.
Oboy är ju new forest,som även han lämnat många avkommor här i halland. han har själv tävlat msv dressyr,msv hoppning. Hans avkommor är snygga, robusta, hoppar kanon, och rör sig trevligt. Mkt bra temperament. Vilket han ju själv har också.
Jag har ju Oboy som klar favorit av dessa två, men jag är ju partisk som avlar lite new forest...
Känner Carusos 2 godkända söner som är helbröder. Clic är jättetrevlig, tävlas regionalt i hoppning och dressyr. Couldhart har inte visat framhovarna än men så är han inte så gammal heller. En hingst som jag gärna skulle använt om han stod lite närmare mig!
Ville bara kolla lite då jag är intresserad av att köpa avkommer till dessa hingstar och det är alltid kul att höra vad de som är insatta i ponnyaveln tycker. Har även en liten val E: Stuifakkers Chico som är jättetrevlig.
Svårt val, det är ju hingstar som båda två har mkt bra prestationer.
Svårt att säga om vilket val du ska göra, men om du tittar på vad avkommorna har presterat så har iallafall Oboy´s gått mkt bra på ungponnychampionaten mm. Detta mest i hoppning, men även i gångarterna. de har ofta en bra extriör också...och har de sedan ärvt hans underbara färg så....
Carusos avkommors resultat har jag inte lika koll på, men de föl/unghästar jag sett efter honom är ju jätteflotta...
Har träffat Oboy, tävlade i samma lag för ett par år sedan. Det var en väldigt trevlig kille! Supergo och väldigt söt. Han ställde upp för sin lilla ryttare. Rund som en bulle
Hej!
Jag har en C-ponny efter Sörby´s Oboy!
Jätte snygg kropp, härlig nacke,Fux med fyra vita strumpor o bläs =)
Hoppar med fin teknik med väl höjda framben, Dressyren- Jätte fina gångarter
med en stor väg vinnande skritt. Lättlärd, nyfiken, Social, allt man vill ha!
MVH/ Felicia
Hundavel & Ras
OBS att jag kan iprincip inget om avel och jag har inte precis några planer att min hund ska bli en "avels hund" ändå utan jag är bara...
Cookies används för olika funktioner, trafikanalys, innehållsanpassning och annonser. Information om din användning av vår webbplats vidarebefordras till de sociala medier, annons- och analysföretag som vi samarbetar med. De kan kombinera informationen med annan information du tillhandahållit eller de har samlat in när du har använt deras tjänster. Våra regler och sekretesspolicy gäller. Genom att fortsätta använda denna sida godkänner du detta.