Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Dogmans trimkniv är trots sitt pris faktiskt väldigt bra för att kamma underull. Annars finns även dyrare så som Classic men den är svår att få tag på. Furminator och kopior tycker jag fungerar bra där underullen sitter hårt och kan vara tjock (typ i nacken) men det krävs att man har rätt teknik med den för att inte skära av päls.
Det man absolut inte får köpa är en Coat King då den skär sönder den sträva pälsen.
Jag har funderat på att skaffa en sån. Jag gissar att du tycker att den funkar bra då?Jag ullkammar med Furminator
Ja jag tycker det funkar bra Fick den av hundarnas uppfödare när jag köpte Elton.Jag har funderat på att skaffa en sån. Jag gissar att du tycker att den funkar bra då?
Du har ju två rejäla hundar att trimma nu. Går det bra?
Ja jag tycker det funkar bra Fick den av hundarnas uppfödare när jag köpte Elton.
Jag har upptäckt det ljuvliga med en bra trimkniv så nu går det så himla mycket snabbare och smidigare att trimma Hur går det för dig med lilltjejens trimning?
Ja jag körde med fingrarna innan och jag gör det på vissa delar fortfarande, men iom att jag också har dåligt tålamod plus att jag inte trimmar så ofta som jag borde så är kniven en stor hjälp till "grovjobbet" så att säga.Det går inte så jättebra precis. På ett sätt var det lättare med Lipton eftersom han var så stadig. Den här lilla är som ett litet sladder i kroppen och jag får liksom inget motstånd eller hur jag nu ska beskriva det Dessutom är tålamod inte riktigt min gren. Men jag ska gå kurs och hoppas att det ska bli roligare när jag blir mer säker på hur jag ska göra.
Ja, visst körde du med fingrarna förut? Precis som med allt annat går det bättre med rätt verktyg, antar jag.
Ja jag körde med fingrarna innan och jag gör det på vissa delar fortfarande, men iom att jag också har dåligt tålamod plus att jag inte trimmar så ofta som jag borde så är kniven en stor hjälp till "grovjobbet" så att säga.
Ett tips som jag körde med mycket i början (gör det fortfarande på vissa ställen på kroppen) var att lyfta upp lite hud eller hur jag ska säga med tummen och pekfingret med ena handen - då tycker jag att man enkelt ser de långa stråna som ska bort och det blir ett bra motstånd. Vet dock inte hur bra den beskrivningen blev Förstår du hur jag menar?
Vad bra att du förstod hur jag menade och vad bra att det kändes som ett bra tipsJag förstår och det var ett väldigt bra tips Känns som ett rätt självklart grepp nu när du beskriver det men jag har inte tänkt på det alls.
Med Lipton kunde jag ju ta stöd och hålla emot med ena handen mot hans kropp och rycka med den andra. Det går ju inte med den här lilla skrållan förstås
Jag kammar med billig trimkniv nu och det funkar bra men jag trodde att det kanske inte var så bra för pälsen eller att det fanns något ännu mer effektivt.
Rycker du med fingrarna eller kniv?