Jag delar inte er åsikt här helt enkelt. Kommer aldrig att göra.Oh wow. Jag kan förstå känslan av att vara sviken, men det är ju mellan din partner och dig, inte tredje part.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag delar inte er åsikt här helt enkelt. Kommer aldrig att göra.Oh wow. Jag kan förstå känslan av att vara sviken, men det är ju mellan din partner och dig, inte tredje part.
Jag delar inte er åsikt här helt enkelt. Kommer aldrig att göra.
Tja, hade någon gått på min man som många tycker de kan göra här hade den personen inte varit hel efter det. Kan säkert finnas fler som mig
Så du tycker att det är rätt att misshandla någon för att du känner dig sårad?Jag delar inte er åsikt här helt enkelt. Kommer aldrig att göra.
Möjligt det, men det kan lika gärna vara du och dina gelikar som -med tur- går sönderslagna från den konfrontationen.
Lustigt det där, hur många människor som -i teorin- tycker det är helt okej att banka en okänd person sönder och samman, när det är deras partner som sårat dem..
Personligen lade jag skulden där den hörde hemma när exet var otrogen. Dvs på exet.
Och trots att partnern har ansvaret har man exakt noll rätt att misshandla sin fru eller man gul och blå för att hämnas det man upplever som att oöverstigligt svek.
Om det är slutsatsen du drog av mitt inlägg (att det är okej att misshandla sin partner), så kan jag bara beklaga läs(o)förståelsen.
Jag tycker man är två om det helt enkelt. Under förutsättning att man som kvinna vet om att mannen är gift ser jag inte alls varför man går in i en sån relation. Nej, man kan inte rå för känslor men man kan definitivt välja hur man agerar på dem. Att gå i säng med en gift man (eller kvinna) är svinigt oavsett om man är singel eller inte. Förövrigt anser ni att man inte behöver ställa upp för andra kvinnor. Nej, ni har rätt, det anser inte jag heller om hon knullar min man.Möjligt det, men det kan lika gärna vara du och dina gelikar som -med tur- går sönderslagna från den konfrontationen.
Lustigt det där, hur många människor som -i teorin- tycker det är helt okej att banka en okänd person sönder och samman, när det är deras partner som sårat dem..
Personligen lade jag skulden där den hörde hemma när exet var otrogen. Dvs på exet.
Det är väl en utmärkt lösning! Be honom gå ut och hänvisa till att du har saker att göra.Det hoppas jag också, att det går över. Men vad ska jag göra åt att han springer inne hos mig. Be honom gå ut?
Tja, hade någon gått på min man som många tycker de kan göra här hade den personen inte varit hel efter det. Kan säkert finnas fler som mig (sen hade mannen givetvis blivit utkastad också). Jag tycker man ska vara försiktig med att förstöra andras relationer, det kan stå för mannen själv.
Jag anser att man bör vara medmänsklig vem av parterna man än är i en fling. Är man inte det får man ta konsekvenserna.
Jag tycker man är två om det helt enkelt. Under förutsättning att man som kvinna vet om att mannen är gift ser jag inte alls varför man går in i en sån relation. Nej, man kan inte rå för känslor men man kan definitivt välja hur man agerar på dem. Att gå i säng med en gift man (eller kvinna) är svinigt oavsett om man är singel eller inte. Förövrigt anser ni att man inte behöver ställa upp för andra kvinnor. Nej, ni har rätt, det anser inte jag heller om hon knullar min man.
Mannen får väl också stå för konsekvenserna? Varför anser du att det är ok att såra och bete sig som en sugga mot andra människor? För det är ju liksom vad man gör om man hoppar i säng med någon som är gift? Varför ska det vara ok? Varför kan man inte försöka vara snäll? Det är liksom så jäkla lätt att säga till den personen som uppvaktar en att hen får skilja sig först. Otroligt lätt. Ja. Även kvinnan / mannen som är singel är ett svin och praktarsel med noll empati för andra människor.Det ÄR mannen som förstör er relation. Det är han som har en relation med dig.
Att bli sönderslagen? Är det alltså i din värld också OK att slå sin partner i svartsjukeutbrott? För det är en härlig inställning som mången koriander försvarar in i döden.
Hon knullar din man? Det är väl inte ditt problem att hon knullar? Ditt problem är väl i så fall att din man knullar? Andra än dig.
Mannen får väl också stå för konsekvenserna? Varför anser du att det är ok att såra och bete sig som en sugga mot andra människor? För det är ju liksom vad man gör om man hoppar i säng med någon som är gift? Varför ska det vara ok? Varför kan man inte försöka vara snäll? Det är liksom så jäkla lätt att säga till den personen som uppvaktar en att hen får skilja sig först. Otroligt lätt. Ja. Även kvinnan / mannen som är singel är ett svin och praktarsel med noll empati för andra människor.
Mannen får väl också stå för konsekvenserna? Varför anser du att det är ok att såra och bete sig som en sugga mot andra människor? För det är ju liksom vad man gör om man hoppar i säng med någon som är gift? Varför ska det vara ok? Varför kan man inte försöka vara snäll? Det är liksom så jäkla lätt att säga till den personen som uppvaktar en att hen får skilja sig först. Otroligt lätt. Ja. Även kvinnan / mannen som är singel är ett svin och praktarsel med noll empati för andra människor.
Man har alltid ett ansvar hur man beter sig mot andra människor. Punkt. Och ja. Jag delar inte din åsikt.Jag anser att var och en måste följa sin egen väg. Ta det där jobbet (även om Stina som också sökte är arbetslös fyrabarnsmor och behöver pengarna bättre), gå på den där middagen, köpa den där bilen (som Lars hade behövt till jobbet eftersom han gjort illa benet och inte kan cykla).
Jag hoppar inte i säng med "en gift man" utan en person. Som jag tydligen (eftersom jag gör det) tycker är värd att hoppa i säng med. Han har sin egen stig att följa, sina egna misstag att göra.
Jag tänker inte göra mig till polis för hela världen och se till att personer följer den väg jag själv tycker är den rätta. Var och en är sin egen människa och gör sina egna val - vad jag än tycker om de valen.
Man har alltid ett ansvar hur man beter sig mot andra människor. Punkt. Och ja. Jag delar inte din åsikt.
Absolut. Själv tycker jag tex inte att det är försvarbart att slåss, om det inte finns samtycke eller handlar om självförsvar.Man har alltid ett ansvar hur man beter sig mot andra människor. Punkt. Och ja. Jag delar inte din åsikt.
Man kan avstå från att ligga med gifta personer tills de gjort slut med den de lever med. Att du jämför de du ligger med partners med bilar säger väl det mesta att du inte ser dessa som människor.Hur långtgående är det ansvaret? Bör jag avstå från jobbet? Bilen? Var går gränsen? Och vems gräns?
Man kan avstå från att ligga med gifta personer tills de gjort slut med den de lever med. Att du jämför de du ligger med partners med bilar säger väl det mesta att du inte ser dessa som människor.
Vi har inte samma gräns uppenbarligen så det spelar ingen roll vad jag skriver. Jag anser att den som ligger med en gift människa är lika mycket svin som den denna ligger med. Man är definitivt likställd denna. Bilaffärer och jobb skiter jag fullständigt att jämföra med i den frågan för jag anser inte att det är samma sak. Alls.Jag ser flera val jag gör, andra gör och främst hur det får effekt för andra människor. Att inte ha ett jobb innebär ju betydligt större avbräck i tillvaron än att inte ha en partner.
Jag har ett ansvar för min relation. Ingen annan har ansvar för min relation. Det är två som har ansvaret, i mitt fall jag och min partner. Väljer han att ligga med någon annan är det mitt problem. Det blir möjligen hans. Men ingen annan kan ju reparera det, så ingen annan kan förstöra det.
Återigen: var går gränsen för hur mycket en får styra upp i andras liv?