Qelina
Trådstartare
Nej egentligen behöver jag väl inte det, det är väl mest en "tradition" i vår släkt att man ska slå på stort vid såna tillfällen. Men det finns flera i släkten som jag vill träffa och att bara välja ut några känner jag själv blir lite väl uteslutande av dom andra. Antagligen kommer väl ändå inte dom kusinerna som jag inte känner så väl.Det är väl inte nödvändigt att ha ett jättestort firande bara för att du fyller jämnt? Ha det kalas du vill ha och bjud de du vill umgås med.
Det är en sak att man inte bjuder alla utom några få ur ett visst sammanhang, men om du bara vill bjuda närmaste familjen kan jag inte se att någon mer avlägsen släkting har anledning att ta illa upp.
Om din pappa inte har några problem att umgås med alla kan han ju bjuda dem på sina kalas.
Men jag funderar på att bara ha för dom allra närmsta, 1 eller 2 eller 3 kompisar (har väldigt liten umgänges krets då dom flesta flyttat till andra städer eller utomlands och många lämnade mig när jag blev sjuk), mina föräldrar, min bror och hans tjej och min extra morfar och extra mormor och deras dotter som jag är nära vän med och hennes son. Grejen är den bara att eftersom jag och dom kallar dom för mormor och morfar så är jag rädd att pappa blir sur att jag vill ha med dom som jag ser som släkt och familj och verkligen känner mig som en del av deras familj men inte tycker det är lika viktigt med delar av min "riktiga" familj.
Jag kan tänka mig att fira med farmor och farfar också, gav det som förslag till pappa att vi ju kan bjuda dom på fika dagen efter eller så så att dom inte känner sig helt dissade.