Qelina
Trådstartare
Det är ju samma här,min farmor är inte alls snäll mot min mamma. Hon är direkt nedlåtande.Jag hade en farmor som jag avskydde. Hon klagade alltid på min mamma och mormor och vi (jag och min syster) dög inte lika mycket som hennes andra kära barnbarn. Hon är död sedan många år tillbaka, man får inte säga att man är glad över att någon är död men hon var inte snäll och tillförde inget i våra liv mer än elakhet.
Vi hade till exempel hälsat på vår farbror i en stad flera timmar bort, vi hade skjutsat dom dit, jag hade kört dom mellan hotellet och min farbror och faster och sen på vägen hem sa farfar att han bjöd på lunchen. Mamma tog en räksmörgås och då vräker farmor ur sig "Jaha ja, nu passar det sig minsann att ta något dyrt när vi betalar. Det där skulle du aldrig valt annars"
Men hallå, när blev en räksmörgås dyrt? Och så säger man ju bara inte.
När jag var inlagd på behandlingshemmet och var hemma på permission var jag och handlade med farmor och farfar, i kassakön frågade farfar "När ska du tillbaka?" Han sa inte var jag skulle tillbaka till eller varför så det var inga detaljer men jag hade inte skämts om han gjort det heller för jag tror inte någon lyssnar särskilt noga i en kassa kön och jag bryr mig inte längre. Men farmor blev jätte arg och väste att sånt pratar man inte om, tänk om någon hör och det är något som man håller tyst om och så gick hon ifrån oss och ställde sig i en annan kö för att hon inte ville förknippas med mig som är psykiskt sjuk...