Kanske en omplaceringskanin, trots allt

Sv: Kanske en omplaceringskanin, trots allt

Men, alltså... äter hon det? :o Om jag skulle erbjuda Dennis nåt sånt skulle han bara rynka på nosen och blänga ilsket på mig över att jag försöker förgifta honom. :p Grönsaker äter han såklart, men för honom är det mat, inte godis. Nya lilla donnan verkar dock äta allt, fast det är väl nåt med mat och dvärgvädurar också, vad jag förstått det som... :D

Nu har hon fått flytta inomhus, för övrigt. Hon bodde i garaget i natt, men nu bor hon i buren bredvid Dennis, i hallen. Idag tvättade han henne lite på huvudet för första gången! :love: skönt att det funkar, och så snart, dessutom. :laugh:

haha ja hon äter det . Hon och Diff brukade få spaghetti, det ser supergulligt ut när de smaskar i sig de långa stråna. Popcorn, pizzakanter, torkade brödkanter överlag etc är också favoriter. En dag hade hon rotat runt i min väska, snott en mandarin, och ätit upp halva med skal och allt.
Det är inga mängder jag ger, hon har alltid basen på fri tillgång till hö samt lite kaninpellets morgon och kväll. "Vanligt" kaninkäk som maskrosor, pinnar och morötter har både hon och Diff gillat också.

Åh, det låter som att det är kaninkärlek mellan dina :love:
Mina hatade varandra först, hade dem separerade. Sen lyckades de riva kompostgallret som höll dem åtskilda och slogs som f-n (jag var inte hemma). Blod och hårtussar i hela rummet. Men efter det var de bästa vänner.

Men det var då väl själva :devil:...

Allt har ju gått så himla bra hittills, de har suttit ute på altanen ihop i flera långa omgångar, Dennis har putsat på henne, de har till och med suttit samtidigt i uteburen, allt har verkligen funkat kanon, så alltså fick hon flytta in, inomhus. Igår kväll, däremot, blev han skitsur på henne när hon hoppade ut ur buren, så han attackerade henne och bet tag i hennes päls, och råkade dessutom bita mig ordentligt i fingret när jag lyfte upp henne. Helt uppenbart var hon inte välkommen i hans revir hallen. För inte är han väl så trög att han inte fattar att det är samma kanin som han myst med utomhus, utan tror att det är en ny okänd kanin? :confused: Han är inte sur så länge hon är i sin bur, utan då är han bara nyfiken och är framme och nosar, gör inga aggressiva utfall eller så.

Idag har de återigen suttit ute på altanen i solen (thank god för det extremt milda fina vädret) i flera timmar, allt kanonbra igen, inte minsta tecken till osämja, tvärtom. Jävligt märkligt. Ska de slåss kan de väl göra det hela tiden eller inte alls, så man vet.

Jag har för mig att kaniner kan bli jäkligt revirhävdande.

Går det att neutralisera hans hem på något sätt, eller sätta dem tillsammans i en neutral bur?

Mina två fungerade inte tillsammans på för liten yta. Vanlig kaninbur+ca 2 kvm inhängnad matta utanför fungerade inte, då blev de griniga på varandra. Men så fort de kom hem till sin vanliga bostad, ett rum på ca 15-20 kvm så var det frid och mys igen.

Det enda är väl om man desinficerar hela hallen, med deras burar och allt, och skurar med typ klorin eller så. :p Ytmässigt kan väl hallen ligga på ca 12 kvm så det är ju inget litet utrymme heller. Åker hem imorrn igen så på torsdag ska jag ta ner mattorna och skura i sjön (inte med klorin utan snarare grönsåpa) så kanske lite lukt försvinner i alla fall. Och så får de larva in själva från altanen in i huset så kanske det inte blir nån grej för dem. Gemensam bur lär nog dröja - om det blir alls. :cool:

Ja snälla, dränk hela hallen i klorin :p

Jäkla kaniner, kan de inte hålla sams - överallt!?

Om man ser det såhär - min pappa har ett jäkla luktsinne och har jättesvårt för skarpa lukter. Det gnälls när jag skurar burar med såpa inomhus, och måla naglarna är ju inte ens på kartan. Skulle jag klorinskura hallen gör han mig med största sannolikhet arvlös. :D

Vad gäller de små lurviga så hade de varit ute på altanen idag igen. Fortfarande inga problem. Fortsättning följer. :cool:

Kan meddela att efter mattbyte, rejäla burstädningar och våtmoppande av golv så kunde det duga att umgås även i kaninhallen och inte bara på altanen. :D Haha. Mamma hade tyckt synd om Love (eller Lovis som hon numera är omdöpt till) och att hon alltid fick sitta inlåst i buren när Dennis knatat runt, så idag tog hon in henne först och satte i hallen, och sen honom, och det hade tydligen funkat bra. För säkerhets skull hade hon stängt till båda burarna så de inte skulle riskera att känna sig trängda (min mamma börjar bli en kaninmänniska!:banana:), och satt ner en toalåda istället. Nu är det bara Lovis toaträning som ska sättas igång på allvar. :)

Ja, jag vet inte, men jag tycker iaf de ser nöjda ut. ;)
foto0263_001.jpg

(Har inte världens bästa kamera på mobilen. Tydligen. :mad:)

Åhh :love:
Men du, de ser då väldigt nöjda ut nu!
Kan du ha dem tillsammans 24/7 utan problem nu?

(själv är jag inte sådär superglad på min toka till kanin, hon bet mig i axeln när jag tog upp henne! Varken stressad, ont eller annat. Ville bara inte sitta i famn. Bestämd fröken det där, passar inte som barnkanin direkt...)

Inte riktigt 24/7, snarare 16/7, nätterna får de fortfarande bo i varsin bur, tror det är lugnast så. Däremot dagtid så är burarna öppna nu, så de hoppar gärna in i varandras burar och lånar toaletten och äter upp höt för den andra. :D Lovis verkar vara en väldigt förnöjsam liten kanin, jäklar vad hon rullar sig. Jag tror hon trivs. :) Däremot har hon inte fattat att hon har ett helt hus att undersöka, hon håller sig i hallen, även när Dennis ger sig iväg inåt för att kolla läget. Jag trodde hon skulle börja fälla jäklar i det när hon blev konverterad till innekanin, men inte det. Kanske inte temperaturomställningen blev så stor trots allt. Däremot har hon inte satt mer päls heller.

Jädrans djur som bet dig då. Lovis verkar köra samma teknik som både Dennis och Ninen när hon tycker det räcker med gosande; krafsa lite och börja nafsa lite i kläderna. På nåt sätt räcker det så. :p

Så härligt det är med lyckliga slut! :love:

Som sagt, det är en dam med mycket åsikter. Synd man inte är tankeläsare hade varit trevligt att veta vilkt humör hon är på så man inte tar upp henne vid´fel humör :p . Diff däremot, gjorde aldrig något sådant, oavsett hur mycket vi bråkade med honom vid trots konstiga ställningar vid röntgen, massor av undersökningar, spjälning etc. Åh vad jag saknar honom :cry:

Ninen hade ju sina åsikter om vad hon tyckte var OK och inte, hon var ju hona, bevars väl, men hon hade ju en ängels tålamod när det skulle tömmas varböld och ätas mediciner och fås antibiotikainjektioner i nacken.

Tror att både hon och Diffen fattade att det som gjordes var för deras skull, så himla synd att det slutade som det gjorde bara. :cry: Samtidigt får man väl trösta sig med vetskapen att man gjorde vad man kunde...

Liknande trådar

Övr. Hund Jag har en pomeraniantik på 6 år, som är en väldigt känslig individ. Det har tagit fram tills i år att få henne trygg nog att vara ensam...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 437
Senast: lilstar
·
Övr. Barn Ursäkta ett långt inlägg, men jag hoppas på hjälp! Vår son Z upplever sig bli mobbad av en flicka, J i hans klass. De går i 4:an...
3 4 5
Svar
82
· Visningar
8 212
Senast: Aliide
·
Hästmänniskan Börjar tvivla på om jag någonsin kommer att "bli av med" min häst :cry: Köpte henne för bara 2 år sen. Det sa klick på en gång...
2
Svar
26
· Visningar
6 291
Senast: jerseyko
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar