Kanske är jag konstig men..

Grazing

Trådstartare
Är det bara jag som tycker det är pinsamt att få orgasm? Hur kommer man över detta? Trivs bättre och bättre men jag kan inte med att komma av någon underlig anledning, finns det några tips på hur man blir mera bekväm med den biten? Förstår inte själv varför alls faktiskt, vet att han skulle bli överlycklig men näe, jag stoppar innan jag känner att det håller på att gå. Mycket irriterande. Jag har aldrig varit så trygg med någon så som jag är med honom och han vet om det och kämpar med att jag ska våga släppa på kontrollen men näe, jag kan inte.

Går ju till en psykolog men känns inte riktigt som något jag har jättelust att ta upp där, om det inte har med självkänslan att göra på nåt vänster?
 
Det är väl inget att skämmas för!

Man låter när man får en orgasm, alla olika mycket. Själv kan jag vara tyst som en mus om det krävs för det tillfället.

Har högst troligt med din självkänsla att göra. Tycker du ska prata med honom om det. Och det går definitivt att ta upp det med psykologen. Du skulle bara veta vad jag pratar med min om ibland :p
 
Har det inget med självkänslan att göra då tror du? Vad i det hela skäms du för? Är det att du tappar kontrollen? Eller vad?

Nästan alla män jag träffat har blivit lyckliga för min skull när jag kommit. På samma sätt som jag fylls av ömhet, lycka och värme när han kommer.

Hur känner du det när han kommer? Vad är det för känslor du får då? Vad tror du han känner när du kommer?
 
Jag har varit (och är) som du, den där obekväma känslan är svår att komma ifrån.
I mitt fall så har jag fått rannsaka mig själv för att förstå varför jag känner som jag gör, och i mitt fall så är det dels livslångt dåligt självförtroende gällande min kropp och dels ett förjädra kontrollbehov som kommer i vägen.
Men med rätt partner och rätta tankar så går det, även om det fortfarande kan vara svårt att verkligen släppa allt.
För mig så har bland annat rollspel fungerat, och att långsamt släppa på kontroll-gränserna, gärna med skratt och ordentligt förspel!
Mitt tips är att prata med din pojkvän först och främst, utförligt och länge, bolla idéer och försök att ta bort seriös-stämpeln från hela akten. Det ska vara en underbar lek med vinst åt båda!
Och sen, om du känner dig säker, ta upp det med din psykolog, hen kan med all säkerhet hjälpa dig att förstå varför du känner som du gör.
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag hoppas kunna bolla lite tankar med andra hästkunniga här. Jag, min man, och vår 17-åriga dotter kommer inom kort att flytta till en...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
6 281
Senast: mamman
·
Relationer Jag vet inte vart tråden hör hemma, den spretar mot flera ämnen. Moderator kan flytta den om det blivit helt galet. Jag måste...
2
Svar
28
· Visningar
9 081
Senast: lundsbo
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
34 200
Senast: Snurrfian
·
Hästvård Hej! Jag står inför ett tufft beslut om att eventuellt låta min bästa vän på 20 år få somna in. Jag har ägt honom sedan han var 7 år...
Svar
8
· Visningar
1 418

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Avels fråga
  • Konsten att välja ett bra hundnamn
  • Uppdateringstråd 30

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp