Känner mig totalt utbränd av min familj...

Sv: Känner mig totalt utbränd av min familj...

*KL*
Förstår mig inte på folk! Hur kan ni utifrån en tråd bedöma en människas situation?! Det är råd ni ger henne, men enligt er själva anser ni mer att det är tillsägelser och dylik.
Det är väl upp till var och en att avgöra vad man ska göra med sitt liv, vilka vägar man ska välja o.s.v. Tycker gott att flertals av er ska SKÄMMAS! Först ge "råd" (i vissa fall, tillsägelse) och sedan blir förbannade över att Mallju inte väljer just era råd?! Men snälla...

Detta vänder sig till flera personer i tråden, dock inte alla: SNÄLLA, VÄX UPP! Så gör ni allmänheten en tjänst!

TS har många trådar...

Varför skapa trådar som skriker efter hjälp, råd och tips, om man ändå bara tänker skita i vad folk skriver? Det är ju verkligen ohyfsat om något, att slösa på andra människors engagemang och tid.

Det finns väldigt många kloka och livserfarna människor på Bukefalos, med lite ödmjukhet kan man få så otroligt mycket tillbaka. Människor här erbjuder både bostäder, stallplatser, vänskap, kunskap, stöd, pengar och mycket annat när behoven har funnits hos andra. Jag har sett flera sådana trådar under mina år här, otroligt givmilt och jag blir rörd varje gång.

Men ska man bära offerkofta blir folk i regel bara less, inklusive jag själv blir det.

Det är väl en sak att försöka hjälpa, men ett flertals inlägg i denna tråden är skrivna på relativt ohumanistiska sätt. Som tidigare framför så kanske TS behöver ett bollplank. De trådarna som du påtalar finns, men ett flertals bukemänniskor ingår i kategorin idioti. Syftar inte på denna tråden utan andra som har uppkommit under de 8 åren som jag har varit medlem här.
Detta med jobb är inte alltid lätt att ordna, det är beroende på kommun. Så att skriva att det finns arbete, är att dra alla över en kam. Jag kom själv ihåg när jag var arbetslös, tog ca 2 år efter studenten innan jag fick ett hyfsat jobb. Det kan vara svårt, men sällan omöjligt.

Jag tror personligen att TS behöver ventilera, speciellt eftersom den sitter i den sitsen som den gör. Sedan om det är självmant gjort eller inte hör inte på frågan.

Men det är väl upp till TS att ta sina val i livet, precis som du och jag. Sedan kan man ju alltid erbjuda vägledning, men man ska inte ställa kraven på att det ska uppfyllas.

Ohumanistiskt, vart då?

Absolut att jobb beror på kommun, men i malmfälten (som nämnts) finns det jobb. Hur mycket som helst och speciellt säsongsjobb just nu där även boende ingår/erbjuds. Så det är ett inte-problem för någon som flyttar runt till olika länder, att det inte råkar finnas jobb på "mammas gata". Det finns jobb, punkt slut.

Nog för att det finns jobb däruppe kring gruvorna men det finns inga bostäder. Det har ju varit reportage om hur folk bor i husvagnar och hur drygt det är när det är smällkallt ute. Kanske inget för en vanlig kvinna.

Just därför jag nämnde säsongsjobben;)

Exempelvis erbjuder Ice hotel, Björkliden, Riksgränsen samt vissa hundslädsföretag boende. I Abisko tror jag också möjligheten att få personalboende finns.

Liknande trådar

L
  • Artikel Artikel
Dagbok Varning att dethär är om känsliga saker så kanske är jobbigt för endel att läsa om. Men jag vill bara berätta om det men jag vet inte...
2 3
Svar
46
· Visningar
6 445
Senast: Motacilla
·
Kropp & Själ Hmm, hur ska jag börja det här inlägget? Det finns så mycket jag vill säga men jag vet inte vart jag vill komma med det. Jag är i yngre...
Svar
5
· Visningar
4 225
Senast: Yrsel
·
Övr. Hund Min tollare fyller 2 år i slutet av mars. Han är en underbar hund med mycket energi och glädje. Vårt (eller egentligen mitt) problem är...
2 3
Svar
50
· Visningar
9 673
Senast: AlmostEasy
·
Relationer Jag känner mig så ensam och förvirrad, hoppas någon orkar läsa allt och hjälpa mig med lite tankar. För sju år sedan blev jag...
3 4 5
Svar
88
· Visningar
13 861

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka