Känner mig totalt utbränd av min familj...

Sv: Känner mig totalt utbränd av min familj...

Känns väldigt oansvarigt att skaffa en till hund när du reser runt så mycket som du gör och inte har en aning om varken vad du vill göra eller var du ska bo. Du får ju bara flyga med en hund i kabinen, då måste den andra skickas som cargo. Du är kvar på detta ställe ett halvår, sen då? Och du kan inte ta nåt annat än stalljobb för att du har en hund. Du kommer inte få lättare att hitta ett passande jobb med två hundar och jag vet av erfarenhet att det är betydligt lättare att både ha med och hitta hundvakt till bara en hund. Dessutom verkar du ha dåligt med pengar så att lägga pengar på ytterligare en hund känns verkligen jätte dumt. Så snälla köp inte den där mopsen just nu utan vänta tills du ordnat upp din struliga livssituation.

Känns väldigt oansvarigt att skaffa en till hund när du reser runt så mycket som du gör och inte har en aning om varken vad du vill göra eller var du ska bo. Du får ju bara flyga med en hund i kabinen, då måste den andra skickas som cargo. Du är kvar på detta ställe ett halvår, sen då? Och du kan inte ta nåt annat än stalljobb för att du har en hund. Du kommer inte få lättare att hitta ett passande jobb med två hundar och jag vet av erfarenhet att det är betydligt lättare att både ha med och hitta hundvakt till bara en hund. Dessutom verkar du ha dåligt med pengar så att lägga pengar på ytterligare en hund känns verkligen jätte dumt. Så snälla köp inte den där mopsen just nu utan vänta tills du ordnat upp din struliga livssituation.

Precis vad jag tänkte skriva...

Ja jag vill skaffa en hund till, så min hund dels får sällskap och sen att här jag jobbar är ok med hund

Ja, DÄR ja. Men OM du åker hem till Sverige, får heltidsjobb med varierande arbetstider: vad gör du med två hundar då?

Jo men hur bär man sig åt att fixa jobb + lägenhet bara så? Ska spara ihop pengar först.. Sen söka jobb överallt.

Du söker jobb i tex Pajala. Sedan hittar du en lägenhet där och flyttar om du får jobbet. Det är inte omöjligt, många har gjort det innan dig. Och varför sökte du inte USK-PA-utbildning i hela landet och flyttade dit du kom in?

Har redan sagt åt ts i en tidigare tråd att det finns hur mycket jobb som helst i malmfälten (inkl. Pajala) men hon nappar inte.... Samma sak när jag påtalade att det finns säsongsjobb inom turistbranschen där boende erbjuds/ingår och att hon bör passa på NU att söka i sådana fall.

Ibland är det som att folk inte vill lösa sina problem...

Vadå inte vill lösa mina problem? Jag har ju tagit mig ifrån hemmet och hittat jobb! Står på egna ben.. Och om jag väljer att skaffa en hund till så är de mitt val.. Pengar finns då jag lägger undan allt jag tjänar. Jag kommer ev åka till Italien nästa år och jobba.. Jag vill resa runt tills jag hittar något stabilt. Vet inte ens om jag vill bo i Sverige då så fort jag är där så kliar det i fingrarna. Och jo man kan ha två hundar i handbagage. Man får betala en flygstol mer. Så snälla döm mig inte. Jag har valt att stå på egna ben och mina hundar är mitt allt. Skulle aldrig få för mig att sälja min hund. Som väldigt många gör för dem vill ut och resa. Min hund har varit i Turkiet där i princip ingen gillar hundar men hon var med på resturang, fick tillichmed egen stol, hon var med på stranden och satt i min solstol, vi har åkt buss genom halva Turkiet i mitt knä som inte är tillåtet egentligen men alla har varit positiva till att min hund är med överallt och hon trivs!

Du gör det dock oändligt mycket svårare för dig när du väljer att ha hund.

De andra bukefalisterna har gett dig bra råd utifrån den informationen du gett oss.. Men du verkar inte vilja ta till dig hjälpen? Vad vill du att vi ska skriva? :cautious:

Att det är perfekt att skaffa en hund till och att det är helt omöjligt att hitta både boende och jobb (som du verkar tro) här i Sverige? Det vet/tror du ju redan så det behöver du väl inte vår hjälp till? :)

Du frågar ju massor av saker hela tiden (jag har mest läst på hund) och det är väl okej men sen när folk ger dig bra råd så bara slår du ifrån dig precis allting och verkar inte ens vilja få hjälp. Vad vill du att vi ska skriva? Att vi håller med dig i allt och att det är så synd om dig? Alla människor har ett eget ansvar för sitt liv, det är inte alltid det blir som man planerat men då testar man en annan lösning. Du verkar inte alls veta vad du vill och det är inte något ovanligt men att t.ex. skaffa en till hund är otroligt oansvarigt då du inte alls vet vad du gör om ett halvår. Du skriver ju själv att du ska spara ihop till ett boende, är det då smart att köpa en hund i Tyskland för ett antal tusenlappar och sen ska du ha försäkring, mat mm till den också. Är det inte bättre att spara pengarna till boende?
Står du i nån bostadskö som någon tipsade om? Är inte speciellt dyrt.
Det går att lösa det mesta bara viljan finns!

Kollade igenom dina trådar och du har ju haft jobb! Men du har slarvat på jobben och därför fått sparken. Sedan verkar du vara överallt och fundera, du har liksom ingen plan. Ena dagen Frankrike, köpa en häst, köpa en amstaff, åka till Irland och jobba, köpa en italiensk vinthund. Nu har du ingen pengar för att leva i Sverige men du har råd med en mops? Nä, du allt ta och växa upp.

Om allt vi skriver är så jäkla kasst och du har redan svaren... varför skapa en tråd?

*KL*
Förstår mig inte på folk! Hur kan ni utifrån en tråd bedöma en människas situation?! Det är råd ni ger henne, men enligt er själva anser ni mer att det är tillsägelser och dylik.
Det är väl upp till var och en att avgöra vad man ska göra med sitt liv, vilka vägar man ska välja o.s.v. Tycker gott att flertals av er ska SKÄMMAS! Först ge "råd" (i vissa fall, tillsägelse) och sedan blir förbannade över att Mallju inte väljer just era råd?! Men snälla...

Detta vänder sig till flera personer i tråden, dock inte alla: SNÄLLA, VÄX UPP! Så gör ni allmänheten en tjänst!

Fast det handlar inte om EN tråd, TS har mååånga trådar med vel hit och dit, diverse hundköp osv.

Avslutar numera mitt medlemskap för det finns bara hemska och dömande människor här inne som antagligen inte har något liv mer än att trycka ner andra människor! Tack och hej

Men herregud. Man kan inte vara så känslig. Du är på ett forum där folk kan svara vad dom vill.
Jag håller för övrigt med dom andra som svarat, tänk igenom saker och ting. Tycker du fått goda råd här, som du tyvärr inte tar åt dig.

Avslutar numera mitt medlemskap för det finns bara hemska och dömande människor här inne som antagligen inte har något liv mer än att trycka ner andra människor! Tack och hej

Jag har följt tråden och tycker faktiskt inte att någon har tryckt ned dig.
Snarare gett dig värdefulla råd.

Ja jag har många trådar och jag har haft jobb och fått sparken. För jag inte klarat av ex budbil den stressen. De klarar inte vem som helst. Jag vet inte var jag ska ta vägen i livet. Jag har många olika tankar, både dumma saker jag vet aldrig vad jag vill! Det är mitt stora problem .

Varva ner lite då och fundera över vad du vill och var du ska ta vägen, och ta inte på dig fler djur förrän du har det stabilt.

Precis, ta det lugnt, andas och känn lugnet! Allt behöver inte hända nu nu nu, utan du har ju t.ex flera år på dig att skaffa en till hund.
Fokusera mer på nuet :)

Vadå inte vill lösa mina problem? Jag har ju tagit mig ifrån hemmet och hittat jobb! Står på egna ben.. Och om jag väljer att skaffa en hund till så är de mitt val.. Pengar finns då jag lägger undan allt jag tjänar. Jag kommer ev åka till Italien nästa år och jobba.. Jag vill resa runt tills jag hittar något stabilt. Vet inte ens om jag vill bo i Sverige då så fort jag är där så kliar det i fingrarna. Och jo man kan ha två hundar i handbagage. Man får betala en flygstol mer. Så snälla döm mig inte. Jag har valt att stå på egna ben och mina hundar är mitt allt. Skulle aldrig få för mig att sälja min hund. Som väldigt många gör för dem vill ut och resa. Min hund har varit i Turkiet där i princip ingen gillar hundar men hon var med på resturang, fick tillichmed egen stol, hon var med på stranden och satt i min solstol, vi har åkt buss genom halva Turkiet i mitt knä som inte är tillåtet egentligen men alla har varit positiva till att min hund är med överallt och hon trivs!

Du beskriver bostadsbrist och arbetslöshet i Sverige som ett problem, både i denna tråd och i tidigare. Jag och många andra har påtalat att det finns både jobb och boende, och ändå sitta du och sucka över att det inte finns jobb och bostäder i Sverige som att det vore ett problem för dig - vilket det inte är om du inte vill att det ska vara ett problem. Därav att inte vilja lösa sina problem.

Om du nu inte ens är intresserad av att bosätta dig i Sverige igen så förstår jag inte varför du ens skapar detta inte-problem?

Liknande trådar

L
  • Artikel Artikel
Dagbok Varning att dethär är om känsliga saker så kanske är jobbigt för endel att läsa om. Men jag vill bara berätta om det men jag vet inte...
2 3
Svar
46
· Visningar
6 445
Senast: Motacilla
·
Kropp & Själ Hmm, hur ska jag börja det här inlägget? Det finns så mycket jag vill säga men jag vet inte vart jag vill komma med det. Jag är i yngre...
Svar
5
· Visningar
4 225
Senast: Yrsel
·
Övr. Hund Min tollare fyller 2 år i slutet av mars. Han är en underbar hund med mycket energi och glädje. Vårt (eller egentligen mitt) problem är...
2 3
Svar
50
· Visningar
9 673
Senast: AlmostEasy
·
Relationer Jag känner mig så ensam och förvirrad, hoppas någon orkar läsa allt och hjälpa mig med lite tankar. För sju år sedan blev jag...
3 4 5
Svar
88
· Visningar
13 861

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka