Känner mig totalt utbränd av min familj...

Smurfoff

Trådstartare
Jag flytta till Tyskland för att slippa bo hemma och leva på min mamma och har skrivit till henne utan att få svar. Verkar inte bry sig. Min mamma är inte glad för utlänningar och jag hade ju med mig min turkiska pojkvän hem som hela familjen kränkte. Nu säger hon att hon va på sjukhuset och det var en jävla neger som undersökte henne. Då fråga jag jaha så det betyder han är dålig eller? Hon bara de har jag inte sagt han var helt ok.. Sen hör jag min bror fråga hur de går med muslim jäveln... Ytterst roligt att prata med dem.. Sen säger min mamma att hon inte vill jag ska komma tillbaka.. Jag sa du behöver inte oroa dig ni ska slippa mig hela bunten!!

Vad gör jag nu? Bor här med min hund.. Detta är inget jobb för evigt .. Ganska ensamt och jobbar i princip själv eller med äldre folk. Bor mitt ute på landet. Funderar på att åka till något häst turist ställe nästa år typ Italien Spanien nått sånt.. Hunden är ju resvan sen tidigare.

Men fy har så ont i hjärtat att min mamma är glad för jag är borta

Sv: Känner mig totalt utbränd av min familj...

Tack :-( Nu har jag börjat ge mig på min kille som är här med mig.. Jag bara nedvärderar honom och är rent ut sagt elak . Han gör mat och fixar allt jag vill inte ens han ska komma nära mig. Känner jag älskar inte honom mer och tycker det är jobbigt att vara runt honom. Han ska hem om 1,5 månad hur ska jag stå ut? Men sen undrar jag hur ska jag klara att va helt ensam??

Det måste vara oerhört jobbigt för dig, verkligen! :(

En bekant sa till mig en gång att fördelen med att vara vuxen är att man kan välja vem man vill ha i sitt liv. Bara för att man är familj är det inte skrivet i sten att man ska vara tillsammans livet ut.

Även om det är jobbigt nu så kanske du mått bättre utan din familj? Uppenbarligen har ni helt olika värderingar vilket sårar dig.

Jo men frågan är var ska jag ta vägen... Har ingenstans att landa. Kan inte ta ett vanligt jobb utomlands för jag har hunden.. Måste jobba med hästar och de kan man inte leva på resten av livet

Kan inte ta ett vanligt jobb utomlands för jag har hunden.. Måste jobba med hästar och de kan man inte leva på resten av livet
Fast så är det inte, det är vad du intalat dig själv!!

Det finns massor med hundägare överallt i hela världen som jobbar heltid i vanliga jobb. Antingen tar de med sig hunden till jobbet, eller så skaffar de någon som passar hunden.

Hur funkar det för andra människor liksom?

Storstor peppkram!
Hoppas allt löser sig.

Jag flytta till Tyskland för att slippa bo hemma och leva på min mamma och har skrivit till henne utan att få svar. Verkar inte bry sig. Min mamma är inte glad för utlänningar och jag hade ju med mig min turkiska pojkvän hem som hela familjen kränkte. Nu säger hon att hon va på sjukhuset och det var en jävla neger som undersökte henne. Då fråga jag jaha så det betyder han är dålig eller? Hon bara de har jag inte sagt han var helt ok.. Sen hör jag min bror fråga hur de går med muslim jäveln... Ytterst roligt att prata med dem.. Sen säger min mamma att hon inte vill jag ska komma tillbaka.. Jag sa du behöver inte oroa dig ni ska slippa mig hela bunten!!

Vad gör jag nu? Bor här med min hund.. Detta är inget jobb för evigt .. Ganska ensamt och jobbar i princip själv eller med äldre folk. Bor mitt ute på landet. Funderar på att åka till något häst turist ställe nästa år typ Italien Spanien nått sånt.. Hunden är ju resvan sen tidigare.

Men fy har så ont i hjärtat att min mamma är glad för jag är borta

Usch, vilken jobbig situation! Kram!
Du kan ju flytta vart du vill, man kan jobba fast man har hund t ex. ta med hunden till jobbet, lämna den på dagis.
Vill dom inte att du ska komma tillbaka är det deras förlust, inte din. Du kan få nya vänner och ett bättre liv om du flyttar och folk som uppskattar dig för den du är.
Hoppas att du flyttar för din egen skull och inte för deras, eller hur man ska uttrycka sig.
Hoppas att det blir bättre! :)

Hon är reserverad men hon vänjer sig fort, är en dvärgpinscher. Ju mer hon är med ju mindre bryr hon sig om främlingar. Har även börjar gå fram och hälsa. Men hon klarar inte va ensam. Hon ylar och har sönder saker i lägenheten. Det tar ett tag för henne att anpassa sig på ett nytt ställe

Själv har jag ingen kontrakt med framförallt 2 släktingar (1 syster och min andra systers son) som någon annan skrev kan man välja som vuxen.

Vet inte hur gammal du är men att du bara kan jobba i stall i framtiden pga hunden nä förhoppningsvis överlever du hunden med många många år.

Bryt ihop och kom igen starkare än innan.

Men du ville ju bli PA - varför söker du inte pajobb i hela Sverige istället?

Jo men problemet är jag har ingenstans att bo! Så om jag åker till sverige nu så har jag ingenting.. Varken pengar eller boende.. Här ingår mat och boende så jag sparar undan min lön.. Så tänkte stanna här i 6 månader tänkte jag.. Sen vill jag ev till italien och jobba me turridning.. Har fått lite mejl ifrån där.. Känner jag vill träffa folk och jobba med turism nu när sesongen börjar till nästa år. Behöver nog komma ifrån Sverige lite..

Vill du bo och arbeta utomlands ett tag så är det väl helt okej, men om du vill flytta hem sen så kommer du inte heller ha någonstans att bo. Tolkar det lite som att du fick panik och bara flydde landet. Och hunden är orolig på nya ställen, en sådan hund borde kanske inte behöva flytta regelbundet?

Hon är inte orolig. Hon tycker bara inte om att vara ensam. Hon anpassar sig fort men vill alltid va med mig.. Då hon alltid är med mig när jag jobbar så får hon seperationsångest om jag lämnar henne ensam.. Hon trivs bra här i Tyskland springer runt och leker med alla hundar osv. Hon mår inte dåligt. och hon ÄLSKAR att flyga.

Jo men hur bär man sig åt att fixa jobb + lägenhet bara så? Ska spara ihop pengar först.. Sen söka jobb överallt.

Sätt upp dig i bostadsköerna i de större städerna - även om du inte vill flytta till Sverige förrän om 6 månader (eller några år) så är det bra att vara registrerad. Även i Sverige finns det dessutom jobb där logi ingår.

Vanligen har du ju inte fast boende och stabilt jobb omedelbart vid en flytt, oavsett om du flyttar inom Sverige eller inom Europa, du kanske får bo inneboende en period eller hitta någon annan tillfällig lösning.

Vill du åka till Italien och arbeta där en period så gör det då. Sverige finns ju kvar. Har du bara en buffert så att du klarar dig två-tre månader så kan du ju egentligen ta dig lite varstans sedan. :)

Tycker oavsett att det är starkt att du tagit dig ifrån en negativ familjesituation, och önskar du lycka till!

Men alltså, det där är inte okej. Han kan inte boka en tidigare resa hem eller hitta nytt boende? Annars får du helt enkelt rycka upp dig och försöka vara trevlig. Har ni gjort slut?

Ja vi har i princip gjort slut.. Jag försöker hålla minen och va trevlig. De gårsådär. Han kom ju hit för min skull, han är här på turist visum från Turkiet. Men bara 1 månad kvar. Så jag får stå ut

Först är du sur på din mamma för att hon nedvärderar din kille och nu är det du som gör det! :banghead:

Hon nedvärderar honom för han är muslim. Jag ser inget fel på honom mer att mina känslor är borta.. Ja jag vill skaffa en hund till, så min hund dels får sällskap och sen att här jag jobbar är ok med hund

Liknande trådar

L
  • Artikel Artikel
Dagbok Varning att dethär är om känsliga saker så kanske är jobbigt för endel att läsa om. Men jag vill bara berätta om det men jag vet inte...
2 3
Svar
46
· Visningar
6 445
Senast: Motacilla
·
Kropp & Själ Hmm, hur ska jag börja det här inlägget? Det finns så mycket jag vill säga men jag vet inte vart jag vill komma med det. Jag är i yngre...
Svar
5
· Visningar
4 225
Senast: Yrsel
·
Övr. Hund Min tollare fyller 2 år i slutet av mars. Han är en underbar hund med mycket energi och glädje. Vårt (eller egentligen mitt) problem är...
2 3
Svar
50
· Visningar
9 673
Senast: AlmostEasy
·
Relationer Jag känner mig så ensam och förvirrad, hoppas någon orkar läsa allt och hjälpa mig med lite tankar. För sju år sedan blev jag...
3 4 5
Svar
88
· Visningar
13 861

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka