Känner mig som besatt, orkar inte mer

Tack, vilket klokt svar. Ja ångest är ju väldigt obehagligt och det är ganska logiskt att man försöker undvika den. Dvs flyr, vilket jag tänker att det kanske är just det jag gör. För det är så himla obehagligt och känns som jag skall dö varje gång. Lite hjälpte det när jag faktiskt bröt ihop för några dagar sedan, några spänningar som lossnade. Men ångesten finns kvar som sagt.

Jag velar fram och tillbaka i detta med brytning/blockering. Det jag känner vore bra med en blockering är ju att jag slipper se hans face ploppa upp på messenger. Just nu övar jag på att inte ens titta på honom där. Jag tror som du att jag får dela upp det i 2 olika saker, även om de hänger ihop.

Du slipper det om du ändrar dina inställningar.
Tar du bort när du själv är online visas inte heller andra.
 
Du slipper det om du ändrar dina inställningar.
Tar du bort när du själv är online visas inte heller andra.
Vad skall jag ändra till? Om jag själv visar att jag inte är online så kan jag väl inte skriva till någon och det vill jag ju kunna göra (dock inte till honom).
 
Har era analyser hjälpt nått? Har de fört dig eller honom frammåt?

Läs din trådstart. Du skriver att du är besatt, en zobmie, tom framför dina barn.
Varje råd i tråden möts av bortförklaringar och ursäkter till både ditt och hans beteende.

Dags att lägga om rodret och tackla det här från ett annat håll än du tidigare gjort, om du vill gå vidare vill säga.

Ja det har det faktiskt gjort, iaf fört mig lite framåt i att han kanske inte är den där goa charmiga människan jag lärde känna utan det fanns en annan sida också.

Jag har tackat många för deras inlägg, däremot när inläggen bara handlar om hur knäpp jag är, eller att ”bara blocka” eller är totalt felaktiga så säger jag ifrån.
 
Du ändrar i dina inställningar bara.
Du kan skriva precis som vanligt och andra kan skriva till dig.
Det är bara den gröna pluppen som försvinner.
Kanon, och ett bra steg. För det är otroligt jobbigt att bli påmind om honom när jag faktiskt kommit en bit.
 
Jag har tackat många för deras inlägg, däremot när inläggen bara handlar om hur knäpp jag är, eller att ”bara blocka” eller är totalt felaktiga så säger jag ifrån.
Ingen här har skrivit att du är knäpp.

Den bilden av dig finns bara i ditt eget huvud?

Däremot gör du en del mindre väl valda saker och det är verkligen inte samma sak.

Släpp tanken att vi vill dig illa.
 
Hemlig - att förklara känslor är jättesvårt. Förklara känslor på ett vis som framstår som rationellt för mottagaren är omöjligt. Se bara på den här tråden. Du har försökt förklara dina känslor och ditt agerande och känner att ingen/ytterst få förstår, att majoriteten missförstår eller tolkar fel.

Varför och hur tror du HAN ska kunna förklara sina känslor och sitt agerande för dig (som, till skillnad från folk i tråden, går in i det med en redan förutfattad mening och en historik) på ett sätt som ger dig avslut, ångestlindring och ro?

Det kan han inte. Inte ens om han skulle vilja.

Det är bara du som kan återta kontrollen över dig själv och det är enbart du som kan skapa avslut.
 
Ja det har det faktiskt gjort, iaf fört mig lite framåt i att han kanske inte är den där goa charmiga människan jag lärde känna utan det fanns en annan sida också.

Jag har tackat många för deras inlägg, däremot när inläggen bara handlar om hur knäpp jag är, eller att ”bara blocka” eller är totalt felaktiga så säger jag ifrån.

Tråden är bara tre dagar gammal och du menar att redan nu så har analyserandet hjälpt dig från besatt zombie till....vad?

Jag har läst hela tråden och jag ser att du tar upp nya frågor och infallsvinklar på varje sida. Det här analyserandet som du tror hjälper dig ger dig ju bara mer att grubbla på och gräva ner dig i. Killen verkar ha släppt och gått vidare. Du sitter kvar och ältar. Du matar ditt eget troll.
 
Ingen här har skrivit att du är knäpp.

Den bilden av dig finns bara i ditt eget huvud?

Däremot gör du en del mindre väl valda saker och det är verkligen inte samma sak.

Släpp tanken att vi vill dig illa.
Tack, ja jag har gjort en del mindre väl valda saker. Just nu gör jag inget alls mer än att spåna fram och tillbaka.
 
Tråden är bara tre dagar gammal och du menar att redan nu så har analyserandet hjälpt dig från besatt zombie till....vad?

Jag har läst hela tråden och jag ser att du tar upp nya frågor och infallsvinklar på varje sida. Det här analyserandet som du tror hjälper dig ger dig ju bara mer att grubbla på och gräva ner dig i. Killen verkar ha släppt och gått vidare. Du sitter kvar och ältar. Du matar ditt eget troll.
Från ”besatt Zombie” till att ha blivit lite mer klar och fått andra synvinklar på det hela. Har också trappat ner att kolla när/om han är online. Orkar mer med mina barn och kan släppa vissa stunder. Den dagen jag skapade tråden låg jag på golvet i full ångest, där ligher jag inte kvar. Så visst händer något, vad eller om det är bestående vet jag dock inte
 
Fast något händer ju som hjälper

Det som är skillnaden nu är att du har insett att du har ett problem, det är ett steg i rätt riktning och är en bra bit på vägen, och påverkar måendet positivt. När du var mitt i det så mådde du sämre.
Men för att bli bra måste du släppa honom, helt.
 

Liknande trådar

S
Relationer Hej. Jag har har en relation med en man sedan 21 månader. Väldigt mkt kärlek mellan oss. Vi bor på olika orter men träffas så ofta vi...
4 5 6
Svar
112
· Visningar
6 735
Senast: Sassy
·
Tjatter Jag tycker det händer mig märkligt ofta att folk jag inte känner börjar prata med mig som om de kände mig. Nu har jag ett väldigt bra...
2
Svar
23
· Visningar
1 764
Senast: Rosett
·
Relationer Hej! En situation som känns som ett svek för mig men som jag måste få hjälp med att reda ut annars känns det som att vår relation är...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
10 071
Kropp & Själ Kan inte sova utan ligger och snurrar i sängen och funderar på något som psykoterapeuten sa till mig i dag. Jag ska besluta mig. För...
2
Svar
21
· Visningar
1 988
Senast: tuaphua
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Akvarietråden V
  • Avels fråga
  • Hur är processen

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp