H
Hemlig21
Oerhört tråkigt att du avfärdar så mångas svar och engagemang på det sättet.
Jag utgår ifrån att de allra flesta i tråden svarat utifrån någon sorts egen erfarenhet, din sits är nämligen inte unik. Är också säker på att de allra flesta svarat för att de vill hjälpa och eventuella hårda ord kommer ur frustration över en situation de(vi) inte verkar kunna hjälpa eftersom du inte verkar mottaglig.
Helt okej, du gör ju givetvis precis som du vill men öppnar man upp för diskussionen så kommer folk ge svar och de är inte alltid de svar man vill ha eller var redo för.
Jag är jättetacksam för svar som hjälper. Men de som bara är ute efter att sjukförklara mig, gorma blocka eller att jag är knäpp och barnslig ger liksom inget tillbaka. Och där undantar jag överhuvudtaget varför man ens hänger i tråden. Finns säkert personer det där hjälper på, men inte mig. Det får snarare motsatt effekt. Såsom det oftast gör när man trycker till någon. Och hade jag kunnat blocka och bara glömma hade jag ju liksom gjort det. Mått kasst ett tag och kommit igen såsom jag annars brukat göra. Men denna gången gick det inte.
Jag tycker det hjälper mycket att höra om andra, bolla min kollega lite och få lite klarhet. Om mig själv men även honom. Det underlättar när man skall ta ett beslut att ha lite mer kunskap om situationen