Kanin kunniga?Hjälp tack:)

Sv: Kanin kunniga?Hjälp tack:)

Pratade med en uppfödare i går....hon sa nej nej...det går ALDRIG!!
Pratade med en av stans djuraffärer i dag och han sa att det borde gå då yran är så stor....
Fasiken vad svårt detta är.Vill ju inte skaffa någon stackare om den blir totalt uppäten...tråkigt att behöva ha två kaniner i separata burar ju.

kan du inte bara dela upp boxen då? med nät mellan dem så att dem är ser varandra? det kan kanske vara en början för att efter en tid se om dem kan vara tillsammans utan nät. jag vet inte, men vet att man kan göra så för att vänja djur vid varandra. att släppa ihop direkt kanske är bäddat för krig..

kan du inte bara dela upp boxen då? med nät mellan dem så att dem är ser varandra? det kan kanske vara en början för att efter en tid se om dem kan vara tillsammans utan nät. jag vet inte, men vet att man kan göra så för att vänja djur vid varandra. att släppa ihop direkt kanske är bäddat för krig..

Det tåls ju att fundera på.Vi skaffar ju ev en kanin till för att den vi redan har ska få sällskap.Jag måste nog fundera på detta ordentligt och prata med fler uppfödare och så.

om det inte funkar att ha dem ihop (det finns ingen uppfödare som kan veta om det går eller inte! man får prova helt enkelt) så kan du ju dela av med nät, då får dom endå sällskap av varandra, men genom nätet.

om det inte funkar att ha dem ihop (det finns ingen uppfödare som kan veta om det går eller inte! man får prova helt enkelt) så kan du ju dela av med nät, då får dom endå sällskap av varandra, men genom nätet.

Det skadar ju inte att parat med fler uppfödare ändå tycker jag.
Hmm visst går det att dela av boxen men hur kul är det att inte komma överens med sin närmsta granne?:smirk:

Som sagt....får ta mig en riktigt funderare på detta.Det bästa vore ju att få låna en kanin på prov först för at tse om det skulle kunna fungera.men uppfödarna verkar inte så pigga på att låna ut kaniner på prov.

jag bor i Nyköping.Pratade med en av stadens djuraffärer i dag och som sa NEJ NEJ Kaniner är väldigt revir bildande???

Kaniner (speciellt honor) är VÄLDIGT revirkänsliga! De blir lätt förbannade om någon kommer in i reviret! Det bästa är att skaffa en kaninhona och så sammanföra dem i en avdelad bur där de kan se varandra och så, och låta dem bo så ett tag tills de accepterar varandra. Då kan man sätta ihop dem ganska säkert.

Hermelin honor inte är så snälla mot andra kaniner.
Jag tror inte kaninen lider om du pysslar mkt med henne och hon får komma ut och hoppa mkt.
Jag tycker att det är bättre att skaffa en marsvin kompis. Men dom tål inte kyla så bra.

Bästa är att köpa 2 djur från början. Man lär sig av sina misstag! ;)

ska ni köpa en hermelin hona i djuraffären?för om den var uppvuxen i bur så kanske den inte vet hur den ska skaffa mat och då dör den och det är ju inte så kul eller hur(om inte ni kanske matar dom)?honor kan komma riktigt bra överäns men om dom inte gör det så kan dom ta livet av varandra.:eek:

ska ni köpa en hermelin hona i djuraffären?för om den var uppvuxen i bur så kanske den inte vet hur den ska skaffa mat och då dör den och det är ju inte så kul eller hur(om inte ni kanske matar dom)?honor kan komma riktigt bra överäns men om dom inte gör det så kan dom ta livet av varandra.:eek:

Eee,vaaa???Klart att kaninerna får mat av oss eller hur??

Det går jätte bra mellan dom nu......inga problem alls...båda lever och dom sitetr ofta tätt ihop..
Hermelinen kommer inte heller från djuraffär....

OKEJ,,,,För alla som vill veta...Det går strålande..kicka in på min hemmis för att se bilderna på de små om ni vill ....

Oftast går det inte ,men det kan gå men när dom är brunstiga (vill paras) så kan dom gräla med kaninen du köper.Om jag var du skulle jag ha henne helt själv och köpa en massa leksaker som den kan roa sig med t.ex. ett hus, en boll och några nadra leksaker den kan krypa igen om och leka med.

min hane han bara älskar att ha en boll som man kan stocppa godis i han blir helt galen i den :)

Jag har aldrig fått två honor att trivas ihop, till och med mor o dotter brukar börja bråka efter ett tag.

Kastrerad hane borde funka.

Var försiktig, har själv varit med om både trasiga öron och nosar som aldrig läker så nog kan de skada varandra rejält...

Liknande trådar

Däggdjur Hejsan! För ett tag sedan så gick min hankanin som jag haft i några år bort, och jag märkte snabbt att min hona blev lite nedstämd. Så...
Svar
1
· Visningar
1 374
Senast: Blyger
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
8 694
Senast: Enya
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 382
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
15 349
Senast: Juli0a
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Atletix