Kanin fråga

J

jessie90

Jag har haft kanin förut, men mammas kille blev alergisk så dom såldes. Men nu har don skilt sig ( för typ 6 år sen) så jag är sugen på att skaffa kanin igen.. Men jag är allergisk mot spån, kan man ha något annat istället för spån typ halm eller nått?

Kan tuvär inte ha ute kanin då jag bor i lägenhet.. :confused:

Sv: Kanin fråga

Jag har pellets i min kanins bur, skräpar inte heller lika mycket som spån.

joo, men där här är en annan sorts pellets som man har som man kan ha i burar ! ;)

vi har använt halm enbart under vissa perioder till våra burar, framförallt under vintern (utekaniner) eftersom det isolerar bra

Silly skrev:
vi har använt halm enbart under vissa perioder till våra burar, framförallt under vintern (utekaniner) eftersom det isolerar bra

Kan man ha det till inne kaniner?

ja d tror ja, alternativt att man har pellets eller spån i botten och halm över. när någon av kaninerna vart sjuka har vi haft den inne o så har vi använt halm beroende på vad vi haft hemma. sen vi började med spån i stallet använder vi i stort sett bara spån till kaninerna oxå

Min kanin har inget underlag i buren men förut hade han en plädd men den kissade han ner. men han har en kiss och bajs låda så han behöver inget underlag. Men sen så sitter han inte i sin bur utan
springer runt i hela lägen heten..

Jag rekomenderar att kaniner får springa runt lösa för då får dom bättre bakmuskler...

:bump: :bump: :bump:

Liknande trådar

Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
24 593
Hundavel & Ras Som rubriken lyder, vad har ni för ras med er i stallet och på ridturer? Nästa hund SKA jag köpa från valp, där jag får vara med från...
2 3
Svar
56
· Visningar
8 305
Senast: Fetaost
·
Däggdjur Har lovat att adoptera en kanin. Tanken är att den ska få bo i en box i stallet. Jag har dock en del funderingar... Ströa med spån...
Svar
10
· Visningar
2 894
Senast: Aionee
·
Relationer Hur vet man om det är dags att göra slut? Hur vet man att man är kär? När relationen inte flyter på och det finns saker som skaver hur...
3 4 5
Svar
97
· Visningar
15 708

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka