Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
man rör bara på ringfingret och får då verkan endast på bridongen.Hallonsoda skrev:Jag har aldrig ridit på kandar själv, men om man rider med den fattningen, får man då inte alltid verkan i både stången och bridongen när man ger en tygelhjlp? Är det verkligen så det är tänkt?
Kan ju svara själv...Lancet skrev:Det är många trådar om kandar hela tiden.. här tänkte jag att vi kunde skriva när vi börjar använda dom, hur vi rider in oss på dem, vad hästarna kan när ni börjar rida på kandar..
Lancet skrev:Det är många trådar om kandar hela tiden.. här tänkte jag att vi kunde skriva när vi börjar använda dom, hur vi rider in oss på dem, vad hästarna kan när ni börjar rida på kandar..
mackan skrev:KL.
Min är på LA nivå, nyss fylda 6, stadig i formen, går förvänd som en klocka, är balanserad och lyhörd. Har dock bara precis påbörjat enkla byten, och de sitter INTE - han blir helt till sig av yrhet i skallen, och jag spänner mig.
men åter till frågan - vill bara illustera vår nivå s.a.s.
Är det onödigt att börja så tidigt på detta stadie, eller kan man börja "vänja"? ska jag skita i det tills hästen går LA:5, inte bara lägre LA klasserna?
Hur rider ni i så fall under invänjningen (ut i skogen och känna på osv), tills vad funkar osv?