Sv: Kan ni tänka er att flytta för er hobbys skull?
Jag flyttade från Stockholm och ridhus med alla bekvämligheter till skåne.
Var och hälsade på kompis på semestern och såg priserna på gårdar och hus i trakterna och frågade mej själv och min dåvarande sambo vad vi gjorde i stockholm egentligen?
Från att ha jobbat sex dagar i veckan på eget företag och haft häst uppstallad på dyrt stall så hittade vi en "beboelig" gård att renovera, jobb och stallplats ett par km från gården tills stallet var klart.
Hade vi köpt något liknade i stockholm hade vi båda fått jobba så mkt att vi inte haft tid att vara på gården ens. Nu klarar vi oss på en heltid och en deltid.
Jag har stora hagar åt hästarna, så det blir inte så fasligt lerigt mer än i grindhålen, och där läggs grus. Vi har jättefina ridvägar och här i nv skåne är det inte platt utan går faktiskt lite upp och ner hela tiden. Och skog fins det
Den värsta tiden att rida ut är jan/feb då det oftast är isigt och stenhårt, så vintervila är att föredra. Annars kan man ta släpet och åka en mil till ridklubben och där finns två ridhus.
Det är härligt att ha alla hingstar nära och flera stationer att välja mellan när man är avelsintresserad.
7 mil till flyinge går fort. Inga bilköer här inte
Fast man kan iofs hamna bakom en traktor om man har otur...
Nej, jag ångrar inte en sekund att jag flyttade från det hektiska livet i storstan till mitt mindre moderna och slitsamma på ett mkt skönare sätt, liv på landet.