break_a_leg
Trådstartare
Sv: Kan ni tänka er att flytta för er hobbys skull?
Hade ni någon koppling till det stället ni flyttade till?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Efter att ha upplevt ett par skånska "vintar" är mitt tips att flytta norr ut!
Skåne = regn + blåst + LERA!
Dessutom är det mycket dåliga uteridningsmöjligheter på många ställen.
För mig är det en fråga om pengar. Visst var det trevligt att bo i stockholm och kunna åka och titta på "kändistränare" ibland. Men här uppe har jag råd med en stor fin gård, eget ridhus och så många hästar jag orkar med. Om jag jämför boendekostnaden med motsvarande i stockholm skulle jag nog kunna flyga hit privattränare varje vecka och ändå ha pengar över... Nu har ju inte jag de resurserna och då prioriterar jag boendet och att ha råd med några hästar.
Och SÅ dåligt med tränare tycker jag inte att det är här uppe om man är beredd att åka en bit (och då menar jag inte till stockholm). Visst finns det färre att välja på, men inom en radie av ca 15 mil hittar jag tränare (inom både dressyr, AR, hoppning, körning och fälttävlan) både som passar mig och en del "höjdare" som är spännande att titta på. När jag bodde i stockholm drog jag hästen 10 mil för en del träningar och med tanke på trafiken där så är det nog jämförbart.
Vill man tävla är det nog besvärligt att bo här uppe med så stort distrikt, men för mig som inte är intresserad av sånt gör ju inte det någonting.
Jo visst är det lite spännande att göra en sån flytt. För oss så blev det väldigt impulsivt... Inom bara några veckor hade vi hittat och köpt drömgården, skaffat nya jobb och flyttat 50 mil... Och detta utan att ha haft några planer på att flytta - det är farligt att nöjessurfa på hemnet
Men det man lurar sig lite på med stockholm är nog att man tänker att allt inom stockholm är nära. Men till andra änden av stan är det 10 mil och dessutom en massa bilköer! 15 mil längs E4 i norrland kan gå fortare än 1 mil på essingeleden...
I norr så är det lite... Mindre