Kan nån hjälpa mig...

S

Sarah_8304

Min Lilla Shettisdam på tre år har blivit otroligt svullen precis bakom käken, har ingen aning vad det exakt heter men mellan käken lixom och halsen. Såg detta igår kväll och undrar nu om det är någon som kan tänkas veta vad det kan bero på ? Hon har precis kommit ut på betet, har gått där i ca 2 dar =( Finns det någon som kan tänkas veta vad det är ???

Hon har antagligen ätit nånting olämpigt.. Mina shettisar och även stora pållen brukar få det på hösten när det är lite gräs då dom får i sig jord och sånt.

......

Jaha okii, men asså vad e d dom kan få sånna reaktioner på då ? Tycker inte vi har något speciellt i hagen men d kanske finns massor som man inte vet om, otrevligt är det iaf eftersom man inte vet vad det kan vara. Men tack för tipset iaf.

Låter som en allergisk reaktion. Hon kan ev ha blivigt stungen av en geting. Kolla bara så att hon kan andas ordentligt och kolla även om hon äter och dricker som hon ska.

min gamla ponny hade de, men jag e inte säker på om de e samma som din har, hennes försvann efter några veckor, hon hade stått ganska länge men när hon började motioneras igen så försvann den!

Liknande trådar

Hästvård Står just nu i ett jäkla mysterium. Tankarna går som en studsboll. Tänker jag berättar händelseförloppet så får vi se vad ni har o säga...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
4 353
Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med...
2
Svar
34
· Visningar
3 499
Senast: Freazer
·
Kropp & Själ Två av mina hundar råkade i ett ordentligt slagsmål igårkväll, där jag fick gå in och fysiskt sära på dem (i princip bända upp munnen på...
2
Svar
34
· Visningar
1 893
Senast: starcraft
·
Hundträning (OBS! Långt inlägg) Hej! Jag har en border collie tik på över 1 år som jag har fått lite problem med i vallningen, annan träning och...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 596
Senast: Ragdoll
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Hålvägg