Kan någon hjälpa mig!!!!!

L

lordsimson

Hej!
Jag har ett problem. I den hagen som min ponny :love: går i går det en annan 3 andra hästar i en vallack till och 2 ston.
Och det är så att den här vallacken (betydligt större) biter sönder min ponnys täcke varje dag och jag har prövat med ett speciellt medel men det funkade inte.
Och min mamma vill inte laga täcket varje dag :mad:.
Hoppas att någon kan hjälpa mig. :bump:
Min ponny kan inte gå utan täcke eftersom han är klippt.
MVH Cissi
 
en liten sak bara.... det är väl din ponny - varför lagar du inte täcket själv när det behövs? en liten parentes bara...=)
 
Det är hemskt när det är så tycker jag. När vi hade häst i ett stall hade vi tillfälligt täcke på vår häst. Hagkamraterna fullkomligen rev itu hela täcket. Det var hemskt att se det sedan när man skulle hämta in den. :(

Vi kunde inte göra mer än att sluta med täcke.
 
Ni får väl ta upp det med de andra hästägarna och dela på flocken?

Det är ju hemskt dyrt men också dumt om ponnyn skulle bli genomvåt pga hålen.
 
Ta upp det med stallägaren. Jag tycker att en häst som konstant käkar upp de andras täcken får gå själv eller med täckeslösa hästar. Ett bra täcke kostar mellan 1000 och 2000 kronor. Inte sjutton ska en hästägare behöva köpa nya täcken stup i kvarten.
 

Liknande trådar

Utrustning Har beställt ett till regntäcke lite panik då det ska regna i dagar, och inser nu när det är på väg att det är t-spänne fram på täcket...
Svar
6
· Visningar
492
Senast: Fibusen
·
Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
4 635
Senast: fixi
·
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
7 094
Senast: Blyger
·
Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med...
2
Svar
34
· Visningar
3 081
Senast: Freazer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp